< meta name="description" content="سلامتی وتندرستی" />

 

میوه های تقویت کننده نیروی جنسی را بشناسید!

- یکی از میوه هایی که باعث تقویت نیروی جنسی میشود آلبالو است. خوردن روزانه آلبالو به همراه عسل برای تقویت نیروی جنسی بسیار مفید است.

- خوردن آناناس برای تقویت و تجدید قوای جنسی بسیار مفید است.

- همچنین گیاه دیگری که خاصیت تقویت کنندگی دارد آووکادو است که بهتر است در دو وعده صبح و عصر میل شود.

- انار ترش نیروی جنسی را کاهش می‌دهد.

- میوه انبه مقوی نیروی جنسی است.

- انجیر و گردو محرک شهوت است. انجیر ۱۰ عدد و گردو یک عدد هنگام صبحانه میل شود.

- برای تقویت نیروی جنسی و ازدیاد شهوت صبحانه مویز و نخود برشته میل شود.

- سرکه کم‌کننده نیروی جنسی است مخصوصاً سردمزاجان.

- ساعت ۱۰ صبح و ۵ عصر بادام بوداده با کمی عسل میل شود.

- بادام‌زمینی ۵۰ گرم و عسل یک قاشق غذاخوری و آب هویج یک لیوان بعنوان صبحانه محرک شهوت است.

- خوردن پرتقال همراه عسل باعث ازدیاد اسپرم می‌شود.- پسته روزی ۱۵ عدد با کمی عسل هنگام صبحانه به مدت ۲۱ روز میل شود.

- برای تقویت نیروی جنسی پودر تخم تمرهندی ۲۰ گرم را با ۱۰۰ گرم عسل مخلوط نموده روزی ۳ قاشق میل شود و این معجون باعث دیر ارضاشدن می‌گردد.

-  برای تقویت نیروی جنسی ۱۰ صبح و ۵ عصر تمشک میل شود

- از دانه بوداده زردآلو استفاده شود در ضمن دیرهضم می‌باشد کم خورده شود و نباید بیش از ۲۰ دانه در روز خورده شود.

- مربای شکوفه سیب تقویت‌کننده نیروی جنسی است.

- هلو تقویت‌کننده نیروی جنسی است بعد از هر غذا یک دانه خورده شود و یا ۱۰ دقیقه بعد از نزدیکی یک دانه میل شود.

- برای افزایش نیروی جنسی روزی ۱۰ دانه فندق همراه عسل جویده و میل شود.

- روزی یک قاشق روغن فندق میل شود.

- موز محرک نیروی شهوت است.

- نارگیل زیادکننده حرارت غریزی و تحریک کننده مراکز عصبی دستگاه تناسلی و زیادکننده اسپرم است با شکر خورده شود.

- نارنگی باعث افزایش نیروی جنسی می‌شود.

- برای تقویت نیروی جنسی شب ۱۰ عدد خرما را در شیر خیس نموده صبح کمی دارچین به آن اضافه کرده بعنوان صبحانه با یک لیوان شیر میل شود.


موضوعات مرتبط: خواص میوه ها ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 29 بهمن 1393برچسب:خواص میوه ها ,تقویت نیروی جنسی, | 14:19 | نویسنده : Haghjoo |

1

خانواده ها لذت خانه تکانی را با به خطر انداختن سلامت خود از دست ندهند

استقبال نوروز از دیرباز با برنامه های مختلفی از جمله خانه تکانی آغاز می شود. خانه تکانی سنتی است که از تازگی بهار الگو گرفته و همراه دیگر آداب و رسوم در روزهای پایانی سال از سوی خانواده ها انجام می شود در واقع نو و تازه شدن امری است که ابتدا از خانه ها شروع می شود و به دنبال آن به افراد یادآوری می کند که باید خود را در سال جدید متحول کنند. به باور ایرانیان نظافت خانه، زندگی و روحیه آنان را نو و شاداب می کند و این شادابی و تازگی روحیه مضاعفی را به آنان برای آغازی نو می دهد. اما در این میان رعایت نکات ایمنی و توجه به بهداشت جسمی از اهمیت خاصی برخورد دار است که لازم است در عین کار و فعالیت به این نکات پزشکی اهمیت داده شود .
رعایت اصول بهداشتی وپیشگیری
هنگام خانه تکانی باید اصول بهداشتی و پیشگیری جدی گرفته شود افزود. اصولا خانه تکانی در ایام قبل از عید یا به نوعی شب عید در خانواده ها بر عهده خانم ها بخصوص زنان خانه دار است بنابراین باید اصول بهداشتی و پیشگیری در این سنت قدیمی در رسومی نظیر رسم پرده کوبی، جابجا کردن میز و صندلی ها، تمیزی خانه و غیره رعایت شود تا دچار مشکلاتی نظیر کمر درد، پا درد، درد گردن، دیسک کمر، سیاتیک و غیره که متاسفانه این موارد امروزه در بین زنان جامعه ما بسیار شایع شده است نشوند.
نکته دیگر اینکه خانم ها بهتر است آویزان کردن پرده را به آقایان محول کنند چون کش و قوس هایی که زنان بر اثر آویز کردن چیزی در یک بلندی بر روی بدن خودشان ایجاد می کنند فشار زیادی را در ستون فقرات آنها وارد کرده در نتیجه منجر به کمر دردهای شدید در این افراد خواهد شد.
اصل دوم در خانه تکانی های شب عید همان اصول بلند کردن یک شیء از روی زمین است که متاسفانه بیش از 90 درصد زنان این اصول را جدی نمی گیرند در واقع زنان زمانی که می خواهند یک شی سنگین و یا حتی سبکی را مثل صندلی یا یک ظرف از روی زمین بردارند باید ابتدا بنشینند بعد آن را بلند کنند. در واقع روش کار آنها باید همانند یک وزنه بردار باشد همانطور که وزنه بردار ابتدا می نشیند بعد وزنه را بلند می کند زنان نیز باید ابتدا بنشینند و از خم شدن در هنگام بلند کردن شی پرهیز کنند این در حالی است که زنان این فعالیت ها را بصورت خم شده انجام می دهند.

باید گفت امروزه کمر درد، پا درد، دیسک کمر و غیره از بیماری های بسیار شایع در جامعه زنان ما به شمار می رود اگر چه برای درمان این دردها از روش های ورزش درمانی، فیزیوتراپی، درمان طبی و حتی جراحی های ساده و پیچیده بکار می رود اما در بیشتر موارد زنان ما تا پایان عمر درگیر این مشکلات ستون فقراتی خواهند شد بنابراین رعایت بهداشت اصولی کارها و همچنین پیشگیری بهترین روش درمانی از بروز بیماری های ستون فقراتی در زنان بخصوص خانم های خانه دار است.

انجام فعالیت های ناگهانی، طولانی مدت و شدید برای بیماران قلبی؛ ممنوع

انجام فعالیت های ناگهانی، طولانی مدت و شدید را برای بیماران قلبی ممنوع می باشد. انجام فعالیت های فیزیکی نظیر خانه تکانی در بیماران قلبی بسته به میزان فعالیت، نوع بیماری قلبی و توصیه های پزشک معالج متفاوت است اما تمامی افرادی که درگیر بیماری های قلبی و عروقی هستند باید برای انجام فعالیت های خود یک سری اصول کلی بهداشتی و پیشگیری را رعایت کنند و این اصول کلی نیز این است که باید از انجام کارهای ناگهانی، شدید، سنگین و طولانی توسط این افراد پرهیز شود.
هر کدام از این بیماران باید در انجام فعالیت های فیزیکی یک سری اصول خاصی را رعایت کنند اما بیماران دریچه قلب نسبت به سایر بیماران محدودیت کمتری در انجام فعالیت و کار منزل دارند ولی بیماران قلبی با ناراحتی های عروقی کسانی هستند که یا تحت عمل باز قلب قرار گرفته و پیوند عروق کردند و یا اینکه سکته های قلبی کرده اند بنابراین فعالیت های شدید و خسته کننده توسط آنها، ممکن است منجر به سکته قلبی مجدد در آنها شده و یا بیماری آنها را تشدید کند.

اثر مواد شوینده نظیر وایتکس و غیره بر روي دستگاه تنفس در بيماران قلبي

موقع استفاده از مايعات شوينده اي مانند وايتکس و جوهر نمك، بخار سمي متصاعد شده و در هوا پراکنده مي شود استشمام اين بخار روي مخاط تنفسي اثرات التهابي و مضري مي گذارد در نهايت منجربه بيماري تنگي نفس مي شود در بيماراني که سابقه نارسايي قلبي توام با بيماري هاي ريوي هستند، استفاده از اين مواد باعث تنگي نفس و شدت بيماري آنها مي شود. بيماراني که دچار نارسايي قلبي هستند بهتر است از اين مواد استفاده نکنند.

بطور کلی توصیه می شود بیماران قلبی برای انجام فعالیت های فیزیکی و کار در منزل، باید اصول کلی آن یعنی از انجام کارهای طولانی، کار در ارتفاع نظیر شیشه پاک کردن، فعالیت شدید، سنگین و ناگهانی پرهیز کنند و این افراد بهتر است فعالیت های خود را با مشورت پزشک خود آغاز کنند.نکته دیگر در خصوص کار این بیمار ان این است که توصیه می شود بیماران قلبی فعالیت خود را قبل از غذا خوردن و با شکم خالی انجام دهند در غیر اینصورت خطرات جدی متوجه آنها خواهد شد.

خانه تکانی زنان باردار

 انجام کارهای سنگین و مضاعف در حالت معمولی برای زنان می تواند آنها را با مشکلات جسمی نظیر کمر درد و غیره مواجه کند و برای آنها توصیه نمی شود حال اگر خانمی در شرایط وضع حمل بخواهد کار منزل بخصوص خانه تکانی که در ایام عید در خانواده ها رایج است را انجام دهد به دلیل اینکه آنها تعادل مشخص و ثابتی ندارند و نمی توانند همانند زنان دیگر در حین فعالیت تعادل خود را حفظ کنند می تواند آنها را با خطرات جدی مانند شکستگی دست، پا، کتف و حتی پارگی کیسه آب و در موارد حاد سقط جنین را به همراه داشته باشد.
 در واقع یک تصوری غلطی که در بین بسیاری از زنان باردار وجود دارد این است که آنها گمان می کنند که پارگی کیسه آب تنها در ماههای‌ آخر حاملگی اتفاق می‌افتد اما این تصور اشتباه است. پارگی کیسه آب ممکن است در هر زمانی از بارداری بر اثر عدم رعایت برخی اصول لازم بارداری مانند بلند کردن شی سنگین یا زمین خوردن اتفاق بیفتد.

 زنان باردار باید برای اطمینان خاطر از سلامت جنین خود تا حدی که می توانند از تماس با بسیاری از شوینده هایی مثل وایتکس، کلر، جوهر نمک و غیره که ترکیبات شیمیایی در آن بکار رفته است خودداری کنند زیرا در حالت معمولی زنان باردار با تنگی نفس مواجه هستند و اگر در مواجه با این مواد قرار بگیرد تنگی نفس آنها افزایش یافته در نتیجه اکسیژن کمتری به جنین می رسد بنابراین توصیه می شود این افراد حتی در صورت استفاده از ماسک ها نیز از نزدیکی با این مواد دور کنند.

آسیب های پوستی مواد شوینده

آسیب های آلرژیک را از شایع ترین آسیب های پوستی مواد شوینده می باشد .این آسیب ها افراد را دچار اگزماهای تماسی می کند. در برخی موارد دیده شده است که افرادی که از دستکش های "لاتکس" در زمان کار با مواد شوینده استفاده می کنند ممکن است به مواد آن آلرژی داشته باشند و عوارضی مانند خارش، تورم در محل تماس با پوست ایجاد شود که در صورت تشدید و استفاده طولانی مدت و به مرور زمان عوارض ناشی از آن تمام پوست بدن را دچار قرمزی و تورم می کند.

به افرادی که زمینه ابتلا به بیماری های آلرژیک دارند توصیه می شود با مواد شوینده قوی کمتر تماس داشته باشند زیرا این دسته از افراد ممکن است به اگزمای سرشتی دچار شوند زیرا نسبت به مواد شیمیایی حساسیت بیشتری داشته و بیشتر در معرض خطر قرار دارند توصیه می شود از شوینده های ملایم مانند شامپو و صابون بچه برای شست و شوی دست ها استفاده کنند. همچنین از پاک کننده های غیرصابون استفاده کنند تا چربی مختصر پوستشان از بین نرود تا پوست آنها دچار خشکی، سوزش و خارش نشود.

احتمال بروز مشکلات ریوی و تنفسی در کودکان و زنان هنگام خانه تکانی


با فرا رسیدن روزهای پایانی سال، خانواده ها به فکر تمیزکردن، شست شو و خانه تکانی هستند اما در نحوه استفاده از مواد شوینده توجه کافی ندارند به خصوص در این میان زنان و کودکان بیشتر از سایر افراد سلامتی شان به خطر می افتد. افرادی که در منزل از شوینده های قوی استفاده می کنند بدون رقیق کردن مواد شوینده با آب، آنها را روی سطوح می ریزند که متاسفانه این کار عواقب و عوارض جبران ناپذیری برای سلامتی آنها دارد.
در واقع استفاده از مواد شوینده با آب داغ موجب می شود که هنگام شست وشوی سطوح، مواد شیمیایی درون این مواد شوینده به بخار تبدیل شوند و پس از ورود به مجرای تنفسی فرد برای او مشکل ساز شوند. اما بطور کلی مواد شوینده معمولی می تواند جایگزین مناسبی به جای شوینده های پرعارضه باشد به طوری که مواد شوینده معمولی حاوی آنزیم کم خطر است.

سفید کننده ها و یا جرم گیرها اگر با غلظت بالا و با بوی تند و سوزاننده استفاده شود محرک دستگاه تنفسی فوقانی و تحتانی می شوند. استشمام بخار متصاعد شده از مایعات شوینده مانند وایتکس و جوهر نمک بر مخاط تنفسی اثرات التهابی و مضری می گذارد و در نهایت منجر به بیماری تنگی نفس در افراد می شود و استفاده از این مواد در بیمارانی که سابقه نارسایی قلبی توام با بیماری های ریوی دارند استفاده از این مواد باعث تنگی نفس و شدت بیماری آنها می شود.
بهتر است افراد هنگام استفاده از مواد شوینده شیمایی از ماسک‌های فیلتردار استفاده کنند ماسک‌های معمولی نیز می‌توانند مفید باشند ولی اثربخشی ماسک‌های فیلتردار را ندارند. ماسک‌های فیلتردار از ورود ذرات کوچک هم جلوگیری می‌کنند و نکته دیگر این است که هر گونه غبار می‌تواند موجب حمله در افراد مبتلا به آسم شود. این افراد نیز در هنگام غبارروبی منزل حتما باید از ماسک استفاده کنند.


موضوعات مرتبط: سلامتی وتندرستی ، عمومی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 23 بهمن 1393برچسب:حفظ سلامتی موقع خانه تکانی عید, | 11:20 | نویسنده : Haghjoo |

10خاصیت انجیر

 

1- رفع یبوست

2- کاهش فشارخون

3- غنی ازآنتی اکسیدان

4- کنترل دیابت

5-جلوگیری ازسرطان

6- افزایش انرژی

7- بهبود کم خونی

8- باکلسیم بالا

9- قلب سالم

10- پاک کننده سموم 


موضوعات مرتبط: خواص میوه ها ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 21 بهمن 1393برچسب:خاصیت های انجیر, | 13:39 | نویسنده : Haghjoo |
 
برخي از سنت هاي رفتاري پيامبر اكرم (صلي الله عليه وآله)
 
 
١. تبعيت از مؤذن و تكرار کلماتی که مؤذن می گفت.
 
٢. نماز شب.
 
٣. سه قسمت کردن آب در زمان نوشیدن..
 
٤. با طهارت خوابیدن
 
٥. به دیدار یکدیگر رفتن به خاطر خدا.
 
٦. تکاندن زيرانداز قبل از خواب
 
٧. همکاری کردن با اعضای خانواده در امور منزل.
 
٨. تغيير دادن اثرات پیری (خضاب کردن).
 
٩. لباس سفید پوشیدن.
 
١٠. دست دادن هنگام ملاقات..
 
١١. خوابیدن روی قسمت راست بدن..
 
١٢.عیادت کردن مریض..
 
13.برداشتن چیزهای مزاحم از مسیر..
 
14.خوردن خرما و رطب به صورت فرد (١، ٣، ٥).
 
15.فوت نکردن در نوشیدنی
 
 
سنت پيامبر صلي الله عليه وآله را انتشار دهیم تا شا مل این دعایش شويم:
 
"هر کس یکی از سنتهای مرا زنده کرد و مردم بدان عمل کردند مانند اجرکسی که به آن عمل می کند او نیز اجرمی گیرد و از آن اجرچیزی تغییر نمی کند."

موضوعات مرتبط: عمومی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 20 بهمن 1393برچسب:سنت های رفتاری پیامبر اکرم (ص), | 14:18 | نویسنده : Haghjoo |

چهل حدیث پزشکی از مولا امیرالمومنین (ع):

 1- آب :
 
از ایستاده آب خوردن بپرهیزید که باعث دردی می شود که درمان نداشته باشد .
 
2- آب باران :
 
آب باران بنوشید که بدن را پاکیزه نموده و بیماری ها را دفع نماید .
 
3- آب سرد :
 
تطهیر با آب سرد بواسیر را قطع می کند .
 
4- آفتاب :
 
اگر خواستید در آفتاب بنشینید پشت به آن بنشینید , زیرا آفتاب بیماری درون را ظاهر می سازد .
 
5- آویشن :
 
آویشن پرزهای معده را تقویت کرده و سالم نگه می دارد .
 
6- ادرار:
 
بول کردن در حمام باعث فقر و پریشانی است .
 
7- اسپند :
 
ریشه ی اسپند شادی آور و در ساقه و برگ آن درمان هفتاد و دو بیماری وجود دارد .
 
8- اشک :
 
خوردن عدس دل را نازک می کند و اشک را جاری می سازد .
 
9- اعصاب :
 
خوردن به قلب را قوت بخشد و معده را پاکیزه نماید و اعصاب را خوانا سازد و ترس را از دل می زداید .
 
10- انار :
 
به کودکان خود انار دهید تا زودتر به سخن آیند .
 
11- انجیر :
 
خوردن انجیر انسدادها را نرم می کند و برای باد قولنج مفید است , در روز از آن بسیار ولی در شب اندک بخورید .
 
12- اندوه :
 
شستن لباس غم و اندوه را می زداید .
 
13- انگور :
 
انگور هم قاتق است و هم میوه و هم غذا و هم شیرینی است .
 
14- بادرنجبویه :
 
بادرنجبویه سده را می گشاید و اشتهای به غذا آورد و سل را برطرف سازد و به هضم غذا کمک کند .
 
15- بخور کردن :
 
بخور کردن موجب سلامتی سر ( از بیماری ) است و بدن را از درون پاک می کند و انواع بیماری سر را از بین می برد .
 
16- بدن :
 
حجامت بدن را سالم و خرد را استوار می سازد .
 
17- بلغم :
 
ریشه ی ترب بلغم را قطع و غذا را هضم نماید .
 
18- بنفشه :
 
حرارت تب را به بنفشه و آب خنک بشکنید که گرمای آن از گرمای جهنم است .
 
19- بوی دهان :
 
جویدن کندر دندان ها را محکم و بلغم را دفع می کند و بوی دهان را از بین می برد .
 
20- به :
 
خوردن به قلب ضعیف را تقویت می نماید و معده را پاک و دل را قوی و ترسو را شجاع و کودک در رحم را زیبا می سازد .
 
21- بهداشت فردی :
 
امیر مومنان دستمالی داشت که پس از وضو ساختن روی خود را بدان خشک می کرد سپس آن را به میخی می آویخت و کسی جز او به آن دست نمی زد .
 
22- بیماری :
 
خوراکت را کم کن تا بیماری ات کم شود .
 
23- بینی :
 
روغن بنفشه در بینی بچکانید که حضرت رسول اکرم(ص) فرموند : اگر مردم فواید این روغن را بدانند آن را سر می کشیدند .
 
24- پرخوری :
 
پرخوری بدن را بدبو کند و از زیرکی جلوگیری کند .
 
25- پرندگان :
 
از خوردن پرندگانی که سنگدان و چینه دان و خار پا ندارند و پرندگانی که سلاحشان ناخنشان می باشد بپرهیزید .
 
26- پوست :
 
استعمال نوره ( جهت زدایش موی زاید ) پوست بدن را پاکیزه و منافذ آن را باز می کند .
 
27- پیری :
 
چهار چیز موجب پیری زودرس می گردند : خوردن گوشت مانده و نشستن در جای نمناک و از پله ها بسیار بالا و پایین رفتن و با پیرزن نزدیکی نمودن .
 
28- تب :
 
عناب تب را برطرف می سازد .
 
29- تند خویی :
 
کسی که دوست دارد کمتر خشمگین گردد از گوشت دراج بخورد .
 
30- چاشت :
 
هر که خواهد عمرش طولانی باشد چاشت را بامداد بخورد .
 
31- چشم :
 
دست شستن پیش از غذا خوردن و بعد از آن چشم را جلا می دهد .
 
32- حسد :
 
حسد دل را بیمار نموده و اندوه شدید آورد .
 
33- ختنه :
 
در ختنه کردن فرزندانتان شتاب کنید که برایشان پاک تر است .
 
34- خرما :
 
خرما بخورید که در آن درمان دردها است .
 
35- خطمی :
 
شستن سر با خطمی چرک ها را می زداید و جانوران موجود در آن را نابود می کند .
 
36- خواب :
 
پرخوری و بسیار خوابیدن بدن را تباه سازد و زیان به بار آورد .
 
37- خوره :
 
در حمام آجر و سفال بر پای خود نسایید که مورث خوره است .
 
38- دارو :
 
نوشیدن دارو برای بدن مانند صابون است برای لباس , آن را تمیز می نماید ولی کهنه اش نیز می کند .
 
39-شانه کردن :
 
ایستاده شانه کردن باعث فقر و پریشانی می گردد.
 
40- کفش :
 
نیکو انتخاب نمودن کفش به سلامتی بدن و نیز به طهارت در نماز کمک می کند .

موضوعات مرتبط: سلامتی وتندرستی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 20 بهمن 1393برچسب:احادیث پزشکی, | 13:56 | نویسنده : Haghjoo |

عادت های مضر برای کلیه ها

آیا می‌دانستید فقط با ۲۰٪ کارکرد کلیه‌ هایتان هم می‌توانید زندگی طبیعی داشته باشید؟ به همین دلیل ممکن است برای مدتی طولانی متوجه تخریب تدریجی کلیه‌ هایتان نشوید. گاهی‌ اوقات حتی عادت‌های بسیار متداول می‌تواند موجب آسیب رسیدن به کلیه‌ هایتان شود و ممکن است وقتی مشکل تشخیص داده شود، دیگر خیلی دیر شده باشد.

کلیه‌های ما عضوی فوق‌العاده هستند. آنها هورمون ترشح کرده، خون را تصفیه کرده، موادمعدنی را جذب کرده، تولید ادرار کرده و توازن اسیدی-قلیایی بدن را حفظ می‌کند. زندگی کردن بدون کلیه‌ها ممکن نیست و چینی‌ها آن را خاستگاه انرژی حیاتی بدن می‌دانند.

مراقبت از کلیه‌ها هم‌ردیف مراقبت از سلامت عمومی بدنتان است. اگر می‌خواهید در تمام طول عمرُ کلیه‌هایتان به خوبی برایتان کار کنند،

 در زیر به عادت‌های مضر برای آن اشاره می‌کنیم:

۱. عادت مصرف نوشابه ــ طبق تحقیقی که روی کارمندان دانشگاه اوساکا در ژاپن انجام گرفت، مشخص شد که نوشیدن دو یا بیشتر نوشابه در روز (چه رژیمی و چه عادی) می‌تواند با بالا رفتن احتمال بروز بیماری‌های کلیوی در ارتباط باشد. این تحقیق روی ۱۲۰۰۰ کارمند انجام گرفته و میزان پروتئین یافت‌شده در ادرار آنهایی که میزان بالایی نوشابه در روز مصرف می‌کردند، بالاتر بود. وجود پروتئین در ادرار یکی از نشانه‌های اولیه تخریب کلیه‌هاست اما اگر در این مرحله تشخیص داده شود، می‌تواند از آن پیشگیری کرد.

 

۲. سیگار کشیدن ــ سیگار کشیدن با بیماری آترواسکلروز (تصلب شراین) در ارتباط است. باریک و سخت شدن رگ‌های خونی بر تامین خون برای اندام‌های حیاتی بدن ازجمله کلیه‌ها اثر می‌گذارد. طبق یک تحقیق کشیدن دو سیگار در روز برای دوبرابر کردن سلول‌های اندوتلیال موجود در خون کافی است. این یک هشدار برای تخریب رگ‌هاست. تحقیقات بسیار زیادی کشیدن سیگار را با مشکلات کلیوی مرتبط دانسته‌اند.

۳. کمبود ویتامین B6 ــ دنبال کردن یک رژیم‌غذایی سالم برای سلامت عملکرد کلیه‌ها خیلی مهم است. براساس تحقیقاتی که در مرکز پزشکی دانشگاه مری‌لند انجام گرفته است، کمبود ویتامین B6 خطر ابتلا به سنگ‌کلیه را بالا می‌برد. برای عملکرد خوب کلیه‌ها باید در روز حداقل 1.3 میلی‌گرم ویتامین B6 مصرف کنید. غنی‌ترین منابع این ویتامین ماهی، نخود، جگر، سیب‌زمینی و سبزیجات نشاسته‌دار و میوه‌ها غیر از مرکبات هستند.

۴. ورزش نکردن ــ ورزش یک راه عالی دیگر برای محافظت از کلیه‌هایتان است. در یک تحقیق که در سال ۲۰۱۳ انجام گرفت مشخص شد که زنانی که بعد از یائسگی ورزش می‌کردند تا ۳۱٪ کمتر به سنگ‌کلیه مبتلا شدند. به طور کل حفظ وزن سالم احتمال سنگ‌کلیه را کاهش می‌دهد.

۵. کمبود منیزیم ــ اگر به اندازه کافی به بدنتان منیزیم نرسانید، کلسیم به درستی در بدن جذب نشده و در جایی انباشته می‌شود که این می‌تواند منجر به اضافه‌بار کلسیم و ایجاد سنگ کلیه شود. برای جلوگیری از بروز این مشکل، از سبزیجات، حبوبات، دانه‌ها و آجیل استفاده کنید. آوکادو نیز منبعی بسیار عالی از منیزیم است.

 

۶. اختلال خواب ــ همه ما یک خواب خوب در شب را دوست داریم. کلیه‌هایمان هم همینطور. اختلالات خواب مزمن می‌تواند منجر به بیماری‌های کلیوی شود. باید بدانید که بافت کلیه‌ها در طول شب تجدید می‌شوند و به همین دلیل اختلال خواب می‌تواند به طور مستقیم به آنها آسیب برساند.

۷. ننوشیدن آب کافی ــ کلیه‌ها برای اینکه بتوانند به درستی عمل کنند، باید به آنها آب برسد. اگر به اندازه کافی آب ننوشید، سموم در خونتان جمع می‌شود زیرا مایعات کافی برای بیرون کشیدن آنها از طریق کلیه‌ها وجود ندارد. توصیه می‌شود که در روز حداقل ۱۲ لیوان آب بنوشید. چک کردن رنگ ادرار روش خوبی برای تشخیص کم‌آب شدن بدن است.

 

۸. خالی نکردن به‌موقع مثانه ــ وقتی احساس می‌کنید باید به دستشویی بروید، معطل نکنید. نگه داشتن ادرار در مثانه اصلاً کار درستی نیست چون اگر به طور منظم ادامه پیدا کند، می‌تواند فشار وارد بر کلیه‌ها را زیاد کرده و موجب نارسایی کلیه شود.

۹. مصرف بالای سدیم ــ نمک برای بدن حیاتی است اما باید مصرف آن را محدود کنید. مصرف زیاد سدیم می‌تواند فشارخونتان را بالا برده و فشار زیادی به کلیه‌هایتان وارد کند. نباید در روز بیشتر از 5.8 گرم نمک مصرف کنید.

۱۰. مصرف زیاد کافئین ــ معمولاً خیلی بیشتر از چیزی که فکر می‌کنیم در روز کافئین مصرف می‌کنیم. در بسیاری از نوشیدنی‌ها و سوداها کافئین وجود دارد و قبل از اینکه بدانید فشارخونتان بالا رفته و کلیه‌هایتان شروع به شکایت می‌کنند.

 

۱۱. سوء‌مصرف داروهای مُسکِن ــ معمولاً خیلی زود به سراغ مسکن‌ها می‌رویم، آن هم به میزان بالا و در زمان نامناسب. وقتی درد دارید، ساده‌ترین فکر این است که یک مسکن بخورید اما بهتر است کمی بیشتر فکر کنید. همه داروها عوارض‌جانبی دارند و خیلی از آنها به کلیه‌ها آسیب می‌رسانند. بااینحال مصرف بعضی داروها برایتان لازم است که بهتر است به مورد بعد رجوع کنید.

 

۱۲. مصرف نامنظم داروها ــ فشارخون بالا و دیابت نوع ۲ دو مشکل متداول هستند که معمولاً در اثر سبک‌زندگی و رژیم‌غذایی بد ایجاد می‌شود. اگر به آن مبتلا هستید، مراقب آسیبی که می‌توانند به کلیه‌هایتان برسانند باشید و از اعضای بدنتان با مصرف به‌موقع داروهای تجویزشده برایتان، محافظت کنید.

 

۱۳. مصرف زیاد پروتئین ــ براساس تحقیق دانشگاه هاروارد، بالا بودن میزان پروتئین در برنامه‌غذایی، می‌تواند به کلیه‌ها ضرر برساند. آمونیا یکی از محصولات فرعی است که در اثر هضم پروتئین در بدن تولید می‌شود - سمی که کلیه‌های پُرکارتان باید آن را خنثی کنند. هرچه مصرف پروتئین شما بیشتر باشد، فشار بیشتری به کلیه‌ها وارد شده و این مسئله به مرور زمان موجب ضعف عملکرد آنها می‌شود.

۱۴. عدم رسیدگی به‌موقع به بیماری‌ها و عفونت‌ها ــ همه ما خیلی اوقات بیماری‌های کوچکی مثل سرماخوردگی و آنفولانزا را نادیده می‌گیریم اما این می‌تواند به کلیه‌هایمان آسیب برساند. تحقیقات نشان داده است که کسانیکه به خوبی از خود مراقبت نکرده و استراحت کافی برای درمان بیماری‌هایشان ندارند، دچار مشکلات کلیوی می‌شوند.

۱۵. ‌مصرف نوشیدنی‌های الکلی ــ سموم موجود در الکل نه‌تنها به کبدتان آسیب می‌رساند، بلکه روی کلیه‌هایتان نیز اثر منفی دارد. یک راه برای جلوگیری از بیماری‌های کلیوی، مصرف نکردن نوشیدنی‌های الکلی است. 


موضوعات مرتبط: سلامتی وتندرستی ، پیشگیری ودرمان برخی بیماری ها ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 18 بهمن 1393برچسب:مراقبت از کلیه ها,عادت های مضربرای کلیه ها, | 9:42 | نویسنده : Haghjoo |

 

10 فایده شگفت انگیز تعریق

عرق کردن در هوای گرم و هنگام انجام فعالیت بدنی باعث خنک شدن بدن و کاهش دمای آن می شود. ولی فایده این نعمت خدادادی به همین یک مورد ختم نمی شود.

در این مطلب 10 فایده شگفت انگیز تعریق را برایتان می گوییم.

1- کمک به بهبودی زخم ها

تحقیقات زیادی روی غدد اکرین (eccrine) انجام شده است. این غدد یک نوع از غدد عرق موجود در بدن هستند که به تعداد زیاد روی سطح پوست سراسر بدن وجود دارند.

محققان دانشگاه میشیگان دریافتند که این غدد، محل ذخیره سلول های بنیادی بالغ هستند که در فرآیند بهبودی و بسته شدن زخم ها نقش دارند. با شناخت این فرآیند مهم در بهبودی زخم ها می توان درمان های دارویی جدید را امتحان کرد.

2- دفع سموم از بدن

وقتی عرق می کنیم، چه اتفاقی می افتد؟ هنگام تعریق، سموم موجود در بدن همراه با عرق و از طریق منافذ پوست خارج می شوند. محققان معتقدند هنگام تعریق، نمک، کلسترول و الکل اضافی از بدن خارج می شوند، یعنی وقتی عرق می کنیم، از ورم بدن جلوگیری می شود، رگ های خونی گرفته باز می گردند و حالت خماری از بین می رود.

3- مثل یک آنتی بیوتیک

عرق کردن ، آنتی بیوتیک های زیادی را به میزان زیاد روی سطح پوست پخش می کند. با این اوصاف کسی به پمادهای آنتی بیوتیکی نیاز نخواهد داشت. اگر پوست ما در اثر یک بریدگی یا خراش کوچک و یا نیش پشه زخمی شود، مواد آنتی بیوتیکی ای که توسط غدد عرق روی پوست ترشح می شوند، مثل dercidin ، به سرعت و به طور موثری میکروب ها وعوامل مهاجم را از بین می برند.

غدد عرق به میزان قابل توجهی، بدن را از شر سموم و مواد آلوده کننده خطرناک خلاص می کنند

4- دشمن سنگ کلیه

درد سنگ کلیه بدتر از درد زایمان است. کسانی که چربی و نمک زیادی را در برنامه غذایی خود مصرف می کنند و به طور منظم مثانه خود را خالی نمی کنند (نگه داشتن ادرار)، باید مراقب سنگ کلیه باشند.

تحقیقات نشان می دهد کسانی که به طور منظم ورزش می کنند و آب زیادی می نوشند، بهتر داخل بدن خود را با آب می شویند، لذا جلوی تشکیل سنگ کلیه را می گیرند. عرق کردن در طی ورزش باعث می شود بدن نیاز بیشتری به آب پیدا کند و نوشیدن آب زیاد، کلیه ها را تمیز می کند.

5- ورزش منظم، غدد عرق عجیبی تولید می کند

برای یک مبارزه بزرگ بر علیه بیماری ها و چاقی، باید خودمان را به عرصه جدیدی از تمرینات ورزشی هل دهیم، مثل مسابقات ورزشی دوی ماراتون که به جلسات تمرین منظم و شدید نیاز دارد. از آنجا که بدن ما انتظار این تمرینات ورزشی را ندارد، سعی می کند زودتر خودش را خنک کند.

لذا اندازه غدد عرق برای تامین نیاز بدن به خنک شدن سریع، افزایش می یابد.

6- پاک کردن مواد آلاینده

وقتی که مواد آلوده کننده ای مثل بیسفنول و دی اتیل هگزیل فتالات  توسط صنایع جدید وارد محیط زندگی ما می شوند، نمی توانیم میزان تاثیر آنها را روی سلامتی مان مشخص کنیم. همه می دانند که وجود این مواد شیمیایی برای سلامتی بدنمان مضر است.

غدد عرق به میزان قابل توجهی، بدن را از شر این مواد مضر و سایر آلوده کننده های خطرناک خلاص می کنند. حتی وقتی این مواد در خون یا ادرار مشخص نمی شوند، عرق ما به طور موثری بیسفنول A را از بدن دفع می کند.

7- یک آبمیوه خوشایند

برای مغز شما هم بعد از ورزش لبخند می زنید؟ ورزش کردن حال شما را بهتر می کند. اما قبل از اینکه فکر کنید برداشتن دمبل های کوچک یا یک پیاده روی ساده شما را خوشحال می کند، بایستی بدانید که عرق کردن بعد از ورزش بدنسازی سنگین تر و یا یک ورزش هوازی می تواند شما را واقعا سر حال بیاورد. میزان اندورفین بدن شما مخصوص خود شماست. اندورفین ها را مسکن های طبیعی بدن نیزمی نامند.

با آزمودن ورزش های مختلف می توانید بفهمید که چه نوع فعالیت بدنی، مواد آرامبخش مغز شما را تحریک می کند و باعث می شود با اشتیاق کاری را انجام دهید، بعد از آنکه عرق کردن آن مواد را خارج کرد.

8- دور کردن درد اندورفین های ناشی از ورزش

نه تنها باعث تحریک مواد سرحال کننده مغز شما می شوند، بلکه تسکین دهنده های طبیعی درد نیز هستند. آیا کسی می داند که دویدن به دور یک ساختمان می تواند میزان درد او را کم کند؟ ورزش، مسیرهای عصبی شیمیایی را در مغز تحریک می کند و باعث تولید اندورفین می شود که همانند یک داروی مسکن عمل می کند. زمانی که بدن شما به این مسکن های طبیعی عادت کند و وضعیت کلی بدن شما بهبود بیابد، خواهید فهمید که نیاز کمتری به داروهای مسکن و نیاز بیشتری به کفش های کتانی خواهید داشت.

9- رهایی از شر جوش ها

ما فکر می کنیم بعد از اتمام دوران بلوغ دیگر جوش نمی زنیم، در حالی که بواسطه تغییرات هورمونی حتی در دوران بزرگسالی هم جوش خواهیم زد. عرق کردن شر این جوش ها را از سر شما کم می کند. تعریق با باز کردن منافذ پوست، باعث می شود چرک و کثیفی های این منافذ که باکتری ها را به طرف آنها می کشاند و باعث جوش می شوند، آزاد شوند. با این همه نباید تنبلی کنید.

برای اینکه جوش نزنید، باید پوست خود را بشویید تا این کثیفی ها از روی پوست شما پاک شوند. در غیر این صورت، این کثیفی ها مجددا وارد پوست می شوند و جوش خواهید زد.

10- سیستم تهویه بدن

در طی روز، بدن ما خودش را با تغییرات دمای محیط تطبیق می دهد. شاید محل کار شما سرد باشد، یا داخل اتومبیل شما گرم باشد و یا در دوران یائسگی باشید و ... ، ولی نگران نباشید. اگر سیستم تهویه بدن شما به درستی کار کند، دیگر خیلی گرم یا سردتان نخواهد شد. ورزش منظم که غدد عرق را به بهترین شکل نگه می دارد، به بدن کمک می کند تا راحت تر دمای خودش را بر اساس دمای محیط جدید تنظیم کند.

**نکته

با توجه به مطلب بالا می توان فهمید که عرق کردن نه تنها ناخوشایند نیست، بلکه بسیار مفید و مطلوب هم می باشد. تنها چیزی که در این وسط باقی می ماند، بوی نامطبوع آن است که آن هم راه چاره ای دارد.

عرق به خودی خود بوی بدی ندارد، بلکه رعایت نکردن بهداشت شخصی باعث بدبویی آن می شود. لذا برای اینکه بوی عرق نگیرید، باید به طور منظم استحمام کنید و بدن خود ار تمیز نگه دارید. همچنین لباس های کثیف و بودار خود را مرتبا با آب و مواد شوینده بشویید و از پوشیدن لباس بودار خودداری کنید.

همچنین اگر کسی خیلی زود بوی عرق می گیرد، می تواند بلافاصله بعد از استحمام و خشک کردن بدن خود، به زیر بغل خود مام جامد (مام صابونی) یا اسپری پودری ضدعرق بزند.

افرادی هم که بیش از حد و به طور غیر طبیعی، حتی در هوای سرد و بدون فعالیت بدنی عرق می کنند، باید برای درمان مشکل خود، به پزشک مراجعه کنند. 


موضوعات مرتبط: سلامتی وتندرستی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 15 بهمن 1393برچسب:فواید تعریق, | 8:9 | نویسنده : Haghjoo |

                                   

  چگونه کبدمان را پاکسازی کنیم

اگر در هضم غذا دچار مشکل شده‌اید، نفخ می‌کنید، حالت تهوع دارید و غیره احتمال دارد کبدتان به مشکل برخورده باشد. یعنی اینکه باکش پر شده و دیگر نمی‌تواند مواد زائد را دفع کند. این‌گونه می‌شود که بدن دچار مشکل می‌شود. تمیز کردن کبد کار سختی نیست. برای اینکه احساس سبکی بکنید با چند توصیه‌ی ساده و بدون خطر می‌توانید کبدتان را تمیزکاری کنید. با ما همراه باشید.
تکنیک 3 لیموترش
برای اینکه دچار مشکلات گوارشی نشوید لازم است که به طور منظم به فکر تمیز کردن کبدتان باشید. لیموترش می‌تواند باعث تحریک ترشح صفرا شده و تمام سموم و مواد زائد انباشته‌شده در کبد را تمیز کند.
روش استفاده
سه عدد لیموترش را بدون برش دادن داخل یک ظرف حاوی آب سرد بیندازید. اجازه دهید آب به مدت سه دقیقه داغ شده و به جوش برسد. سپس آن را خنک و لیموترش‌ها را از آن خارج کنید. آب لیموترش‌ها را بگیرید و به همان آب
اضافه کنید. هر روز صبح ناشتا و همچنین بین وعده‌های غذایی از این آب لیموترش میل کنید.
برگ‌های خشک رزماری را دریابید
زمانی که کبد اشباع می‌شود نمی‌تواند به درستی به وظایفش عمل کند و این‌گونه می‌شود که به زحمت می‌افتد. وقتی کبد درست کار نکنید گوارش شما نیز با مشکل مواجه می‌شود. رزماری باعث افزایش ترشح صفرا می‌شود که کبد را تمیز و به عملکرد خوب آن کمک می‌کند.
روش تهیه
15 گرم برگ خشک رزماری را در یک لیتر آب ریخته و به مدت 15 دقیقه بجوشانید. محلول را صاف کرده و روزانه چند فنجان از این جوشانده میل کنید.
افشره‌ی خوراکی نعنا
حالت تهوع، مشکلات کلیوی و حتی اختلالات جنسی و غیره می‌تواند ناشی از اشباع شدن کبد باشد. زمانی که ضایعات زیادی در کبد تجمع کرده باشد علائم زیادی را نشان می‌دهد. برای کمک به تمیز شدن و عملکرد خوب کبد می‌توانید از افشره‌ی خوراکی نعنا استفاده کنید.
روش تهیه
دو قطره افشره‌ی خوراکی نعنا فلفلی را در یک قاشق چای‌خوری عسل بچکانید و در دهان بگذارید. همچنین می‌توانید یک قطره افشره‌ی خوراکی رزماری، یک قطره افشره‌ی خوراکی نعنا و یک قطره افشره‌ی خوراکی ترخون را با هم مخلوط کرده و روزانه دو مرتبه کبدتان را خلاف عقربه‌های ساعت ماساژ دهید.
پاک‌سازی کبد با ریشه‌ی گیاه قاصدک
برای تمیز کردن کبد یک دوره‌ی درمانی با گیاه قاصدک را در پیش بگیرید. گیاه قاصدک ترشح صفرا را تحریک کرده و مواد زائد را از بدن دفع می‌کند. مواد زائدی که در کبد انباشته می‌شوند اجازه نمی‌دهند که توکسین های خون تصفیه و چربی‌ها هضم شوند.
روش تهیه
برای هر 150 میلی‌لیتر آب جوش یک تا چهار گرم ریشه‌ی خشک گیاه قاصدک لازم دارید. این گیاه را دم کنید و روزانه سه تا چهار مرتبه میل کنید.
روغن زیتون
روغن زیتون برای کبد بسیار فوق‌العاده است به خاطر اینکه خواص ملینی دارد. این روغن کبد را تمیز و مشکلات کبدی را فع می‌کند.
روش استفاده
روغن زیتون را با آب لیموترش مخلوط کنید. به مدت پنج روز با شکم خالی این ترکیب را بنوشید.
برگ‌های آرتیشو
آرتیشو یا همان کنگر فرنگی باعث تحریک ترشح صفرا می‌شود و به این ترتیب به دفع توکسین‌ها یا همان سموم انباشته شده در کبد کمک می‌کند. محققان عصاره‌ی این گیاه را به موش‌های آزمایشگاهی تزریق کرده و خواص محافظتی آن را روی کبد مشاهده کردند.
روش استفاده
10 تا 20 برگ آرتیشو را در نیم تا یک لیتر آب و به مدت 15 دقیقه بجوشانید. در طول روز بعد از غذا از این محلول میل کنید.
عصاره‌ی گیاه خار مریم
نارسایی کبدی، سنگ صفرا، سیروز (التهاب مزمن بافت کبدی) و غیره. همه‌ی این‌ها زمانی به وجود می‌آید که کبد اشباع‌شده و پر از سم باشد. از گیاه خارمریم می‌توان برای تحریک ترشح صفرا و همچنین دفع مواد زائد انباشته‌شده در کبد استفاده کرد.
روش استفاده
2.5 گرم عصاره‌ی گیاه خارمریم را با یک چهارم لیتر آب مخلوط کنید. هر روز قبل از غذا (سه مرتبه در روز) از این عصاره میل کنید. عصاره‌ی این گیاه به صورت کپسول یا به شکل مایع در بازار وجود دارد.
  


موضوعات مرتبط: خواص دارویی گیاهان ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 6 بهمن 1393برچسب:پاکسازی کبد,مشکلات گوارشی, | 8:2 | نویسنده : Haghjoo |

      راهکارهای افزایش قوای جنسی


بسیارند همسرانی که از کمبود، کاهش یا تحلیل میل و قوای جنسی خود رنج می‌برند و می‌توان گفت که حتی در برخی افراد، این مسئله اصلی ترین یا دسته کم یکی از مشکلاتی است که زندگی مشترک آن‌ها را تحت الشعاع خود قرار داده. از این رو، در مطلب پیش رو برخی خوردنی‌ها، ویتامین‌ها، مواد معدنی و گیاهی را ذکر کرده‌ایم که از نظر طب سنتی موجد افزایش قوا و میل جنسی می‌شوند. ناگفته پیداست که در هر راهکار درمانی، پیروی از اصول و مبانی پزشکی مدرن، روشی بهتر و سریع‌تر محسوب می‌شود و بایسته است که در عمل، این اصول و مبانی را نیز در نظر داشته باشید.

ویتامین A
یکی از مواد موثر در تقویت جنسی ویتامین
A است،ویتامین A از ویتامین های محلول درچربی است که نقشی اساسی را در تولید مثل ایفا می کند. این ویتامین در هویج، کلم، شلغم، اسفناج، بروکلی، کاهو، فلفل قرمز و انبه یافت می شود.

ویتامین های گروه B
ویتامین های گروه
B نیز در تقویت جنسی نقش دارند.از ویتامین های گروه B، تیامین(B1)، ریبوفلاوین (B2) و نیاسین (B3) بسیار حایز اهمیت می باشند. البته ویتامین های BBB12 نیز برای کاهش استرس و تنظیم مقدار هورمون های بدن لازم هستند.ویتامین B3 (نیاسین) باعث اتساع عروق شده و گردش خون را بهبود می بخشد.

این ویتامین همچنین باعث ساخته شدن هورمون های جنسی می شود. مصرف نیاسین نیم ساعت قبل از فعالیت جنسی، هیجان جنسی را افزایش می دهد.ویتامین B6 از افزایش میزان پرولاکتین که خود باعث کاهش میل جنسی می شود، جلوگیری می کند. همچنین باعث افزایش باروری در زنان می گردد. ویتامین B12 در مردانی که اسپرم کافی ندارند، موثر است.
منابع سرشار از ویتامین های گروه
B عبارت اند از نان و غلات سبوس دار، تخم مرغ، حبوبات (نخود و لوبیا و..)، محصولات سویا، ماهی سالمون و دیگر ماهی های آزاد، آجیل، بروکلی، گوشت کم چرب و موز.موز دارای آنزیم بروملین است که در تقویت نیروی جنسی مردان موثر است. همچنین سرشار از پتاسیم و ویتامین های گروه B می باشد.باید توجه داشت که مصرف نوشیدنی های الکلی باعث از بین رفتن ویتامین های گروه B می شوند.

ویتامین C
ویتامین
C نیز از ویتامیهای موثر در تقویت نیروی جنسی است. ویتامین C جهت عملکرد سالم غدد جنسی لازم است. همچنین اسپرم ها را در برابر اثر رادیکال های آزاد که باعث چسبیدن و عدم تحرک آن ها می شود، محافظت می کند.ویتامین C احتمال بارور شدن تخمک توسط اسپرم را افزایش می دهد. منابع سرشار از این ویتامین انواع مرکبات، توت فرنگی، کیوی، هلو، انبه، گوجه فرنگی و سبزیجات برگ سبز می باشد.

ویتامین E
ویتامین
E به تولید هورمون های جنسی کمک کرده و گردش آن ها را بهتر می کند و در تقویت جنسی موثر است. همچنین اکسیژن لازم برای اندام های تناسلی را فراهم می کند و باعث بهبود استقامت جنسی و رسیدن به ارگاسم (اوج لذت جنسی) می شود. این ویتامین در لقاح سلول تخم موثر است. ویتامین E در مغزها، حبوبات، غلات سبوس دار، میوه ها و سبزیجات یافت می شود.


روی
روی از آنتی اکسیدان هایی است که باعث عملکرد صحیح غده فوق کلیه می شود. روی برای تولید هورمون تستوسترون (مردانه) و افزایش تعداد اسپرم لازم است. همچنین باعث افزایش استقامت جنسی می شود و احساس خستگی را از بین می برد. در ضمن اسپرم را در برابر باکتری های واژن محافظت می کند. مقدار مورد نیاز روی، ۴۰ میلی گرم در روز می باشد. روی در تخمه کدو تنبل، تخمه گل آفتابگردان، سیر و اسفناج یافت می شود.
منیزیم
یکی دیگر ازعناصر موثر در تقویت جنسی منیزیم است. منیزیم استقامت ماهیچه ها را افزایش می دهد و باعث افزایش تمدد اعصاب می گردد. همچنین باعث فعال شدن آنزیم های لازم برای متابولیسم کربوهیدرات ها و پروتئین ها می شود. کمبود منیزیم باعث کاهش اکسیژن رسانی به بافت های ماهیچه ای می شود. منابع غنی از منیزیم آجیل و غلات سبوس دار می باشند.
اسیدهای چرب ضروری
اسیدهای چرب ضروری در تقویت جنسی موثرند.اسیدهای چرب ضروری در تولید هورمون های جنسی نقش دارند و همچنین به ذخیره ی ویتامین های محلول در چربی مثل
D ،E و K کمک کرده و فرد را از نظر جنسی فعال نگه می دارند. اسیدهای چرب ضروری در ماهی ها، دانه کتان، کنجد، بادام، جوانه گندم و کدو تنبل به وفور یافت می شود.
اسید فولیک
اسید فولیک یکی از مواد موثر در تقویت جنسی است،اسید فولیک از ایجاد نقایص مادرزادی جلوگیری می کند و باروری را بهبود می بخشد. همچنین باعث افزایش تعداد اسپرم می شود. فقدان هیستامین در بدن با اختلالات جنسی مرتبط است و اسید فولیک در تولید هیستامین نقش موثری دارد. اسید فولیک در سبزیجات برگ سبز، نان سبوس دار، مغزها، جوانه ها، پرتقال، گریپ فروت، جگر، دل و قلوه، ماکیان و حبوبات یافت می شود.

سلنیوم
سلنیوم نیز یکی از مواد موثر در تقویت جنسی است.سلنیوم آنتی اکسیدانی است که بدن را در برابر اثر رادیکال های آزاد محافظت می کند. همچنین در کاهش نقایص مادرزادی و افزایش تعداد اسپرم در مردان موثر می باشد. سلنیوم در گوشت قرمز، ماهی تن، ماکارونی و نان سبوس دار یافت می شود.
ورزش
تاثیر ورزش در تقویت نیروی جنسی-ورزش باعث می شود که گردش هورمون ها در بدن به راحتی انجام گیرد. افرادی که ورزش می کنند، انرژی بیشتری داشته و در نتیجه از نظر جنسی فعال تر هستند.به طور خلاصه می توان گفت که برای افزایش توانایی جنسی باید تغذیه سالم داشته باشید، در صورت نیاز از مکمل ها استفاده نموده و ورزش کنید.

               تقویت جنسی

افزایش تقویت جنسی با 4 ماده غذایی زیر :
برخی از مواد غذایی می‌تواند به شما انرژی مضاعف دهد و نیروی جنسیتان را تقویت می‌کند.طبیعت، پر از مواد غذایی طبیعی است که شما را به اوج لذت جنسی نزدیک می‌کند. در این مطلب شما را با تعدادی ازمواد غذایی موثر در تقویت جنسی آشنا می‌کنیم.
1- هل
یکی دیگر از مواد غذایی موثر در تقویت جنسی هل است. هل، این دانه‌های خوشبو و معطر تقویت کننده و تسکین دهنده است. هل همانند ادویه‌هایی مثل کاری، زیره، زردچوبه و گشنیز جریان خون را تحریک و بیشتر می‌کند و برای همین انرژی جنسی شما را بالا می‌برد.
2- بادام
از دوره‌ی باستان این اعتقاد وجود دارد که بادام میل جنسی را افزایش می‌دهد. در سال ۲۰۰۷، محققان ایتالیایی اعلام کردند عملکرد و قوای جنسی زنانی که از سندرم متابولیک رنج می‌برند پس از دو سال مصرف بادام، میوه و سبزیجات، آجیل، مغزها و دانه‌های کامل و روغن زیتون بهبود یافته است.
3- زنجبیل
زنجبیل نیز یکی از مواد غذایی مفید در تقویت جنسی است.در طب سنتی چینی زنجبیل را به عنوان ماده‌ی غذایی «یانگ» توصیه می‌کنند. یعنی ماده‌ی غذایی که باعث گرمی می‌شود. برای همین زنجبیل میل و قوای جنسی را بالا برده و در شرایط مطلوب نگه می‌دارد. نامی که چینی‌ها به زنجبیل داده‌اند به معنی «مردی و چیزی است که دارای نیروی جسمی و جنسی مردانه» است. پس جای تعجب نیست که زنجبیل در بین خوراکی‌های تقویت کننده‌ی قوای جنسی قرار بگیرد.
4- گیاه مریم گلی
یکی دیگر از گیاهان موثر در تقویت جنسی گیاه مریم گلی است.مریم گلی سرشار از هورمون‌هایی است که قوای جنسی زنانه را تقویت می‌کند به خاطر این که این هورمون‌ها عملکردی مثل هورمون استروژن دارند. این گیاه برای زنانی که با سردمزاجی و کاهش میل جنسی مواجه هستند درمان فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود.
 


موضوعات مرتبط: خواص دارویی گیاهان ، راز های زندگی بهتر وشادتر ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 5 بهمن 1393برچسب: افزایش قوای جنسی ,ویتامینها, | 11:38 | نویسنده : Haghjoo |

وقتی زندگی خوب پیش نمی‌رود، این ۸ نکته را به خاطر بیاورید

 

۱. درد بخشی از رشد کردن است.

 

۲. همه چیز در زندگی گذرا و موقتی است.

 

۳. نگران بودن و شکایت کردن چیزی را عوض نمی‌کند.

 

۴. جای زخم‌های شما نشانه قدرتتان هستند.

 

۵. هر مشکل کوچک، قدمی رو به جلو است.

 

۶. منفی بودن دیگران مشکل شما نیست.

 

7. اگر قرار باشد اتفاقی بیفتد، بالاخره خواهد افتاد.

 

۸. بهترین کاری که می‌توانید بکنید این است که به راهتان ادامه دهید. 


موضوعات مرتبط: راز های زندگی بهتر وشادتر ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 4 بهمن 1393برچسب:مشکلات زندگی, | 11:6 | نویسنده : Haghjoo |

درمان های خانگی برای رفع زردی دندان ها

اين امر در پي مصرف غذاهاي مختلف نيز ايجاد مي شود اما از طريق چند نکته ذکر شده در اين مطلب به نقل از «Prevention»، مي توان زردي دندان را از بين برد و ظاهر آن را زيباتر کرد.

ريحان:

اين گياه علاوه بر اين که درمان بسياري از دردهاست، سفيد کننده دندان نيز به حساب مي آيد و از دهان در برابر مشکلات و بيماري هاي متعدد محافظت مي کند. برگ هاي ريحان را خشک و آسياب کنيد سپس به خميردندان اضافه و هر روز از آن استفاده کنيد.

نمک:

نمک يکي از قديمي ترين درمان ها براي رفع زردي دندان هاست. کافي است مقداري نمک و زغال را با هم مخلوط و دندان را با آن تميز کنيد. دانه هاي نمک، صيقل دهنده است و لايه زرد چسبيده روي دندان را از بين مي برد. اين روش نسبت به خميردندان اثر ملايم تري دارد.

پوست پرتقال:

پوست پرتقال درمان عالي براي بوي نامطبوع دهان و زردي دندان است. کافي است قبل از خواب، پوست پرتقال را به دندان بماليد. ترکيب کلسيم و ويتامين C موجود در آن، ميکروب هاي دهان و زردي دندان را از بين مي برد و باعث خوشبو شدن دهان مي شود. مي توان پودر پوست پرتقال را نيز به خميردندان اضافه کرد.

هويج:

فيبر موجود در هويج به عنوان پاک کننده دندان عمل مي کند. جرم ها و زردي دندان را نيز از بين مي برد.

چريش:

از قديم، از چريش به عنوان سفيد کننده دندان استفاده مي شود. با چوب درخت چريش نه تنها ذرات غذاي گير کرده از بين دندان خارج مي شود بلکه بوي بد دهان نيز از بين مي رود و زبان نيز تميز مي شود. اين گياه خاصيت طبيعي ضدباکتريايي و ضدعفوني کننده دارد.

جوش شيرين:

اين ماده اسيدهاي موجود در دهان را خنثي مي کند و صيقل دهنده ملايم است. ماليدن جوش شيرين به آرامي به دندان، کمک مي کند تا لايه هاي زرد از بين برود. مي توان اين پودر را به خميردندان نيز افزود.


موضوعات مرتبط: خواص دارویی گیاهان ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 2 بهمن 1393برچسب:زردی دندان, | 11:58 | نویسنده : Haghjoo |

درمان برخی از بیماری ها بامخلوطی ازعسل ودارچین

مخلوطي از عسل و دارچين بسياري از بيماريها را درمان مي‌كند. عسل در بيشتر كشورهاي جهان توليد مي‌شود. دانشمندان امروزه عسل را به عنوان داروي رام بان (بسيار موثر) براي انواع بيماري‌ها پذيرفته اند.

عسل مي‌تواند بدون هيچ گونه عوارض جانبي براي هر نوع بيماري استفاده شود. علم امروز مي‌گويد كه حتي اگر عسل شيرين است، اگر در دوز دارو به عنوان درست به‌كار رود براي بيماران ديابتي نيز ضرر ندارد. عسل و دارچين مي‌تواند به صورتهاي مناسب براي درمان بيماريهاي زير به‌كار رود.
بيماري‌هاي قلبي
ساخت خمير عسل و پودر دارچين، روي نان به جاي ژله و مربا، و خوردن آن را به طور منظم براي صبحانه كه باعث كاهش كلسترول در شريان‌ها و مراقبت بيمار از حمله قلبي شود. همچنين، كساني كه تاكنون دچار حمله شده اند با اين درمان به صورت روزانه مي‌تونند احتمال حمله ديگر را به فاصله بيشتري به تاخير اندازند. استفاده منظم باعث رفع نفس تنگي و تقويت ضربان قلب مي‌گردد.
آرتروز
بيماران آرتريت ممكن است روزانه، صبح و شب، يك فنجان آب داغ با 2 قاشق عسل و یک قاشق چاي خوري پودر دارچين استفاده كنند. اگر به طور منظم بكار برده شود حتي آرتريت مزمن قابل درمان است. در پژوهش اخير انجام شده در دانشگاه كپنهاگ، معلوم شد كه وقتي پزشكان بيماران خود را با مخلوط یک قاشق غذاخوري عسل و نصف قاشق چاي خوري پودر دارچين قبل از صبحانه تحت درمان قرار دادند، آنها دريافتند كه در عرض يك هفته، از 200 نفر عملا 73 بيمار كاملا از درد برطرف شدند، و طي يك ماه، اكثرا تمام بيماراني كه نمي‌توانستند راه بروند و يا به دليل ورم مفاصل به اطراف حركت كنند، راه رفتن بدون درد را شروع كنند.
عفونت مثانه
هنگامي كه 2 قاشق غذاخوري پودر دارچين و يك قاشق چاي‌خوري عسل در يك ليوان آب ولرم تهيه و نوشيده شود مي‌تواند باعث از بين رفتن جرمها و ميكروبهاي مثانه شود.
دندان درد
براي كاهش درد دندان مي‌توان یک قاشق چاي خوري پودر دارچين و 5 قاشق چايخوري عسل را روي دندان درد قرار داد. اين عمل ممكن است 3 بار در روز تا زماني كه دندان درد متوقف شود استفاده شود.

كلسترول
هنگامي كه دو قاشق غذاخوري عسل و سه قاشق چايخوري پودر دارچين را در 16 اونس آب جوش مخلوط كرده و به بيمار كلسترولي بدهيم، مشخص شده است كه سطح كلسترول در خون در عرض دو ساعت 10 درصد كاهش مي‌يابد. همانطور كه براي بيماران مبتلا به اماس مفصل ذكر شد، در صورت تكرار 3 بار در روز، هر كلسترول مزمني درمان مي‌شود. بر اساس اطلاعات بيان شده در مجلات، مصرف عسل خالص با غذاي روزانه مشكلات كلسترول. را برطرف مي‌كند. به هر حال، اگر شما داروي كلسترول مصرف مي‌كنيد دست نگه داريد ! همه آنها حاوي استاتين هستند كه ماهيچه‌هاي شما را تضعيف مي‌كنند از جمله ماهيچه‌هاي قلب شما و هيچ يك براي جلوگيري از حملات قلبي يا سكته مغزي تاييد نشده است!
سرما خوردگي
كساني كه مبتلا به سرماخوردگي معمولي و يا شديد هستند بايد 1 قاشق عسل ولرم با 4 / 1 قاشق پودر دارچين را در روز به مدت 3 روز استفاده كنند. اين فرآيند اغلب سرفه مزمن و سرماخوردگي را درمان كرده و سينوسها را پاك مي‌كند.
ناراحتي معده
عسل با پودر دارچين دردهاي معده را درمان كرده و معده را از ريشه از زخم معده تخليه مي‌كند.
گاز معده
مطالعات انجام شده در هند و ژاپن نشان داده است كه اگر عسل با پودر دارچين مصرف شود گاز معده برطرف مي‌گردد.
سيستم ايمني بدن
استفاده روزانه از عسل و پودر دارچين سيستم ايمني بدن را تقويت و بدن را از حملات ويروسي و باكتريايي محافظت مي‌كند. دانشمندان دريافتند كه عسل داراي ويتامين‌هاي مختلف و مقادير زياد آهن است. استفاده مداوم از عسل باعث تقويت گلبولهاي سفيد خون در مبارزه با بيماري‌هاي باكتريايي و ويروسي مي‌شود.
 


موضوعات مرتبط: خواص دارویی گیاهان ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 2 بهمن 1393برچسب:خاصیت مخلوط عسل ودارچین, | 10:33 | نویسنده : Haghjoo |

مزیت های شگفت انگیز دوش آب سرد

بنظر شما شاید دوش آب سرد کاری ناخوشایند بنظر برسد و هرگز شاید احساس جالبی نسبت به انجام دادنش نداشته اید; در عوض,در شرایطی که خارج از کنترل تان بوده به شما تحمیل گردیده است. مثلا شخص بی ملاحظه ای تمام آبهای گرم را استفاده نموده است. شرایط ناراحت کننده ای است, از دست آن فرد ناراحت می شوید برای اینکه شما را مجبور نموده تا این کار ناخوشایند را انجام بدهید چه حالی به شما دست می دهد اگر بگویم که باید درعوض سپاسگزار این فرد نیز باشید؟ برای سلامتی شما دارند کار درستی انجام می دهند. من از شما دعوت می نمایم تا 5 مزیت استفاده از دوش آب سرد را مرور کنید!
هیچ چیز قابل توجهی در مورد دوش آب گرم وجود ندارد

قبل از آنکه مزایای استفاده از دوش آب سرد را مرور نماییم, اجازه بدهید حقیقت ساده ای را برایتان بگویم که دوش آب گرم کاری از سر راحتیست نه یک ضرورت. در طول تاریخ بشریت, مردم مجبور به استحمام در آبهای در دسترس بودند. اگر در آب دریاچه شنا نموده اید, احتمالا این گفته تان را بخاطر می آورید, چقدر آب سرد است. یونانیان سیستم های گرمایش حمام عمومی را در قرن اول پیش از میلاد مسیح اختراع نمودند, اما یک مطلب جالب, بسیاری از یونانیان به خاطر مزایای بهداشتی و سلامتی آن به حمام نمودن در آب سرد ادامه دادند.

1. دوش آب سرد چربی ها را می سوزاند

دو نوع چربی در بدن وجود دارد. چربی سفید که از نوع بد است; و چربی قهوه ای. چربی سفید, چربی بدن است و همه دوست دارند از شرش خلاص شوند. وقتی کالری بیش از نیاز بدنمان مصرف می نماییم و ما آن کالری اضافی را نمی توانیم تبدیل به انرژی نماییم, به عنوان چربی سفید ذخیره می نماییم, که این چربی ها تمایل به تجمع در منطقۀ شکم, کمر, گردن, و ران ها دارند. چربی قهوه ای که از نوع خوب است و شاید تابحال هیچ چیزی راجع به آن نشنیده باشید, و نقشش تولید گرما برای گرم نگه داشتن بدن است. اینجا خبر خوشی است: وقتی چربی قهوه ای بخاطر سرمای شدید فعال می گردد, کالری را برای تولید گرما می سوزاند, که می تواند کمک شایانی در کاهش وزنتان داشته باشد. اما چقدر کارایی دارد؟ محققان اسکاندیناوی پی بردند که قرار گرفتن در معرض هوای سرد سوخت و ساز چربی قهوه ای بدن را تا 9 برابر افزایش می دهد, که اگر تداوم داشته باشد به فرد کمک می نماید تا حدود 5 کیلوگرم از وزن اضافی بدنش را در ظرف یکسال از دست بدهد.

2. دوش آب سرد سوخت و ساز بدنتان را بعد از فعالیت ورزشی افزایش می دهد

ورزشکاران حرفه ای بعد از تمرین شدید دوش آب سرد را برای کاهش درد و گرفتگی عضلات انجام می دهند. لازم نیست که مانند آنها باشید, اما پس از تمرینتان یک دوش آب سرد سریع می تواند همان منفعت ها را نیز برای شما داشته باشد. و حالتان را جا بیاورد.

3. دوش آب سرد سرحال و هوشیارتان می کند

صبح اول وقت که از خواب برمی خیزید چه احساسی دارید؟ این چیزی است که همه درگیرش هستند, اما اگر می خواهید صبح اول وقت شادابتر و سرحالتر باشید قبل از رفتن به محل کارتان یک دوش آب سرد حتما بگیرید. هنگامی که آب سرد بروی بدنتان می ریزد, در واکنش به آب سرد نفس هایتان عمیق تر می شود (و بدنتان تلاش می کند با مصرف اکسیژن بیشتر بدنتان را گرم نگه دارد). همچنین ضربان قلبتان افزایش می یابد, که در نتیجۀ آن گردش خون بدنتان تسریع می شود و شما را تا پایان روز پر انرژی و شاداب می نماید.

4. دوش آب سرد باعث افزایش گردش خون و بالا رفتن سیستم ایمنی بدن می شود

بخاطر بیاورید که گفتم دوش آب سرد باعث بالا رفتن سوخت و ساز بدنتان می شود, که کمک می کند چربی بدنتان را بسوزانید؟ با افزایش سوخت و ساز بدنتان سیستم ایمنی بدنتان فعال می گردد, که وظیفۀ مبارزه با بیماری ها بر عهدۀ سلول های سفید خون است که به شما کمک می نماید تا کمتر بیمار شوید. دوش آب سرد باعث بهبود گردش خون می شود, که از فشار خون بالا و تصلب شریان جلوگیری می نماید.

5. دوش آب سرد مو و پوستتان را جذابتر می نماید

اگر می خواهید جوش بدنتان کاهش بیابد, دوش آب سرد اینکار را برایتان انجام می دهد. آب گرم پوست تان را خشک می کند, در حالی دوش آب سرد پوستتان را سفت می کند و منافذش را باز می نماید, و مانع از مسدود شدن آن نیز می شود. همچنین می توانید دوش آب سرد را برای درخشندگی و جذابیت بیشتر موهایتان استفاده نمایید. دوش آب سرد کوتیکول موهایتان را می بندد, و باعث می شود موهایتان کمتر در گرد و غبار کثیف شوند.

اینکار را امتحان نمایید

اگر فیلم های جیمز باند را دیده باشید, حتما متوجه صحنۀ دوش گرفتن شده اید. جیمیز باند, با دوش آب گرم شروع می کرد, اما کم کم آب را سرد می نمیاد. این کار به خاطر اصلیت اسکاتلندی جیمز باند است, که دوش آب “سرد-به-گرم” به عنوان دوش اسکاتلندی معروف است.”

اگر می خواهید از تمام مزیت های شگفت انگیز دوش آب سرد بهرمند بشوید, به شما پیشنهاد می نمایم برنامۀ روتین دوش گرفتن جیمز باند را دنبال نمایید. می توانید به صورت متناوب هر 10 الی 20 ثانیه درجه حرارت آب را از گرم به سرد تغییر بدهید. وقتی به لرزش افتادید, سعی کنید چند لحظه در همان حالت بمانید. این چالش را بپذیرید


موضوعات مرتبط: راز های زندگی بهتر وشادتر ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 2 بهمن 1393برچسب:دوش آب سرد, | 10:0 | نویسنده : Haghjoo |

                                                             اینگونه درس بخوانید

به طور سنتی، زمان امتحانات مدارس که نزدیک می شود، همه به تکاپو می افتند! دانش آموزان به دنبال کامل کردن جزوه ها، مرور در درس های مانده، در صورت نیاز رفتن به کلاسهای کمکی و... و والدین درصدد فراهم آوردن فضایی مناسب تر برای درس خواندن بچه ها. اما درس خواندن خود آداب و رسومی دارد. آداب و رسومی که باعث بالا رفتن کیفیت آن می شود و ضمناً، ضامن سلامتی نیز هست. گرچه همه ی ما کمابیش با آنها آشناییم، اما یادآوری آن، آن هم از دید متخصصان، خالی از لطف نیست. فاصله ی چشم تا کتاب، قوس طبیعی کمر، دمای اتاق، سروصدا و... از مهمترین مواردی است که در کار خواندن و نوشتن تأثیر دارد. مطلب حاضر این موارد را از دید پزشکان مورد بررسی قرار داده است.

دماسنج:

دمای 20 درجه را بیشتر کارشناسان، مناسب ترین دما برای مطالعه می دانند.

ساعت:

پس از آن که در مکان مطالعه قرار گرفتید، فوراً مطالعه را شروع کنید و به هیچ عنوان وقت را به بهانه انجام کارهای دیگر تلف نکنید.
لباس:

هنگام مطالعه لباس راحت بپوشید. لباسی که نه زیادی زبر باشد و نه زیادی نرم، نه بسیار گشاد و نه بسیار تنگ.

وضعیت بدن:

بهترین حالت برای مطالعه، حالت نشسته است و بعد از آن حالت ایستاده و بدترین حالت، حالت خوابیده یا درازکش است. مطالعه در حالت هایی نظیر درازکش روی شکم، به پشت خوابیدن، در حال راه رفتن، تکیه زدن به دیوار و امثال این ها به هیچ وجه توصیه نمی شود، چرا که مطالعه کننده در چنین موقعیت هایی به سختی می تواند تمرکز حواس خود را حفظ کند.
کمر:

هنگام مطالعه باید قوس طبیعی ستون فقرات حفظ شود. مطالعه در حالت خمیده به جلو، به ویژه برای یک مدت طولانی، با خطر ایجاد تغییر شکل در ستون فقرات و کمردرد همراه است. نگذارید خم شدن کمر به شکل عادت درآید.
پا:

بهترین وضعیت پاها به هنگام مطالعه، وضعیتی است که فشار کمتری روی عضلات پا وارد شود. به همین دلیل توصیه می شود که در وضعیت ایده آل مطالعه (که همان وضعیت نشسته است)، ترجیحاً از یک صندلی راحت استفاده شود که پاهای مطالعه کننده روی آن راحت باشد و بتواند کمی هم به سمت جلو مایل شود. بهتر است در فواصل مطالعه که به چشمتان استراحت می دهید، وضع نشستن خود را تغییر دهید تا خون در پاهایتان حرکت داشته باشد.

رعایت آداب و رسوم خواندن و نوشتن، کیفیت آنها را بالا می برد.استفاده همیشگی از چراغ مطالعه خوب نیست، زیرا نور موضعی چشم ها را خسته می کند.
صندلی:
از آن جا که فرایند یادگیری یک فرایند شرطی است، هر کسی می تواند خودش را به محیط یا زمانی خاص عادت بدهد و به اصطلاح، خودش را شرطی کند. عادت های تمرکز هر شخص هم با اشخاص دیگر متفاوت است. صندلی می تواند یکی از همین عادت های تمرکزی باشد، به نحوی که هر وقت روی صندلی مخصوصتان نشستید، تمرکزتان برای مطالعه و یادگیری افزایش پیدا کند. اما یادتان باشد که صندلی تان نباید خیلی هم راحت باشد، چرا که صندلی های بسیار راحت باعث لمیدن، چرت زدن و احساس خواب آلودگی می شوند.
خودکار، کتاب و وسایل مورد نیاز:

عادت کنید تمام آنچه را که برای مطالعه نیاز دارید، از ابتدا فراهم کنید و هر کار متفرقه ای را که دارید قبل از مطالعه انجام دهید و پس از این که نشستید، فوراً شروع کنید به مطالعه.


 


موضوعات مرتبط: عمومی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 1 بهمن 1393برچسب:رعایت نکاتی موقع درس خواندن, | 11:0 | نویسنده : Haghjoo |

بلوتوث از نام پادشاه دانمارکي (Harold Bluetooth Blatant) در قرن 10 برگرفته شده او کسي بود که ديپلماسي را از جنگ به سمت گفتگو سوق داد. مخترعان تکنولوژي بلوتوث فکر ميکردند اين نام مناسب براي تکنولوژي آنهاست که به وسايل مختلف اجازه ميدهد نوعي گفتگو با هم داشته باشند. Bluetooth يک سيستم راديويي براي مصارفي با توان پايين در يک برد کوتاه (10 سانتي متر 10 متر و 100 متر )که توسط يک ميکروچيپ ارزان طراحي شده مي‌باشد.کاربران حرفه اي زيادي هستند که حتي به بلوتوث فکر هم نميکنند با اينکه امروزه بلوتوث بر روي اکثر لپ تاپ ها فعال است. البته تعداد اين کاربران چندان کم هم نيست ! در آغاز بلوتوث با سر وصداي زيادي به بازار عرضه شد. ولي ظاهرا هنوز بلوتوث مورد توجه اکثريت قرار نگرفته است. از سيستمهاي مبتني بر بلوتوث تا حالا محصولاتي نظير iPad ها مورد توجه قرار گرفته اند. چرا که کاربران ميتوانند براحتي اين سيستمها را حمل کنند و با کيبورد ها – پرينترها و هد ستهاي قابل حمل از زندگي لذت ببرند. در حقيقت براي ابزارهاي قابل حمل که پورتهاي زيادي روي خود ندارند بلوتوث مورد توجه شديد قرار گرفته است. موبايلهاي مبتني بر بلوتوث به شما اجازه ميدهند که به يک PDA يا کامپيوتر قابل حمل متصل شويد و بدرون اينترنت شيرجه بزنيد !

بلوتوث طراحي شد تا پايه اي براي شبکه هاي شخصي باشد. (Personal Area Network) راه حلي براي ارتباطات نزديک دستگاههاي مختلف. برد انتقال بلوتوث از 1 متر شروع ميشود و تا 100 متر هم ميتواند ادامه پيدا کند. البته اين برد بستگي کامل به قدرت کلاس و وسيله دارد. قدرتمند ترين وسيله (کلاس 1) ميتواند تا 300 فوت فاصله را ساپورت کند.

بلوتوث اطلاعات را روي فرکانس موج GHz 2.4 منتقل ميکند. سرعت انتقال هم حداکثرMbps 1 است که خيلي کمتر از شبکه هاي Wi-Fi ميباشد وازپروتکل (Link Manager Protocol) براي ارتباط بين دستگاهها استفاده ميکند.

کاربرد ها و مصارف :bluetooth

ايجاد يک شبکه بيسيم براي کامپيوتر هاي روميزي با يک پهناي باند کوچک
استفاده در تجهيزاتي مثل Printer ,Microphone,Keyboard,Mouse
بلوتوث فروش زيادي در تلفنهاي سلولي داشته است که آنها

را قادر ساخته که به کامپيوتر ها وPDAs و handsfree ها وبسياري ديگر از دستگاهها متصل شوند و به اين ترتيب يک شبکه بيسيم LAN را ايجاد ميکنند.
handset بلوتوث براي گوشي موبايل و smart phone ها
دستگاههاي اندازه گيري و Test
ابزارهاي پزشکي
گيرندهاي GPS
اتومبيل و استفاده بعنوان handsfree تلفن در آن
کنترل از راه دور تلويزيون بجاي اينفرارد
وسايل کمک شنوايي
playstation 3 و Nintendo Revolution از بلوتوث براي جوستيک خود استفاده خواهند کرد و..

امنيت در بلوتوث :

بلوتوث ميتواند در 3 مدل امنيتي کار بکند :
مدل 1 که بدون امنيت است.
مدل 2 که در مرحله سرويس دهي(Service Level) امنيت را برقرار ميکند... بعد از اينکه کانال ارتباطي پيدا شد.
مدل 3 که در مرحله لينک (Link Level) امنيت را ايجاد ميکند ... قبل از اينکه کانال ارتباطي پيدا شود.
هر وسيله مبتني بر بلوتوث يک آدرس 48 بيتي منحصر بفرد دارد. رويه تاييد استفاده از کليدهاي متقارن هست و رمزنگاري با کليدي 128 بيتي انجام ميشود (البته دردستگاههاي مختلف اين طول کليد رمزنگاري مختلف است و بستگي به مقداري دارد که در کارخانه تعريف ميشود). اين کليد 128 بيتي که بصورت رندوم انتخاب ميشود وظيفه انجام مذاکرات امنيتي بين دستگاهها را بعهده دارد.
وقتي دو سيستم مبتني بر بلوتوث يک کانال ارتباطي بين همديگر برقرار ميکنند هر دو يک کليد آغازين را ايجاد ميکنند. براي اينکار يک کليد عبور (Pass Key) يا شماره شناسايي شخصي وارد ارتباط ميشود و کليد آغازين ساخته ميشود و کليد پيوندي (Link Key) بر ا ساس کليد آغازين محاسبه ميشود. از اين به بعد کليد پيوندي براي شناسايي طرف ارتباط استفاده ميشود.

چرا امنيت در بلوتوث مهم است ؟؟
خيلي از کاربران بلوتوث فقط از امکاناتي نظير اتصال تلفن هاي همراه بهم... يا اتصال دستگاههايي نظير اين به کامپيوتر هاي قابل حمل استفاده ميکنند. والبته براي اين دسته از کاربران اهميت امنيت بسيار دور از ذهن است ! پياده سازي امنيت حتي در همين سطح استفاده ميتواند از سوء استفاده کاربر غيرمجاز از اين دستگاهها جلوگيري بکند.
استفاده ديگر بلوتوث ايجاد شبکه موقت کامپيوتري است. براي مثال چند نفر در يک جلسه ميخواهند لپ تاپهاي مبتني بر بلوتوث خود را به هم متصل کنند تا بتوانند فايلهاي خود را به اشتراک بگذارند.
وقتي شما از بلوتوث براي ايجاد يک شبکه موقت کامپيوتري استفاده ميکنيد معمولا يک شبکه تخصصي خواهيد داشت. يعني اينکه کامپيوترها مستقيما باهم در تعامل هستند و ديگر نيازي به يک نقطه دسترسي بي سيم (WAP)نيست. اين يعني اينکه شما نقطه مرکزي براي تامين و تبيين سياستهاي امنيتي نداريد و در حقيقت مرکز سقلي براي امنيت شبکه وجود ندارد !

اينجاست که امنيت تبديل به دغدغه اصلي ميشود چرا که شما اطلاعات مهم خودتان را بي پناه بر روي لپ تاپ خود ذخيره ميکنيد تا ديگران روي شبکه از انها استفاده کنند.
شيوه ديگري از هک کردن موبايلها BlueBugging هست که بمعني اجرا کردن فرمان روي موبايل هدف ميباشد. برقراري تماس – حذف کردن اطلاعات از حافظه – عوض کردن تنظيمات داخلي از اين جمله حملات هستند. براي اينکه از اين حملات محفوظ بمانيد پچ هاي امنيتي را از شرکت سازنده موبايل خود دريافت کنيد و تلفنهاي خود را به مدلهاي بالاتر ارتقا دهيد.
کرمهاي تلفنهاي همراه هم به بازار آمده اند !! کرمهايي مثل Cabir که تلفنهاي با سيستم عامل Simbian رو هدف قرار ميدهند. قطعا در آينده اين کرمها زيادتر و خطرناکتر ميشوند و گستره بيشتري از تلفنها را مورد هدف قرار خواهند داد.


موضوعات مرتبط: عمومی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 1 بهمن 1393برچسب:بلوتوث, | 10:57 | نویسنده : Haghjoo |

   درد پشت و گردن

 اگر شما با کامپيوتر کار ميکنيد يا کار اداري فراواني داريد که موجب ميشود ساعات زيادي را پشت ميز کارتان بگذرانيد، احتمال اينکه در پايان روز در ناحيه پشت و گردن احساس گرفتگي يا درد داشته باشيد زياد خواهد بود.

نگران نشويد، دليل اين حس، پيري و از کار افتادگي نيست، تحقيقات جديد نشان داده است که حتي کودکان ابتدايي و راهنمايي هم ، در صورتي که مدت طولاني پشت ميز يا مقابل کامپيوتر و مشغول انجام تکاليف خود باشند دچار چنين مشکلي خواهند شد.  

در واقع نشستن در مقابل کامپيوتر تبديل به شيوه اي از زندگي امروز شده است. فن آوري کامپيوتر در عين اينکه بازدهي و توانايي ادارات را تا حد فراواني تشديد کرده است، کار با آن نيز عوارضي در گردن، پشت و شانه هاي کاربران ايجاد کرده است.

يکي از پزشکان پر سابقه مشکلات جسمي گفته است : "مردم به سادگي وقت بسياري را به حالت نشسته ميگذرانند. شيوه نشستن آنها، همراه با حرکات مکانيکي و تکرار شونده و اينکه مدت طولاني در يک حالت قرار گرفته اند، دردهاي مختلفي در بدن آنها ايجاد ميکند که در صورت تغيير رويه ندادن به شکل مزمن درخواهد آمد . 

                           بعضی از راهکارها برای جلو گیری و برطرف نمودن اين مشكلات
مشکلات عمده اي که کاربران کامپيوتر از آن شکايت دارند هر نوع درد عمومي تا دردهاي موضعي چون گردن درد، درد قسمتهاي بالايي يا پاييني پشت و دردهايي در مچ دست و لگن را در بر ميگيرد. علائم هشدار دهنده جديتري چون خواب رفتگي يا بي حسي، نشان دهنده مشکلات جدي تر و مزمن تري هستند که در اثر جدي نگرفتن دردهاي کوچک در طول زمان ايجاد شده اند .

هنگامي که درد دليلي چون آسيبهاي ناشي از زمين خوردگي يا تصادفات و ... نداشته باشد، دليل آن معمولا به نوع کار بستگي دارد . مشکل در ابتدا به صورت يک درد يا گرفتگي بروز ميکند که چند روز دوام مي آورد و ظاهرا دليل خاصي هم ندارد، گاهي اوقات مشکل به صورت يک حس ناراحتي کلي و خشکي بدن و مفاصل خواهد بود و اکثرا هنگام خواب توجه فرد مبتلا را به خود جلب ميکند يعني زماني که آها در آرامش بوده و بيشتر متوجه بدن خود هستند .

طرز قرارگیری بدن و ارگونومی ارگونوميک (Ergonomics) شاخه اي از علم مهندسي است که به طراحي ابزار و لوازمي براي حفظ سلامت فيزيکي بدن در هنگام کار ميپردازد. درد غالبا در اثر حفظ مداوم يک حالت نادرست قرارگيري بدن ايجاد ميشود. مثالهاي رايج آن شامل : تايپ همزمان با صحبت تلفني با نگه داشتن گوشي تلفن در گودي گردن، چرخاندن مداوم سر از چپ به راست هنگام تايپ از روي يک متن و نگاه کردن به صفحه کامپيوتر و يا فقط با نشستن به مدت طولاني هستند .
ارگونوميک به نگه داشتن بدن در حالت صحيح کمک ميکند. صندليهايي با طراحي ارگونوميک، بالشها، پد هاي بالشتک دار براي ماوس و خود ماوسي که با شيوه ارگونوميک طراحي شده باشد در کاهش و پيشگيري چنين ناراحتي هايي بسيار موثر هستند .
راهکارهای عمومی

در صورت نبودن وسايل ارگونوميک بايد از روشهاي زير براي رفع مشکل خود استفاده کنيد .
هنگامي که بدن بيش از حد به جلو خم شده باشد، شانه و عضلات گردن قادر به نگه داشتن وزن سر نيستند. به ياد داشته باشيد که بيشتر دردهاي ناحيه گردن و پشت که هنگام کار با کامپيوتر عارض ميشوند، به دليل قرار گيري نادرست بدن روي صندلي و پشت ميز است. اين مساله يک مشکل عمومي بين کودکان مدرسه اي و بزرگسالان کارمند است .

هنگام کار پشت خود را تا حد امکان صاف نگه داريد. از خم شدن روي صفحه کليد بپرهيزيد و سعي کنيد صفحه کليد را تا حد امکان بالا بياوريد تا مجبور نباشيد ساعات طولاني به پايين نگاه کنيد. مدام صاف نشستن را به خود ياد آوري کنيد. حتا ميتوانيد يک يادداشت روي صفحه نمايشگر(مونيتور) کامپيوتر خود نصب کنيد و هربار با ديدن آن طرز نشستن خود را تنظيم کنيد. در طي زمان بالاخره به صاف نشستن عادت خواهيد کرد .


اگر شما هنگام کار در ساعات طولاني، به درد جدي در ناحيه گردن مبتلا ميشويد، شايد به جا به جا کردن صفحه نمايشگر نياز باشد. پزشکان اعتقاد دارند که ساختار و استخوان بندي طبيعي گردن بعضي افراد طوري است که نگاه کردن به چپ يا راست در مدت زمان طولاني، موجب دردهاي شديد گردن ميشود. اين افراد ميتوانند به سادگي و با جا به جا کردن صفحه نمايشگر روي ميز خود از بروز اين مشکل جلوگيري کنند .
شايد شما تبليغاتي را با اين مضمون ديده باشيد که کار کردن با کامپيوترهاي قابل حمل (laptop) و يا با قرار دادن صفحه کليد بر روي پا، چقدر آسان است. اما اينطور نگاه کردن به پايين ميتواند خسارات جبران ناپذيري بر گردن و ستون مهره ها وارد کند. اگر دچار مشکلي چون گرفتگي و خشکي گردن داريد، از اين حالت قرار دادن کامپيوتر بپرهيزيد .

استراحت و انجام حرکات کششی بهترین راه مقابله با اين درد ها است 

مدام به خود ياد آوري کنيد که در بين کار به خود استراحت بدهيد. بايستيد، چند حرکت کششي انجام دهيد و پشت خود را صاف کنيد. اگر بتوانيد هر 15 دقيقه حتا کشش کوتاهي هم به عضلات خود بدهيد ايده آل است. در غير اين صورت سعي کنيد هر 45 دقيقه از جاي خود بلند شويد، چند قدم راه رفته و کششي به عضلات خود بدهيد. به اين کار که کلا حدود 3 تا 5 دقيقه طول ميکشد، به چشم يک نوع وقت تلف کردن نگاه نکنيد، در طول زمان متوجه خواهيد شد که ارزشش را دارد و بازده کاري شما هم بيشتر شده است .

وضعیت نشستن صحیح و استفاده از کامپیوتر  

با يک معاينه کوتاه متوجه ميشويد که آيا صندلي شما مشکل ساز هست يا خير. آيا ارتفاع صندلي شما طوري هست که قرارگيري شما بدون اشکال و خميدگي يا کش آمدن عضلاتتان انجام بگيرد؟ مشکلي با تنظيم صفحه کليد و صندلي خود نداريد؟ اگر مشکلي هست، يک صندلي ديگر را امتحان کنيد. از همه بهتر اين است که صندلي خريداري کنيد که مخصوص افرادي با مشکلات پشت طراحي شده است. اين صندليها شايد گران باشند يا خنده دار به نظر برسند اما درد موضوع خنده آوري نيست و اگر چيزي بتواند در کم کردن يا پيشگيري از درد کمک کند بايد از آن استفاده کرد .  

نتیجه گیری

در نهايت، دلايل متعددي براي بروز درد پشت و/يا گردن وجود دارند و خودتان بهتر از هر کس ميتوانيد آن را بيابيد. فقط نکته در اين است که اين درد بيش از هر چيز ريشه اي فيزيکي دارد، بيش از حد به امکانات رواني بروز چنين دردهايي نيانديشيد. چون تنشهاي عصبي، نارضايتي شغلي، فشارهاي عصبي، کمبود خواب و... ممکن است گاهي موجب درد شوند اما گردن درد، گردن درد است و هنگامي که ميتوانيد با اجراي نکات ساده آنرا برطرف کنيد، چرا زندگي را به کام خود تلخ ميکنيد ؟

 


موضوعات مرتبط: سلامتی وتندرستی ، راز های زندگی بهتر وشادتر ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 1 بهمن 1393برچسب:دردپشت وگردن, | 10:49 | نویسنده : Haghjoo |

به نظر شما راز زندگی جاودان کشف شده است ؟

بهتر است بدانید که با خوردن بعضی مواد غذایی می توانید به این مسئله کمک کنید و به طول عمرتان بیفزایید .

این مواد غذایی که به خاطر همین مسئله مشهور شده اند ، حاوی دسته ای ویتامین ها و مواد شیمیایی مخصوص هستند که به شما برای مقابله با بسیاری از بیماری های کشنده کمک می کند . در اینجا به دسته ای از این مواد غذایی اشاره می کنیم .

۱- سیب

محتویات : سیب سرشار از آنتی اکسیدان هایی مثل کورستین است . همچنین حاوی فیبرهای قابل حل مثل پکتین می باشد .

اثرات آن روی سلامتی :

کورستین که یکی از بهترین آنتی اکسیدان ها به شمار میرود، از ابتلا به سرطان و از لخته شدن خون جلوگیری می کند . پکتین نیز سطح کلسترول خون را پایین می آورد و سموم سرطان زا را از جریان خون دفع می کند .

بهترین راه استفاده : بهتر است سیب را به حالت خام و با پوست استفاده کنیم چون کورستین در پوست سیب موجود است .

2- آوکادو

محتویات : آوکادو حاوی مقدار قابل توجهی فیبر است و حتی بیش از موز پتاسیم در خود دارد .

اثرات آن روی سلامتی : نه تنها باعث صافی و نرمی پوست می شود، بلکه از بالا رفتن فشار خون، بیماری های قلبی و انواع بخصوصی از سرطان ها به ویژه سرطان روده نیز جلوگیری می کند .

بهترین راه استفاده : فقط کافی است که پوست آن را کنده و خام بخورید . می توانید آن را با گوجه فرنگی، آبلیمو، فلفل هالپانو و نمک نیز ترکیب کرده و سس گواکامولی از آن بسازید .

۳- موز

محتویات : موز حاوی مقدار زیادی پتاسیم، منیزیم و فلیت است .

اثرات آن روی سلامتی :

پتاسیم از بالا رفتن فشار خون جلوگیری کرده و احتمال سکته را پایین می آورد. فلیت به رشد صحیح بافت ها کمک کرده و از ایتلا به بیماری های قلبی و سرطان جلوگیری می کند .

بهترین راه استفاده :

به راحتی موز را پوست کنده ، بخورید و لذت ببرید .

۴- تخم مرغ

محتویات : تخم مرغ حاوی مقدار قابل توجهی کولین، پروتئین، کاروتینوئید و زآکسانتین می باشد .

اثرات آن روی سلامتی : فایده ی عمر طولانی چیست اگر حتی نتوانید به یاد بیاورید که دندان مصنوعی های تان را کجا گذاشته اید؟ خوردن تخم مرغ به شما کمک می کند . کولین موجود در تخم مرغ به حفظ حافظه در زمان پیری کمک می کند . کاروتینوئید نیز از ابتلا به بیماری های چشمی مربوط به پیری مثل آب مروارید جلوگیری می کند .

بهترین راه استفاده : تخم مرغ را می توانید به حالت آب پز، جوشانده یا خاگینه استفاده کنید . فقط به یاد داشته باشید که پختن آنها با مقدار زیادی کره یا روغن برای تان ضرر دارد .

5- سیر

محتویات : سیر هم حاوی مقدار زیادی از آنتی اکسیدان ها می باشد .

اثرات آن روی سلامتی : سیر از لخته شدن خون جلوگیری کرده و خطر سکته را کاهش می دهد. همچنین با کشتن سلول های سرطانی مقدار زمان زنده ماندن را در افراد سرطانی افزایش می دهد .

بهترین راه استفاده : بهتر است که سیر را به حالت خام استفاده کنید. می توانید آن را خرد کرده و به محتویات سالادتان اضافه کنید .

6- لوبیا قرمز

محتویات : حاوی مقدار زیادی فیبر قابل حل می باشد .

اثرات آن روی سلامتی : فیبر به حفظ سلامتی سیستم گوارشی کمک بسیاری می کند و یک سیستم گوارشی سالم نیز از ابتلا به دیابت و سرطان روده جلوگیری می کند. فیبر قابل حل همچنین کلسترول و قند خون را پایین می آورد .

بهترین راه استفاده : هم لوبیای خشک و هم لوبیای کنسرو شده این اثرات خوب را روی سلامتی می گذارند . خوب است که مقداری از این لوبیاها را هم در غذاهای مورد علاقه تان بیندازید یا آنها را به غذاهای مکزیکی اضافه کنید .

۷-گردو

محتویات : گردو حاوی مقدار قابل توجهی اسید چرب امگا ۳ است .

اثرات آن روی سلامتی : اسید چرب امگا ۳ نه تنها از لخته شدن خون و ابتلا به بیماری های قلبی جلوگیری می کند ، همچنین می تواند از افسردگی و ورم مفاصل هم جلوگیری کند .

بهترین راه استفاده : بهتر است که گردو را به حالت تازه بعد از بیرون آمدن آن از پوست استفاده کنید ، اما تا دو هفته بعد از بیرون آمدن از پوست هم می توانند تا حدودی تازگی خود را حفظ کنند به شرط این که در مکان های خشک و خنک نگهداری شوند . از گردو می توانید برای تزئین روی سالاد هم استفاده کنید .

8- محصولات سویا و توفو 

محتویات: حاوی هورمون های گیاهی ایزوفلاون می باشد .

اثرات آن روی سلامتی : سویا به پایین آمدن میزان L.D.L ناسالم در کلسترول خون کمک می کند که فشار خون را پایین آورده و احتمال حملات قلبی را نیز کاهش می دهد .

بهترین راه استفاده : توفوی سفت بهترین منبع سویا می باشد و برخلاف باور عموم توفو طعم بدی ندارد .

9- انگور قرمز

محتویات : انگور قرمز حاوی آنتی اکسیدان های قوی کاتچین و نوعی پلی فنول به نام رسیراترول می باشد

اثرات آن روی سلامتی : کاتچین به از بین بردن رادیکال های آزاد کمک کرده و از ابتلا به سرطان جلوگیری می کند . تحقیقات جدید نیز نشان می دهد که رسیراترول میزان کلسترول خون را کاهش می دهد و از پیشرفت سرطان های پوستی و سایر سرطان ها جلوگیری می کند .

بهترین راه استفاده : نوشیدن یک یا دو لیوان آب انگور در روز برای این منظور کافی است . اما مصرف بیشتر از این میزان می تواند اثرات خوب این ماده را از بین ببرد . 

10- اسفناج

محتویات : اسفناج یکی از سالم ترین سبزیجات به حساب می آید. به اندازه ی سیر در خود آنتی اکسیدان داشته و منبع خوبی برای اسید فولیک و ویتامین های A و C به شمار می رود .

اثرات آن روی سلامتی : اسفناج تاثیرات بسیار مثبتی روی سلامتی شما دارد. با سرطان، بیماری های قلبی و اختلالات مغزی مبارزه می کند .

بهترین راه استفاده : اسفناج خام یا بخارپز شده بهترین نوع خوردن این ماده ی مفید غذایی می باشد . می توانید آن را با گوجه فرنگی، گردو و تخم مرغ آب پز ترکیب کرده و سالادی خوشمزه بسازید .

11- رازیانه

محتویات : رازیانه که جزء سبزیجات ایتالیایی است ، حاوی مقدار زیادی ویتامین A ، کلسیم ، پتاسیم و آهن می باشد .

اثرات آن روی سلامتی : رازیانه به برطرف کردن مشکلات گوارشی کمک می کند . آهن و ویتامین A موجود در این گیاه به سلامت پوست و ناخن کمک بسزایی می کند . از خستگی و کم خونی نیز جلوگیری می کند .

بهترین راه استفاده : رازیانه را می توانید به صورت های مختلفی استفاده کنید : خام، بخار پز شده یا سرخ شده .

بهتر است که حتماً آنها را در برنامه غذایی تان بگنجانید تا همیشه سالم مانده و عمری طولانی داشته باشید  

ورزشكار و سلامت باشيد .

 


موضوعات مرتبط: خواص دارویی گیاهان ، راز های زندگی بهتر وشادتر ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 1 بهمن 1393برچسب:خواص میوه هاوغذاها,راززندگی جاودان, | 10:33 | نویسنده : Haghjoo |
.: Weblog Themes By VatanSkin :.