< meta name="description" content="سلامتی وتندرستی" />

 این غذاهاروحیه راتقویت می کنند

ضرب المثل معروف "روزی یک سیب بخور تا از دکتر به دور بمانی” را همه شنیده ایم. اما در مطالعاتی که در مجله آمریکایی سلامت عموم انجام شده است دریافته اند که خوردن میوه ها و سبزیجات هم می تواند سلامت ذهن را تقویت کند.

افرادی که در این تحقیق آزمایش شده اند گزارش داده اند که با خوردن هر کدام از این میوه ها در روز احساس شادابی بیشتری دارند. پس دفعه بعد که احساس کردید روحیه خوبی ندارید حتما یکی از این غذاها را مصرف کنید.

 اسفناج

سبزیجات سبز تیره سرشار از فولات یا همان ویتامین B می باشند. این سبزیجات روی انتقال دهنده های عصبی کنترل روحیه در مغز تاثیر می گذارند و در نتیجه باعث تقویت روحیه می شوند.

مرکبات

پرتقال، نارنگی، یافا، گریپ فروت و تمام مرکبات دیگر سرشار از فولات یا همان ویتامین B هستند که روحیه را در لحظه تقویت می کنند.

موز

به سه دلیل پیشنهاد می شود که این میوه را در اسموتی ها حتما استفاده کنید: ۱٫ پتاسیم (تقویت کننده کارایی مغز)، ۲٫ B6 (افزایش دهنده سروتونین که بدن را آرام می کند) و ۳٫ تریپتوفان (آمینو اسید شادی که روحیه را تنظیم می کند)

برگ چغندر

منیزیم ماده ای انرژی بخش بوده و افسردگی را از بین می برد. معمولا یکی از کمبودها در برنامه های غذایی کمبود منیزیم است. بنابراین سعی کنید مقداری برگ چغندر در کنار غذای تان مصرف کنید تا بتوانید این کمبود را تا حدودی جبران کنید.

انواع توت ها

توت ها با تامین گلوکز بدن می توانند کج خلقی ها و زود رنجی ها را کاهش دهند.

مارچوبه

مارچوبه منبع سروتونین، فولات و آنزیم هایی است که می توانند تاثیرات مصرف الکل را خنثی کنند.

گوجه گیلاسی

می توان گفت گوجه فرنگی گیلاسی در میان غذاها منبع لیکوپن ( فیتونوترینت یا ماده غذایی مغذی محلول در چربی) می باشد که می تواند با این ماده جلوی تولید ترکیبات التهابی در اثر افسردگی را بگیرد و متوقف کند.

سیب زمینی شیرین

کربوهیدارت های پیچیده سطح سروتونین  که تاثیر آرامبخش در بدن دارند را افزایش می دهند و سیب زمینی شیرین یکی از منابع کربوهیدارت های پیچیده می باشد.

فلفل دلمه

غذاهایی که سرشار از ویتامین C هستند می توانند تولید هورمون استرس کورتیزول را متوقف کنند که مقدار این ویتامین در فلفل زرد نسبت به فلفل قرمز و سبز  بیشتر است. تمام آن ها را در یک ظرف خرد کنید و به عنوان عصرانه میل


موضوعات مرتبط: خواص دارویی گیاهان ، میوه هاوآبمیوه ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 9 خرداد 1396برچسب:غذا , تقویت روحیه , حق جو , اسفناج ,مرکبات ,موز,چغندر,توت,مارچوبه,گوجه,سیب زمینی,فلفل دلمه, | 8:40 | نویسنده : Haghjoo |

 با چروک پوست خداحافظی کنید!

حتی بهترین غذاها هم نمی توانند باعث از بین بردن نشانه های پیری شوند. اما یکسری غذاهای مناسب هستند که با بالا رفتن سن تفاوت هایی جدی در پوست ایجاد می کنند. غذاهای مغذی می توانند پوست را نرم و مرطوب نگه دارند و به احیاء کلاژن و فیبرهای ارتجاعی که برای داشتن پوست بدون چروک نیاز دارید کمک می کند. این غذاها از پیری زودرس در پوست جلوگیری می کنند. پس آشپرخانه را از این ابرغذاها پر کنید تا سالم و جوان و شاداب بمانید.

 گوجه فرنگی

به میوه فروشی بروید و گوجه فرنگی تازه خرید کنید تا پوستی بدون چین و چروک داشته باشید. گوجه فرنگی ها منبع لیکوپن و آنتی اکسیدان هایی است که تاثیرات پیری آفتاب را خنثی می کند. گوجه فرنگی ها منبع ویتامین C   و ویتامین A هستند. ویتامین C برای ساخت کلاژن ضروری می باشد و ویتامین A به پوست شادابی و درخشش طبیعی می دهد.

تخم مرغ

یکی دیگر از غذاهایی که برای سلامت پوست مفید هستند تخم مرغ می باشد.تخم مرغ ها سرشار از ویتامین A و مفید برای سلامت پوست هستند. همچنین دارای چربی های سالم هستند که رطوبت پوست را حفظ کرده و چین و چروک ها را از بین می برند. تخم مرغ ها شامل آهن، مس و زینک و مواد معدنی هستند که پوست را نرم و لطیف نگه می دارد. پروتئین های تخم مرغ آمینو اسیدهای مورد نیاز بدن را فراهم می کند و پوست را محکم و قوی نگه می دارد. باید برای دریافت فواید ضد پیری این غذا یک عدد تخم مرغ کامل را حتما مصرف کنید. سفیده تخم مرغ به تنهایی دربردارنده پروتئین است بنابراین اگر فقط سفیده تخم مرغ را مصرف کنید فواید ضد چروک و ضد پیری این غذا را از دست داده اید.

چای سفید

چای سفید بهترین انتخاب برای تازه و جوان نگه داشتن پوست است. آنتی اکسیدان موجود در چای سفید بیشتر از چای سبز است. آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزادی که باعث ایجاد چروک در پوست می شوند مبارزه می کنند. کافئین موجود در این چای کمتر از چای سبز یا سیاه است بنابراین خاصیت رطوبت رسانی بیشتری نسبت به آن ها دارد.

عصاره استخوان

عصاره استخوان یکی دیگر از غذاهای مفید برای سلامتی و ضد پیری است. از آن جا که مدت زمان پخت استخوان ها طولانی مدت است (گاهی اوقات ۲۴ ساعت یا بیشتر) سرشار از کلاژن می باشد. کلاژن پروتئینی است که پوست را نرم نگه می دارد و چین و چروک های پوست را از بین می برد. عصاره استخوان حاوی مقدار زیادی آمینو اسید برای تولید کلاژن می باشد. می توان مواد غذایی دیگری که برای پوست مفید هستند را به عصاره استخوان اضافه کرد. مثل زردچوبه، زنجبیل یا روغن فلفل که جریان خون در پوست را تقویت می کنند.

شاهی

شاهی یکی از مغذی ترین سبزیجات است که می تواند با چروک ها و نشانه های پیری به بهترین شکل ممکن مبارزه کند و بهترین منبع ویتامین A برای شادابی پوست است. این نوع سبزی منبع پتاسیم نیز می باشد. پتاسیم ماده معدنی مفید برای قلب است که جریان خون بدن را تقویت می کند. این نوع سبزی منبع اسیدهای چرب اومگا ۳ می باشد که از التهاب جلوگیری می کند و مانع ایجاد چروک در پوست می شود زیرا التهابات می توانند قابلیت ارتجاعی پوست راکاهش دهند.

روغن زیتون

روغن زیتون یکی دیگر از غذاهای مفید و سالم  ضد چروک  و رطوبت رسان پوست می باشد. وقتی احساس کردید مرطوب کننده ها برای پوست تان کافی نیستند سعی کنید با غذا به پوست رطوبت برسانید. وقتی غذا از چربی کافی برخوردار باشد لیپیدهای پوست باقی می مانند. در نتیجه پوست مرطوب باقی می ماند و چین چروک در پوست ایجاد نمی شود. روغن زیتون حاوی اسیدهای چرب غیر اشباع است که باعث ایجاد تعادل لیپیدهای پوست می شود. همچنین دارای آنتی اکسیدان هایی است که پوست را در مقابل آسیب های آلودگی و نور خورشید محافظت می کند. وقتی به غذا روغن زیتون اضافه کنید مواد مغذی مثل ویتامین A که برای پوست مفید هستند را نیز جذب می کنید.


موضوعات مرتبط: سلامتی وتندرستی ، خواص دارویی گیاهان ، راز های زندگی بهتر وشادتر ، خواص برخی ازغذاها ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 23 اسفند 1395برچسب:حق جو,چروک ,پوست,گوجه فرنگی,تخم مرغ , چای سفید,شاهی,عصاره استخوان,روغن زیتون, | 9:31 | نویسنده : Haghjoo |

  

12 مسکن طبیعی درد دندان

دندان درد گاهی اوقات بسیار دردآور و تحمل ناپذیر می شود. بدتر از همه زمانی است که نیمه شب درد شروع شود و به دندانپزشک دسترسی هم نداشته باشیم. در چنین لحظاتی بهترین کار درمان های خانگی و گیاهی دم دست هستند. داروهای گیاهی که در این مقاله از آنها صحبت شده است، برای تسکین دندان درد بسیار موثرند و اگر دچار دندان در شدید، با این گیاهان دردتان را آرا کنید.

گل میخک

اوژنول، ترکیب اصلی روغن گرفته شده از گل میخک، ماده ای رایج در تولید محصولات دندانی است که می تواند در درمان دندان درد، حرفی برای زدن نداشته باشد. گل میخک له شده علاوه بر اینکه از درد دندان می کاهد، به دلیل خواص ضدباکتریایی اش، محیط دهان را از باکتری ها پاک می سازد. گل میخک ویژگی های کرخ و بی حس کننده ای دارد.

زنجبیل

استفاده از ریشه زنجبیل یکی از رایج ترین درمان های گیاهی برای دندان درد است که از دیرباز از آنها استفاده می شود. ابتدا پوست آن را جدا کنید سپس روی دندان دردناک قرار داده و آن را به آرامی گاز بگیرید. به تدریجی از درد دندان کاسته می شود.

سیر

یکی از رایج ترین چاشنی های موجود در آشپزخانه سیر است. سیر علاوه بر اینکه غذا را خوش طعم می کند، گیاهی موثر در تسکین درد دندان است. درواقع سیر یکی از بهترین آنتی بیوتیک های دنیا است. وقتی آن کاملا له و کوبیده شود، تولید دو ماده شیمیایی می کند که درد را از بین می برند. در واقع یکی از این ماده های شیمیایی، آلیسین است که به این گیاه خاصیت آنتی بیوتیکی می دهد. اما برخی از محققان بر این باورند که سیر ممکن است موجب تحریک لثه ها شود. بنابراین سیر له شده را باید فقط روی دندانی که درد می کند قرار داد.

لیموترش

بنابر تحقیقات، لیموترش به دلیل اینکه حاوی ویتامین ث و اسید سیتریک قوی است می تواند در تسکین دندان درد موثر باشد. یک لایه لیموترش را روی محل دردناک قرار دهید و با آب آن را گرفته و با نمک مخلوط کرده و در دهان بچرخانید.

پیاز

با قرار دادن یک تکه پیاز خام روی دندانی که درد می کند، می توانید از درد آن تا حدی بکاهید. پیاز ویژگی ضدمیکروبی دارد که می تواند در کنترل دندان در موثر باشد. برخی از مردم معتقدند پیاز حتی از مسکن های قوی هم موثرتر است. پیاز آبسه دندان را نیز درمان می کند. آن را روی دندان دردناک گذاشته و با ملایمت گاز بگیرید تا آبش خارج شود.

اسطوخودوس و بابونه

با مخلوط کردن گیاه اسطوخودس و بابونه، می توان به ترکیبی عالی دست یافت که در کاهش دندان درد موثر است. این ترکیب حتی ویژگی های آرام بخشی دارد.

زردچوبه

آیا کاری هست که زردچوبه نتواند انجام دهد؟ اخیرا محققان متوجه شده اند که زردچوبه برای مشکلات لثه و دندان بسیار مفید است. این گیاه می تواند از عفونت های لثه بکاهد و درد دندان را تخفیف دهد. علاوه بر آن توانایی مبارزه با آلزایمر و انواع بیماری های سرطان نیز دارد.

کلم

مسلما انتظار این یکی را نداشتید! آیا می دانستید کلم می تواند برای تخفیف دندان درد عالی باشد؟ وقتی کلم به طور موضعی استفاده شود سم زدا و درمان کننده فوق العاده ای است.

آویشن

استفاده از آویشن در درمان دردهای دندانی توصیه شده است. این گیاه خواص ضدعفونی کننده، ضدقارچ و دارویی دارد و می تواند جلوی بیماری لثه و فساد دندان را بگیرد. این گیاه کنار شنبلیله در درمان عفونت های باکتریایی بسیار موثر است. از طرفی وقت آویشن با نعناع استفاده شود، در کشتن باکتری هایی که ایجاد تورم می کند موثرتر است.

اسپیلانتس

کمتر از این گیاه صحبت شده است، اسپیلانتس به گیاه دندان درد معروف شده است و در کاستن درد دندان تاثیر غیرقابل انکاری دارد. گل های این گیاه را مستقبما روی دندانی که دردناک است قرار دهید تا ویژگی بی حس کننده اش، از درد دندان تان بکاهد.

بومادران

هر وقت دندان درد داشتید، برگ های بومادران را بجوید و آن را روی محل دردناک قرار دهید. خیلی سریع اثرش را می بینید و موقتا از شر درد رها می شوید.

برگ نعناع

بنابر تحقیقات، برگ نعناع یا روغن آن شبیه برخی از ویژگی های روغن گل میخک بوده و از درد دندان می کاهد. بسیاری از مردم نیز بر این باورند که جویدن نعناع به راستی درد دندان را خیلی زود آرام می کند. این گیاه همچنین حاوی منتول است که خواص ضدالتهابی دارد. دو برگ نعناع را در دهان گذاشته و تا زمانی که کاملا مرطوب شوند، بجوید. بعد از چند دقیقه، دهان تان را با کمی آب و نمک بشویید.


موضوعات مرتبط: سلامتی وتندرستی ، خواص دارویی گیاهان ، ،
برچسب‌ها:

 نوشیدنی های انرژی زای طبیعی

آب با آب لیمو ترش، چای سبز، دمنوش زنجبیل و عسل و ... انرژی زا هستند

برای داشتن یک روز خوب و پر نشاط لازم است که روزتان را با انرژی و شاداب شروع کنید. برای این کار می توانید چند نوشیدنی خیلی ساده و طبیعی برای خودتان آماده کرده و به صورت ناشتا میل کنید. این کار باعث می شود از نظر روحی و جسمی شاد و سرحال باشید. در این مطلب شما را با چند نوشیدنی ساده برای شروع روزی پرنشاط آشنا می کنیم. فقط یادتان باشد که این نوشیدنی ها را باید ناشتا میل کنید .

آب با لیموترش همیشگی

ترکیب آب و آب لیموترش شهرت زیادی دارد و بسیاری از افراد برای تصفیه ی بدن و حتی لاغری صبح خود را با این نوشیدنی آغاز می کنند . توصیه می شود این نوشیدنی هم به صورت ناشتا و هم بین غذا و قبل از خواب مصرف شود.  لیموترش یک ماده ی غذایی درمانی فوق العاده است که سرشار از ویتامین سی بوده و بدن را از شر توکسین ها یا  همان سموم خلاص و به دفع چربی های اضافه کمک می کند. علاوه بر این لیموترش باعث افزایش سیستم دفاعی بدن می شود و به بهبود عملکرد کبد و روده ها کمک زیادی می کند .

اگر لیموترش مصرفی تان ارگانیک باشد، می توانید از پوست آن نیز استفاده کنید. در این صورت می توانید لیموترش را با گوشت و آب آن میکس کنید و مطمئن باشید که با یک منبع خوب مواد مغذی و انرژی زا طرف هستید  اگرنمی توانید به صورت ناشتا مخلوط آب و آب لیموترش را بنوشید می توانید اندکی عسل نیز به آن اضافه کنید.

چای سبز

از خواص چای سبز هر چه بگوییم کم است. این چای مفید یکی از چای های معروف و خوشبختانه پرمصرف در دنیا و خواص فوق العاده ای برای بدن دارد. اما بهتر است که همیشه این چای را خارج از وعده های غذایی میل کنید تا بهتر جذب بدن شوداز آنجایی که چای سبز اندکی خاصیت محرکی دارد، انرژی بدن را در ساعات اولیه صبح چند برابر. این چای پرخاصیت سرشار از آنتی اکسیدان ها است و خواص دیورتیک دارد و برای افرادی که صبح ها با صورت و چشمانی پف کرده از خواب بیدار می شوند ایده آل است. در واقع با مصرف چای سبز فعالیت کلیه ها را تحریک می کنید. علاوه بر این یک نوشیدنی ضدسرطان قوی و یک محافظ طبیعی دندان مصرف می کنید .

دمنوش زنجبیل و عسل

زنجبیل و عسل به تنهایی هر کدامشان منبع خواص فوق العاده اند. ترکیب این دو به صورت دمنوش نیز بدن را پر از انرژی می کند. در واقع دمنوش زنجبیل و عسل باعث فعال شدن متابولیسم بدن می شود و انرژی زیادی تولید می کند. بنابراین، اگر شما جزو افرادی هستید که همیشه از خستگی شکایت دارند یا بی اشتها، سرمایی و بی حس و حال هستید می توانید از این دمنوش برای رفع مشکل خود استفاده کنید.

زنجبیل یک ادویه ی پرمصرف و تند است که با خود احساس گرما به همراه دارد. این ادویه ی پرخاصیت باعث بهبود عملکرد کبد می شود و به دلیل خواص ضدالتهابی که دارد دردها را تسکین می دهد.

می توانید از زنجبیل تازه استفاده کنید. برای این کار 3 برش نازک زنجبیل تازه یا مقداری پودر زنجبیل را با یک فنجان بزرگ آب به مدت 10 دقیقه دم بدهید. کمی عسل به آن اضافه کنید. بهتر است از عسل های ارگانیک استفاده کنید. چون عسل های دیگر حاوی مواد نگهدارنده هستند و برای اینکه مانند شهد باشند گرمای زیادی تحمل کرده اند.

دمنوش دارچین و استویا

این دمنوش خوشمزه و شیرین مانند بمب انرژی است. شما می توانید علاوه بر افزایش انرژی خود کمک زیادی به بهبود عملکرد پانکراس بکنید. حتماً   می دانید که این عضو بدن در تنظیم قند خون نقش مهمی دارد. این نوشیدنی برای افرادی مناسب است که نمی خواهند قند خونشان بالا برود. در عین حال برای تمام افرادی نیز مناسب است که طرفدار نوشیدنی ها و مواد غذایی شیرین هستند و یا مدام ریزه خواری می کننددارچین به تنظیم قند خون کمک زیادی کرده و هر غذا یا نوشیدنی را معطر و باب میل می کند.

استویا نیز که به صورت برگ خشک یا عصاره به فروش می رسد، یکی از شیرین کننده های طبیعی فوق العاده استاین شیرین کننده بهترین جایگزین قند برای افرادی محسوب می شود که نگران قند خون و تناسب اندام خود هستند. چون کالری ندارد و قند خون را افزایش نمی دهد. می توانید برای خود چای دارچینی تهیه کرده و با عصاره ی استویا شیرین کنید.

 شما می توانید از هر یک از این نوشیدنی ها به عنوان اولین نوشیدنی روزتان استفاده کنید و از خواص آن ها بهره مند شوید. توصیه می کنیم، این نوشیدنی ها را به صورت ناشتا و حدود نیم ساعت قبل از صبحانه میل کنید. البته در طول روز نیز می توانید از این نوشیدنی ها بهره مند شوید، اما سرعت جذب ترکیبات مفید آن ها به صورت ناشتا بیشتر خواهد بود.

 

 


موضوعات مرتبط: سلامتی وتندرستی ، خواص دارویی گیاهان ، راز های زندگی بهتر وشادتر ، نوشیدنی ها ، ،
برچسب‌ها:

                                   

  چگونه کبدمان را پاکسازی کنیم

اگر در هضم غذا دچار مشکل شده‌اید، نفخ می‌کنید، حالت تهوع دارید و غیره احتمال دارد کبدتان به مشکل برخورده باشد. یعنی اینکه باکش پر شده و دیگر نمی‌تواند مواد زائد را دفع کند. این‌گونه می‌شود که بدن دچار مشکل می‌شود. تمیز کردن کبد کار سختی نیست. برای اینکه احساس سبکی بکنید با چند توصیه‌ی ساده و بدون خطر می‌توانید کبدتان را تمیزکاری کنید. با ما همراه باشید.
تکنیک 3 لیموترش
برای اینکه دچار مشکلات گوارشی نشوید لازم است که به طور منظم به فکر تمیز کردن کبدتان باشید. لیموترش می‌تواند باعث تحریک ترشح صفرا شده و تمام سموم و مواد زائد انباشته‌شده در کبد را تمیز کند.
روش استفاده
سه عدد لیموترش را بدون برش دادن داخل یک ظرف حاوی آب سرد بیندازید. اجازه دهید آب به مدت سه دقیقه داغ شده و به جوش برسد. سپس آن را خنک و لیموترش‌ها را از آن خارج کنید. آب لیموترش‌ها را بگیرید و به همان آب
اضافه کنید. هر روز صبح ناشتا و همچنین بین وعده‌های غذایی از این آب لیموترش میل کنید.
برگ‌های خشک رزماری را دریابید
زمانی که کبد اشباع می‌شود نمی‌تواند به درستی به وظایفش عمل کند و این‌گونه می‌شود که به زحمت می‌افتد. وقتی کبد درست کار نکنید گوارش شما نیز با مشکل مواجه می‌شود. رزماری باعث افزایش ترشح صفرا می‌شود که کبد را تمیز و به عملکرد خوب آن کمک می‌کند.
روش تهیه
15 گرم برگ خشک رزماری را در یک لیتر آب ریخته و به مدت 15 دقیقه بجوشانید. محلول را صاف کرده و روزانه چند فنجان از این جوشانده میل کنید.
افشره‌ی خوراکی نعنا
حالت تهوع، مشکلات کلیوی و حتی اختلالات جنسی و غیره می‌تواند ناشی از اشباع شدن کبد باشد. زمانی که ضایعات زیادی در کبد تجمع کرده باشد علائم زیادی را نشان می‌دهد. برای کمک به تمیز شدن و عملکرد خوب کبد می‌توانید از افشره‌ی خوراکی نعنا استفاده کنید.
روش تهیه
دو قطره افشره‌ی خوراکی نعنا فلفلی را در یک قاشق چای‌خوری عسل بچکانید و در دهان بگذارید. همچنین می‌توانید یک قطره افشره‌ی خوراکی رزماری، یک قطره افشره‌ی خوراکی نعنا و یک قطره افشره‌ی خوراکی ترخون را با هم مخلوط کرده و روزانه دو مرتبه کبدتان را خلاف عقربه‌های ساعت ماساژ دهید.
پاک‌سازی کبد با ریشه‌ی گیاه قاصدک
برای تمیز کردن کبد یک دوره‌ی درمانی با گیاه قاصدک را در پیش بگیرید. گیاه قاصدک ترشح صفرا را تحریک کرده و مواد زائد را از بدن دفع می‌کند. مواد زائدی که در کبد انباشته می‌شوند اجازه نمی‌دهند که توکسین های خون تصفیه و چربی‌ها هضم شوند.
روش تهیه
برای هر 150 میلی‌لیتر آب جوش یک تا چهار گرم ریشه‌ی خشک گیاه قاصدک لازم دارید. این گیاه را دم کنید و روزانه سه تا چهار مرتبه میل کنید.
روغن زیتون
روغن زیتون برای کبد بسیار فوق‌العاده است به خاطر اینکه خواص ملینی دارد. این روغن کبد را تمیز و مشکلات کبدی را فع می‌کند.
روش استفاده
روغن زیتون را با آب لیموترش مخلوط کنید. به مدت پنج روز با شکم خالی این ترکیب را بنوشید.
برگ‌های آرتیشو
آرتیشو یا همان کنگر فرنگی باعث تحریک ترشح صفرا می‌شود و به این ترتیب به دفع توکسین‌ها یا همان سموم انباشته شده در کبد کمک می‌کند. محققان عصاره‌ی این گیاه را به موش‌های آزمایشگاهی تزریق کرده و خواص محافظتی آن را روی کبد مشاهده کردند.
روش استفاده
10 تا 20 برگ آرتیشو را در نیم تا یک لیتر آب و به مدت 15 دقیقه بجوشانید. در طول روز بعد از غذا از این محلول میل کنید.
عصاره‌ی گیاه خار مریم
نارسایی کبدی، سنگ صفرا، سیروز (التهاب مزمن بافت کبدی) و غیره. همه‌ی این‌ها زمانی به وجود می‌آید که کبد اشباع‌شده و پر از سم باشد. از گیاه خارمریم می‌توان برای تحریک ترشح صفرا و همچنین دفع مواد زائد انباشته‌شده در کبد استفاده کرد.
روش استفاده
2.5 گرم عصاره‌ی گیاه خارمریم را با یک چهارم لیتر آب مخلوط کنید. هر روز قبل از غذا (سه مرتبه در روز) از این عصاره میل کنید. عصاره‌ی این گیاه به صورت کپسول یا به شکل مایع در بازار وجود دارد.
  


موضوعات مرتبط: خواص دارویی گیاهان ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 6 بهمن 1393برچسب:پاکسازی کبد,مشکلات گوارشی, | 8:2 | نویسنده : Haghjoo |

      راهکارهای افزایش قوای جنسی


بسیارند همسرانی که از کمبود، کاهش یا تحلیل میل و قوای جنسی خود رنج می‌برند و می‌توان گفت که حتی در برخی افراد، این مسئله اصلی ترین یا دسته کم یکی از مشکلاتی است که زندگی مشترک آن‌ها را تحت الشعاع خود قرار داده. از این رو، در مطلب پیش رو برخی خوردنی‌ها، ویتامین‌ها، مواد معدنی و گیاهی را ذکر کرده‌ایم که از نظر طب سنتی موجد افزایش قوا و میل جنسی می‌شوند. ناگفته پیداست که در هر راهکار درمانی، پیروی از اصول و مبانی پزشکی مدرن، روشی بهتر و سریع‌تر محسوب می‌شود و بایسته است که در عمل، این اصول و مبانی را نیز در نظر داشته باشید.

ویتامین A
یکی از مواد موثر در تقویت جنسی ویتامین
A است،ویتامین A از ویتامین های محلول درچربی است که نقشی اساسی را در تولید مثل ایفا می کند. این ویتامین در هویج، کلم، شلغم، اسفناج، بروکلی، کاهو، فلفل قرمز و انبه یافت می شود.

ویتامین های گروه B
ویتامین های گروه
B نیز در تقویت جنسی نقش دارند.از ویتامین های گروه B، تیامین(B1)، ریبوفلاوین (B2) و نیاسین (B3) بسیار حایز اهمیت می باشند. البته ویتامین های BBB12 نیز برای کاهش استرس و تنظیم مقدار هورمون های بدن لازم هستند.ویتامین B3 (نیاسین) باعث اتساع عروق شده و گردش خون را بهبود می بخشد.

این ویتامین همچنین باعث ساخته شدن هورمون های جنسی می شود. مصرف نیاسین نیم ساعت قبل از فعالیت جنسی، هیجان جنسی را افزایش می دهد.ویتامین B6 از افزایش میزان پرولاکتین که خود باعث کاهش میل جنسی می شود، جلوگیری می کند. همچنین باعث افزایش باروری در زنان می گردد. ویتامین B12 در مردانی که اسپرم کافی ندارند، موثر است.
منابع سرشار از ویتامین های گروه
B عبارت اند از نان و غلات سبوس دار، تخم مرغ، حبوبات (نخود و لوبیا و..)، محصولات سویا، ماهی سالمون و دیگر ماهی های آزاد، آجیل، بروکلی، گوشت کم چرب و موز.موز دارای آنزیم بروملین است که در تقویت نیروی جنسی مردان موثر است. همچنین سرشار از پتاسیم و ویتامین های گروه B می باشد.باید توجه داشت که مصرف نوشیدنی های الکلی باعث از بین رفتن ویتامین های گروه B می شوند.

ویتامین C
ویتامین
C نیز از ویتامیهای موثر در تقویت نیروی جنسی است. ویتامین C جهت عملکرد سالم غدد جنسی لازم است. همچنین اسپرم ها را در برابر اثر رادیکال های آزاد که باعث چسبیدن و عدم تحرک آن ها می شود، محافظت می کند.ویتامین C احتمال بارور شدن تخمک توسط اسپرم را افزایش می دهد. منابع سرشار از این ویتامین انواع مرکبات، توت فرنگی، کیوی، هلو، انبه، گوجه فرنگی و سبزیجات برگ سبز می باشد.

ویتامین E
ویتامین
E به تولید هورمون های جنسی کمک کرده و گردش آن ها را بهتر می کند و در تقویت جنسی موثر است. همچنین اکسیژن لازم برای اندام های تناسلی را فراهم می کند و باعث بهبود استقامت جنسی و رسیدن به ارگاسم (اوج لذت جنسی) می شود. این ویتامین در لقاح سلول تخم موثر است. ویتامین E در مغزها، حبوبات، غلات سبوس دار، میوه ها و سبزیجات یافت می شود.


روی
روی از آنتی اکسیدان هایی است که باعث عملکرد صحیح غده فوق کلیه می شود. روی برای تولید هورمون تستوسترون (مردانه) و افزایش تعداد اسپرم لازم است. همچنین باعث افزایش استقامت جنسی می شود و احساس خستگی را از بین می برد. در ضمن اسپرم را در برابر باکتری های واژن محافظت می کند. مقدار مورد نیاز روی، ۴۰ میلی گرم در روز می باشد. روی در تخمه کدو تنبل، تخمه گل آفتابگردان، سیر و اسفناج یافت می شود.
منیزیم
یکی دیگر ازعناصر موثر در تقویت جنسی منیزیم است. منیزیم استقامت ماهیچه ها را افزایش می دهد و باعث افزایش تمدد اعصاب می گردد. همچنین باعث فعال شدن آنزیم های لازم برای متابولیسم کربوهیدرات ها و پروتئین ها می شود. کمبود منیزیم باعث کاهش اکسیژن رسانی به بافت های ماهیچه ای می شود. منابع غنی از منیزیم آجیل و غلات سبوس دار می باشند.
اسیدهای چرب ضروری
اسیدهای چرب ضروری در تقویت جنسی موثرند.اسیدهای چرب ضروری در تولید هورمون های جنسی نقش دارند و همچنین به ذخیره ی ویتامین های محلول در چربی مثل
D ،E و K کمک کرده و فرد را از نظر جنسی فعال نگه می دارند. اسیدهای چرب ضروری در ماهی ها، دانه کتان، کنجد، بادام، جوانه گندم و کدو تنبل به وفور یافت می شود.
اسید فولیک
اسید فولیک یکی از مواد موثر در تقویت جنسی است،اسید فولیک از ایجاد نقایص مادرزادی جلوگیری می کند و باروری را بهبود می بخشد. همچنین باعث افزایش تعداد اسپرم می شود. فقدان هیستامین در بدن با اختلالات جنسی مرتبط است و اسید فولیک در تولید هیستامین نقش موثری دارد. اسید فولیک در سبزیجات برگ سبز، نان سبوس دار، مغزها، جوانه ها، پرتقال، گریپ فروت، جگر، دل و قلوه، ماکیان و حبوبات یافت می شود.

سلنیوم
سلنیوم نیز یکی از مواد موثر در تقویت جنسی است.سلنیوم آنتی اکسیدانی است که بدن را در برابر اثر رادیکال های آزاد محافظت می کند. همچنین در کاهش نقایص مادرزادی و افزایش تعداد اسپرم در مردان موثر می باشد. سلنیوم در گوشت قرمز، ماهی تن، ماکارونی و نان سبوس دار یافت می شود.
ورزش
تاثیر ورزش در تقویت نیروی جنسی-ورزش باعث می شود که گردش هورمون ها در بدن به راحتی انجام گیرد. افرادی که ورزش می کنند، انرژی بیشتری داشته و در نتیجه از نظر جنسی فعال تر هستند.به طور خلاصه می توان گفت که برای افزایش توانایی جنسی باید تغذیه سالم داشته باشید، در صورت نیاز از مکمل ها استفاده نموده و ورزش کنید.

               تقویت جنسی

افزایش تقویت جنسی با 4 ماده غذایی زیر :
برخی از مواد غذایی می‌تواند به شما انرژی مضاعف دهد و نیروی جنسیتان را تقویت می‌کند.طبیعت، پر از مواد غذایی طبیعی است که شما را به اوج لذت جنسی نزدیک می‌کند. در این مطلب شما را با تعدادی ازمواد غذایی موثر در تقویت جنسی آشنا می‌کنیم.
1- هل
یکی دیگر از مواد غذایی موثر در تقویت جنسی هل است. هل، این دانه‌های خوشبو و معطر تقویت کننده و تسکین دهنده است. هل همانند ادویه‌هایی مثل کاری، زیره، زردچوبه و گشنیز جریان خون را تحریک و بیشتر می‌کند و برای همین انرژی جنسی شما را بالا می‌برد.
2- بادام
از دوره‌ی باستان این اعتقاد وجود دارد که بادام میل جنسی را افزایش می‌دهد. در سال ۲۰۰۷، محققان ایتالیایی اعلام کردند عملکرد و قوای جنسی زنانی که از سندرم متابولیک رنج می‌برند پس از دو سال مصرف بادام، میوه و سبزیجات، آجیل، مغزها و دانه‌های کامل و روغن زیتون بهبود یافته است.
3- زنجبیل
زنجبیل نیز یکی از مواد غذایی مفید در تقویت جنسی است.در طب سنتی چینی زنجبیل را به عنوان ماده‌ی غذایی «یانگ» توصیه می‌کنند. یعنی ماده‌ی غذایی که باعث گرمی می‌شود. برای همین زنجبیل میل و قوای جنسی را بالا برده و در شرایط مطلوب نگه می‌دارد. نامی که چینی‌ها به زنجبیل داده‌اند به معنی «مردی و چیزی است که دارای نیروی جسمی و جنسی مردانه» است. پس جای تعجب نیست که زنجبیل در بین خوراکی‌های تقویت کننده‌ی قوای جنسی قرار بگیرد.
4- گیاه مریم گلی
یکی دیگر از گیاهان موثر در تقویت جنسی گیاه مریم گلی است.مریم گلی سرشار از هورمون‌هایی است که قوای جنسی زنانه را تقویت می‌کند به خاطر این که این هورمون‌ها عملکردی مثل هورمون استروژن دارند. این گیاه برای زنانی که با سردمزاجی و کاهش میل جنسی مواجه هستند درمان فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود.
 


موضوعات مرتبط: خواص دارویی گیاهان ، راز های زندگی بهتر وشادتر ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 5 بهمن 1393برچسب: افزایش قوای جنسی ,ویتامینها, | 11:38 | نویسنده : Haghjoo |

درمان های خانگی برای رفع زردی دندان ها

اين امر در پي مصرف غذاهاي مختلف نيز ايجاد مي شود اما از طريق چند نکته ذکر شده در اين مطلب به نقل از «Prevention»، مي توان زردي دندان را از بين برد و ظاهر آن را زيباتر کرد.

ريحان:

اين گياه علاوه بر اين که درمان بسياري از دردهاست، سفيد کننده دندان نيز به حساب مي آيد و از دهان در برابر مشکلات و بيماري هاي متعدد محافظت مي کند. برگ هاي ريحان را خشک و آسياب کنيد سپس به خميردندان اضافه و هر روز از آن استفاده کنيد.

نمک:

نمک يکي از قديمي ترين درمان ها براي رفع زردي دندان هاست. کافي است مقداري نمک و زغال را با هم مخلوط و دندان را با آن تميز کنيد. دانه هاي نمک، صيقل دهنده است و لايه زرد چسبيده روي دندان را از بين مي برد. اين روش نسبت به خميردندان اثر ملايم تري دارد.

پوست پرتقال:

پوست پرتقال درمان عالي براي بوي نامطبوع دهان و زردي دندان است. کافي است قبل از خواب، پوست پرتقال را به دندان بماليد. ترکيب کلسيم و ويتامين C موجود در آن، ميکروب هاي دهان و زردي دندان را از بين مي برد و باعث خوشبو شدن دهان مي شود. مي توان پودر پوست پرتقال را نيز به خميردندان اضافه کرد.

هويج:

فيبر موجود در هويج به عنوان پاک کننده دندان عمل مي کند. جرم ها و زردي دندان را نيز از بين مي برد.

چريش:

از قديم، از چريش به عنوان سفيد کننده دندان استفاده مي شود. با چوب درخت چريش نه تنها ذرات غذاي گير کرده از بين دندان خارج مي شود بلکه بوي بد دهان نيز از بين مي رود و زبان نيز تميز مي شود. اين گياه خاصيت طبيعي ضدباکتريايي و ضدعفوني کننده دارد.

جوش شيرين:

اين ماده اسيدهاي موجود در دهان را خنثي مي کند و صيقل دهنده ملايم است. ماليدن جوش شيرين به آرامي به دندان، کمک مي کند تا لايه هاي زرد از بين برود. مي توان اين پودر را به خميردندان نيز افزود.


موضوعات مرتبط: خواص دارویی گیاهان ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 2 بهمن 1393برچسب:زردی دندان, | 11:58 | نویسنده : Haghjoo |

درمان برخی از بیماری ها بامخلوطی ازعسل ودارچین

مخلوطي از عسل و دارچين بسياري از بيماريها را درمان مي‌كند. عسل در بيشتر كشورهاي جهان توليد مي‌شود. دانشمندان امروزه عسل را به عنوان داروي رام بان (بسيار موثر) براي انواع بيماري‌ها پذيرفته اند.

عسل مي‌تواند بدون هيچ گونه عوارض جانبي براي هر نوع بيماري استفاده شود. علم امروز مي‌گويد كه حتي اگر عسل شيرين است، اگر در دوز دارو به عنوان درست به‌كار رود براي بيماران ديابتي نيز ضرر ندارد. عسل و دارچين مي‌تواند به صورتهاي مناسب براي درمان بيماريهاي زير به‌كار رود.
بيماري‌هاي قلبي
ساخت خمير عسل و پودر دارچين، روي نان به جاي ژله و مربا، و خوردن آن را به طور منظم براي صبحانه كه باعث كاهش كلسترول در شريان‌ها و مراقبت بيمار از حمله قلبي شود. همچنين، كساني كه تاكنون دچار حمله شده اند با اين درمان به صورت روزانه مي‌تونند احتمال حمله ديگر را به فاصله بيشتري به تاخير اندازند. استفاده منظم باعث رفع نفس تنگي و تقويت ضربان قلب مي‌گردد.
آرتروز
بيماران آرتريت ممكن است روزانه، صبح و شب، يك فنجان آب داغ با 2 قاشق عسل و یک قاشق چاي خوري پودر دارچين استفاده كنند. اگر به طور منظم بكار برده شود حتي آرتريت مزمن قابل درمان است. در پژوهش اخير انجام شده در دانشگاه كپنهاگ، معلوم شد كه وقتي پزشكان بيماران خود را با مخلوط یک قاشق غذاخوري عسل و نصف قاشق چاي خوري پودر دارچين قبل از صبحانه تحت درمان قرار دادند، آنها دريافتند كه در عرض يك هفته، از 200 نفر عملا 73 بيمار كاملا از درد برطرف شدند، و طي يك ماه، اكثرا تمام بيماراني كه نمي‌توانستند راه بروند و يا به دليل ورم مفاصل به اطراف حركت كنند، راه رفتن بدون درد را شروع كنند.
عفونت مثانه
هنگامي كه 2 قاشق غذاخوري پودر دارچين و يك قاشق چاي‌خوري عسل در يك ليوان آب ولرم تهيه و نوشيده شود مي‌تواند باعث از بين رفتن جرمها و ميكروبهاي مثانه شود.
دندان درد
براي كاهش درد دندان مي‌توان یک قاشق چاي خوري پودر دارچين و 5 قاشق چايخوري عسل را روي دندان درد قرار داد. اين عمل ممكن است 3 بار در روز تا زماني كه دندان درد متوقف شود استفاده شود.

كلسترول
هنگامي كه دو قاشق غذاخوري عسل و سه قاشق چايخوري پودر دارچين را در 16 اونس آب جوش مخلوط كرده و به بيمار كلسترولي بدهيم، مشخص شده است كه سطح كلسترول در خون در عرض دو ساعت 10 درصد كاهش مي‌يابد. همانطور كه براي بيماران مبتلا به اماس مفصل ذكر شد، در صورت تكرار 3 بار در روز، هر كلسترول مزمني درمان مي‌شود. بر اساس اطلاعات بيان شده در مجلات، مصرف عسل خالص با غذاي روزانه مشكلات كلسترول. را برطرف مي‌كند. به هر حال، اگر شما داروي كلسترول مصرف مي‌كنيد دست نگه داريد ! همه آنها حاوي استاتين هستند كه ماهيچه‌هاي شما را تضعيف مي‌كنند از جمله ماهيچه‌هاي قلب شما و هيچ يك براي جلوگيري از حملات قلبي يا سكته مغزي تاييد نشده است!
سرما خوردگي
كساني كه مبتلا به سرماخوردگي معمولي و يا شديد هستند بايد 1 قاشق عسل ولرم با 4 / 1 قاشق پودر دارچين را در روز به مدت 3 روز استفاده كنند. اين فرآيند اغلب سرفه مزمن و سرماخوردگي را درمان كرده و سينوسها را پاك مي‌كند.
ناراحتي معده
عسل با پودر دارچين دردهاي معده را درمان كرده و معده را از ريشه از زخم معده تخليه مي‌كند.
گاز معده
مطالعات انجام شده در هند و ژاپن نشان داده است كه اگر عسل با پودر دارچين مصرف شود گاز معده برطرف مي‌گردد.
سيستم ايمني بدن
استفاده روزانه از عسل و پودر دارچين سيستم ايمني بدن را تقويت و بدن را از حملات ويروسي و باكتريايي محافظت مي‌كند. دانشمندان دريافتند كه عسل داراي ويتامين‌هاي مختلف و مقادير زياد آهن است. استفاده مداوم از عسل باعث تقويت گلبولهاي سفيد خون در مبارزه با بيماري‌هاي باكتريايي و ويروسي مي‌شود.
 


موضوعات مرتبط: خواص دارویی گیاهان ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 2 بهمن 1393برچسب:خاصیت مخلوط عسل ودارچین, | 10:33 | نویسنده : Haghjoo |

به نظر شما راز زندگی جاودان کشف شده است ؟

بهتر است بدانید که با خوردن بعضی مواد غذایی می توانید به این مسئله کمک کنید و به طول عمرتان بیفزایید .

این مواد غذایی که به خاطر همین مسئله مشهور شده اند ، حاوی دسته ای ویتامین ها و مواد شیمیایی مخصوص هستند که به شما برای مقابله با بسیاری از بیماری های کشنده کمک می کند . در اینجا به دسته ای از این مواد غذایی اشاره می کنیم .

۱- سیب

محتویات : سیب سرشار از آنتی اکسیدان هایی مثل کورستین است . همچنین حاوی فیبرهای قابل حل مثل پکتین می باشد .

اثرات آن روی سلامتی :

کورستین که یکی از بهترین آنتی اکسیدان ها به شمار میرود، از ابتلا به سرطان و از لخته شدن خون جلوگیری می کند . پکتین نیز سطح کلسترول خون را پایین می آورد و سموم سرطان زا را از جریان خون دفع می کند .

بهترین راه استفاده : بهتر است سیب را به حالت خام و با پوست استفاده کنیم چون کورستین در پوست سیب موجود است .

2- آوکادو

محتویات : آوکادو حاوی مقدار قابل توجهی فیبر است و حتی بیش از موز پتاسیم در خود دارد .

اثرات آن روی سلامتی : نه تنها باعث صافی و نرمی پوست می شود، بلکه از بالا رفتن فشار خون، بیماری های قلبی و انواع بخصوصی از سرطان ها به ویژه سرطان روده نیز جلوگیری می کند .

بهترین راه استفاده : فقط کافی است که پوست آن را کنده و خام بخورید . می توانید آن را با گوجه فرنگی، آبلیمو، فلفل هالپانو و نمک نیز ترکیب کرده و سس گواکامولی از آن بسازید .

۳- موز

محتویات : موز حاوی مقدار زیادی پتاسیم، منیزیم و فلیت است .

اثرات آن روی سلامتی :

پتاسیم از بالا رفتن فشار خون جلوگیری کرده و احتمال سکته را پایین می آورد. فلیت به رشد صحیح بافت ها کمک کرده و از ایتلا به بیماری های قلبی و سرطان جلوگیری می کند .

بهترین راه استفاده :

به راحتی موز را پوست کنده ، بخورید و لذت ببرید .

۴- تخم مرغ

محتویات : تخم مرغ حاوی مقدار قابل توجهی کولین، پروتئین، کاروتینوئید و زآکسانتین می باشد .

اثرات آن روی سلامتی : فایده ی عمر طولانی چیست اگر حتی نتوانید به یاد بیاورید که دندان مصنوعی های تان را کجا گذاشته اید؟ خوردن تخم مرغ به شما کمک می کند . کولین موجود در تخم مرغ به حفظ حافظه در زمان پیری کمک می کند . کاروتینوئید نیز از ابتلا به بیماری های چشمی مربوط به پیری مثل آب مروارید جلوگیری می کند .

بهترین راه استفاده : تخم مرغ را می توانید به حالت آب پز، جوشانده یا خاگینه استفاده کنید . فقط به یاد داشته باشید که پختن آنها با مقدار زیادی کره یا روغن برای تان ضرر دارد .

5- سیر

محتویات : سیر هم حاوی مقدار زیادی از آنتی اکسیدان ها می باشد .

اثرات آن روی سلامتی : سیر از لخته شدن خون جلوگیری کرده و خطر سکته را کاهش می دهد. همچنین با کشتن سلول های سرطانی مقدار زمان زنده ماندن را در افراد سرطانی افزایش می دهد .

بهترین راه استفاده : بهتر است که سیر را به حالت خام استفاده کنید. می توانید آن را خرد کرده و به محتویات سالادتان اضافه کنید .

6- لوبیا قرمز

محتویات : حاوی مقدار زیادی فیبر قابل حل می باشد .

اثرات آن روی سلامتی : فیبر به حفظ سلامتی سیستم گوارشی کمک بسیاری می کند و یک سیستم گوارشی سالم نیز از ابتلا به دیابت و سرطان روده جلوگیری می کند. فیبر قابل حل همچنین کلسترول و قند خون را پایین می آورد .

بهترین راه استفاده : هم لوبیای خشک و هم لوبیای کنسرو شده این اثرات خوب را روی سلامتی می گذارند . خوب است که مقداری از این لوبیاها را هم در غذاهای مورد علاقه تان بیندازید یا آنها را به غذاهای مکزیکی اضافه کنید .

۷-گردو

محتویات : گردو حاوی مقدار قابل توجهی اسید چرب امگا ۳ است .

اثرات آن روی سلامتی : اسید چرب امگا ۳ نه تنها از لخته شدن خون و ابتلا به بیماری های قلبی جلوگیری می کند ، همچنین می تواند از افسردگی و ورم مفاصل هم جلوگیری کند .

بهترین راه استفاده : بهتر است که گردو را به حالت تازه بعد از بیرون آمدن آن از پوست استفاده کنید ، اما تا دو هفته بعد از بیرون آمدن از پوست هم می توانند تا حدودی تازگی خود را حفظ کنند به شرط این که در مکان های خشک و خنک نگهداری شوند . از گردو می توانید برای تزئین روی سالاد هم استفاده کنید .

8- محصولات سویا و توفو 

محتویات: حاوی هورمون های گیاهی ایزوفلاون می باشد .

اثرات آن روی سلامتی : سویا به پایین آمدن میزان L.D.L ناسالم در کلسترول خون کمک می کند که فشار خون را پایین آورده و احتمال حملات قلبی را نیز کاهش می دهد .

بهترین راه استفاده : توفوی سفت بهترین منبع سویا می باشد و برخلاف باور عموم توفو طعم بدی ندارد .

9- انگور قرمز

محتویات : انگور قرمز حاوی آنتی اکسیدان های قوی کاتچین و نوعی پلی فنول به نام رسیراترول می باشد

اثرات آن روی سلامتی : کاتچین به از بین بردن رادیکال های آزاد کمک کرده و از ابتلا به سرطان جلوگیری می کند . تحقیقات جدید نیز نشان می دهد که رسیراترول میزان کلسترول خون را کاهش می دهد و از پیشرفت سرطان های پوستی و سایر سرطان ها جلوگیری می کند .

بهترین راه استفاده : نوشیدن یک یا دو لیوان آب انگور در روز برای این منظور کافی است . اما مصرف بیشتر از این میزان می تواند اثرات خوب این ماده را از بین ببرد . 

10- اسفناج

محتویات : اسفناج یکی از سالم ترین سبزیجات به حساب می آید. به اندازه ی سیر در خود آنتی اکسیدان داشته و منبع خوبی برای اسید فولیک و ویتامین های A و C به شمار می رود .

اثرات آن روی سلامتی : اسفناج تاثیرات بسیار مثبتی روی سلامتی شما دارد. با سرطان، بیماری های قلبی و اختلالات مغزی مبارزه می کند .

بهترین راه استفاده : اسفناج خام یا بخارپز شده بهترین نوع خوردن این ماده ی مفید غذایی می باشد . می توانید آن را با گوجه فرنگی، گردو و تخم مرغ آب پز ترکیب کرده و سالادی خوشمزه بسازید .

11- رازیانه

محتویات : رازیانه که جزء سبزیجات ایتالیایی است ، حاوی مقدار زیادی ویتامین A ، کلسیم ، پتاسیم و آهن می باشد .

اثرات آن روی سلامتی : رازیانه به برطرف کردن مشکلات گوارشی کمک می کند . آهن و ویتامین A موجود در این گیاه به سلامت پوست و ناخن کمک بسزایی می کند . از خستگی و کم خونی نیز جلوگیری می کند .

بهترین راه استفاده : رازیانه را می توانید به صورت های مختلفی استفاده کنید : خام، بخار پز شده یا سرخ شده .

بهتر است که حتماً آنها را در برنامه غذایی تان بگنجانید تا همیشه سالم مانده و عمری طولانی داشته باشید  

ورزشكار و سلامت باشيد .

 


موضوعات مرتبط: خواص دارویی گیاهان ، راز های زندگی بهتر وشادتر ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 1 بهمن 1393برچسب:خواص میوه هاوغذاها,راززندگی جاودان, | 10:33 | نویسنده : Haghjoo |

7 نکته برای پیشگیری از سرطان

به این فکر می‌کنید که چطور می‌توانید احتمال ابتلا به سرطان را در خودتان پایین بیاورید؟ ایجاد تغییراتی در سبک زندگی مثل داشتن یک رژیم‌غذایی سالم و چکاپ پزشکی منظم کمکتان خواهد کرد.

احتمالاَ اخبار و اطلاعات مختلفی را از همه‌جا درمورد پیشگیری از سرطان شنیده‌اید. گاهی اوقات هم نکاتی که در یک تحقیق در این مورد پیشنهاد می‌شود مخالف با چیزی است که در مقالات دیگر خوانده‌اید.

بااینکه اطلاعات مربوط به سرطان و روش‌های پیشگیری از آن هنوز در حال پیشرفت و تغییر است اما چیزی که در همه تحقیقات و توسط همه محققین تایید شده این است که ایجاد تغییرات سالم در سبک زندگی می‌توانید به این مسئله کمک کنید.

بنابراین اگر نگران این هستید که به سرطان مبتلا نشوید، می‌توانید با ایجاد بعضی تغییرات در روش زندگی‌ کردنتان، کمی از نگرانی‌هایتان را برطرف کنید.

 

۱. از دخانیات استفاده نکنید

استفاده از هرگونه دخانیات شما را در معرض ابتلا به سرطان قرار می‌دهد. کشیدن سیگار با سرطان‌های مختلفی در ارتباط است -- ازجمله سرطان ریه، مثانه، گردنه رحم و کلیه. جویدن تنباکو با سرطان حفره دهان و لوزالمعده نیز در ارتباط است. حتی اگر از دخانیات استفاده نکنید، قرار گرفتن در معرض دود آن نیز احتمال ابتلای شما به سرطان ریه را بالا می‌برد.

جلوگیری از مصرف دخانیات - یا تصمیم به ترک آن - یکی از مهمترین تصمیماتی است که می‌توانید در جهت سلامتی خودتان بگیرید. همچنین قدم بسیار مهمی برای پیشگیری از سرطان است. اگر تصمیم به ترک دخانیات گرفته‌اید، از پزشکتان درمورد محصولاتی که در این راه کمکتان می‌کند سوال کنید.

۲. یک رژیم‌غذایی سالم را دنبال کنید

بااینکه داشتن انتخاب‌های سالم در زمان خرید موادغذایی یا سفارش غذا نمی‌تواند تضمین‌کننده عدم ابتلای شما به سرطان باشد، اما می‌تواند احتمال بروز آن را کاهش دهد. از راهبردهای زیر استفاده کنید:

• تا می‌توانید میوه و سبزیجات مصرف کنید. سعی کنید رژیم‌غذایی‌تان برمبنای میوه‌ها و سبزیجات و سایر موادغذایی که منابع گیاهی دارند مثل غلات و حبوبات باشد.

• مصرف چربی را به حداقل برسانید. با مصرف غذاهای کم‌چرب، به ویژه موادغذایی که از منابع حیوانی هستند، احتمال ابتلا به سرطان را در خودتان پایین بیاورید. رژیم‌های غذایی پرچرب معمولاً کالری بالاتری داشته و احتمال چاق شدن شما را نیز بالا می‌برد که این نیز می‌تواند خطر ابتلای شما به سرطان را بالا ببرد.

• اگر تصمیم به نوشیدن مشروبات الکلی دارید، اینکار را متوقف کنید. با بالا رفتن مصرف نوشیدنی‌های الکلی، احتمال ابتلا به برخی سرطان‌ها مثل سرطان سینه، روده، کلیه، ریه و کبد بالا می‌رود.

۳. وزنتان را در محدوده سلامت نگه دارید و فعالیت جسمی داشته باشید

داشتن وزنی سالم احتمال ابتلای شما به بعضی از انواع سرطان مثل سرطان سینه، پروستات، ریه، روده و کلیه را کاهش می‌دهد.

فعالیت جسمی نیز اهمیت دارد. فعالیت جسمی و ورزش علاوه بر کمک به کنترل وزنتان خطر ابتلا به سرطان سینه و روده را در شما کاهش می‌دهد.

افراد بزرگسالی که فعالیت جسمی دارند، فواید بسیار زیادی به سلامت خود می‌رسانند. سعی کنید حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته یک ورزش هوازی با شدت متوسط یا ۷۵ دقیقه در هفته یک ورزش شدتی انجام دهید. در برنامه روزانه خود نیم ساعت فعالیت فیزیکی جای دهید.

۴. از خودتان دربرابر آفتاب محافظت کنید

سرطان پوست یکی از متداول‌ترین انواع سرطان و قابل پیشگیری‌ترین آنها است. حتماً این نکات را رعایت کنید:

• از آفتاب وسط روز اجتناب کنید. سعی کنید از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر که اشعات خورشید در شدیدترین حالت خود است، دور از آفتاب باشید.

• در سایه بمانید. وقتی بیرون از خانه هتسید، تا حد امکان در سایه بوده و از عینک آفتابی و کلاه لبه‌دار استفاده کنید.

• قسمت‌هایی از بدنتان که در معرض نور خورشید است را بپوشانید. با پوشیدن لباس‌های آستین بلند در معرض آفتاب از بدنتان حفاظت کنید.

• استفاده از کرم ضدآفتاب را فراموش نکنید. وقتی بیرون از خانه هستید حتماً روی قسمت‌هایی از پوستتان که در معرض آفتاب است کرم ضدافتاب زده و چند ساعت یکبار آن را تمدید کنید.

• از دستگاه سولاریوم استفاده نکنید. این دستگاه‌ها هم به اندازه نور طبیعی آفتاب خطرناک هستند.

۵. خودتان را واکسینه کنید

پیشگیری از سرطان شامل پیشگیری از برخی ویروس‌های عفونی نیز می‌شود. درمورد واکسیناسیون دربرابر بیماری‌های زیر با پزشکتان مشورت کنید:

• هپاتیت B. این بیماری خطر ابتلا به سرطان کبد را بالا می‌برد. برای آندسته از افراد بزرگسال که در خطر ابتلا به هپاتیت B هستند، مثل افراد بزرگسالی که فعالیت جنسی پراکنده با افراد مختلف دارند، افرادیکه به بیماری‌های مقاربتی مبتلا هستند، افرادیکه از موادمخدر تزریقی استفاده می‌کنند، مردان همجنس‌گرا و کسانیکه در محیط‌های پزشکی و مراقبتی که با خون یا مایعات عفونی بدن در تماس است کار می‌کنند، واکسن آن تجویز می‌شود.

• ویروس پاپیلومای انسانی (HPV). این یک بیماری مقاربتی است که می‌تواند موجب سرطان گردنه رحم و یا سایر سرطان‌های تناسلی شود. واکسن HPV هم در مردان و هم در زنان سن ۲۶ و جوان‌تر که در نوجوانی این واکسن را نزده‌اند در دسترس است،

۶. از رفتارهای پرخطر دوری کنید

یک راهکار موثر دیگر برای پیشگیری از سرطان اجتناب از رفتارهای پرخطری است که شما را دربرابر بیماری‌هایی قرار می‌دهد که احتمال بروز سرطان را بالا می‌برد. بعنوان مثال:

• روابط‌جنسی ایمن داشته باشید. شریک‌های جنسی خود را محدود کرده و برای برقراری رابطه‌جنسی از کاندوم استفاده کنید. هرچه تعداد شرکای جنسی شما در زندگی بیشتر باشد، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های مقاربتی مثل HIV و HPV خواهید بود. افرادیکه دچار این ویروس‌ها هستند بیشتر درمعرض ابتلا به سرطان‌های مقعد، کبد و ریه می‌باشند.

• از سوزن مشترک استفاده نکنید. اگر به موادمخدر تزریقی اعتیاد دارید، از سوزن مشترک استفاده نکنید زیرا شما را درمعرض ابتلا به ویروس‌های HIV، هپاتیت B و C قرار می‌دهد که اینها نیز احتمال بروز سرطان کبد را افزایش می‌دهند.

۷. چکاپ پزشکی منظم انجام دهید

چکاپ‌های منظم برای انواع سرطان مثل سرطان پوست، روده، پروستات، گردنه رحم و سینه می‌تواند احتمال تشخیص زودتر این بیماری‌ها را بالا برده و درصورت بروز این بیماری‌ها درمان آن با موفقیت بیشتری روبه‌رو خواهد بود. از پزشکتان بخواهید بهترین برنامه چکاپ سرطان را برایتان تنظیم کند.

 

از همین امروز به پیشگیری از سرطان اقدام کنید. مطمئن باشید که نتیجه آن یک عمر از شما محافظت خواهد کرد.

                   یک سبد غذایی ضد سرطان!

سرطان، یکی از بیماری‌های دوران مدرنیته است که به شکل‌های مختلف بروز کرده و تعداد قربانیان این بیماری به طور باورنکردنی و صعودی رو به افزایش است. محققان معتقدند با تغییر شیوه زندگی می‌توان به مبارزه با این بیماری مهلک پرداخت.

سرطان، از بیماری های مهلکی است که قربانیان بسیاری را در سراسر دنیا به خود اختصاص می دهد. در حال حاضر، درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد اما محققان معتقدند از تنها راه حلی که علیه این بیماری می توان نام برد، به تاخیر انداختن مرگ در مبتلایان است تا بتوان راهکار جدیدی علیه این بیماری یافت.

اما از سوی دیگر، تغییر شیوه غذایی، رفتاری و عادات روزانه می تواند سهم به سزایی در کاهش ابتلا به این بیماری داشته باشد. محققان معتقدند خوراکی ها می توانند خاصیت سرطانی یا برعکس ضد سرطانی داشته باشند و با کمک خوراکی ها می توان به جنگ سرطان رفت.

مهمترین توصیه مصرف روزانه 5 تا 9 وعده میوه و سبزیجات تازه است.


                           خوراکی هایی که علیه سرطان می تازند


* انواع کلم ها بخصوص کلم بروکلی


محققان انگلیسی معتقدند مصرف بروکلی بخصوص برای مردان مفید بوده و مانع از ابتلا به سرطان پروستات در آنها می شود. از خانواده کلم ها می توان به سبزیجاتی مانند گل کلم، کلم بروکلی، کلم پیچ، حتی شلغم و تربچه اشاره کرد. کلم ها حاوی مواد مغذی گیاهی به نام "گلوکوزینولات" هستند که مانع تکثیر سلولی شده و از تشکیل تومورها جلوگیری می کنند. کلم می تواند علیه سرطان سینه، کبد، پروستات، پوست، معده، سرطان مثانه و ریه موثر باشد.

* انواع توت ها

انواع توت ها مانند توت سفید، تمشک و توت فرنگی می توانند خوراکی های مفیدی علیه سرطان باشند اما شاتوت به دلیل رنگ تیره حاوی مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان هاست که برای بدن مفید بوده و علیه تومورهای سرطانی می تازد. انواع توت ها حاوی فلاونوئیدهایی هستند که آنتی اکسیدان های مفیدی به شمار می روند. توت ها می توانند علیه سرطان هایی مانند روده بزرگ، مری، دهان و دندان و پوست مفید باشند.

* گوجه فرنگی


رنگ قرمز گوجه فرنگی به دلیل ماده ای به نام لیکوپن است که دارای خواص بسیاری مانند مبارزه با تومورهای سرطانی است. گوجه فرنگی می تواند در درمان سرطان هایی مانند پروستات، معده، ریه و سرطان رحم مفید باشد.

* گردو


گردو از خوراکی های مفیدی است که می تواند خواص بسیاری از جمله خاصیت ضد سرطانی، درمان میگرن و کاهش چربی خون را در خود داشته باشد. گردو حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ ،آنتی اکسیدان ها و فیتواسترول ها است که خطر ابتلا به سرطان هایی مانند پروستات و سینه را کاهش می دهد.

* سیر


سیر حاوی موادی مانند سولفور آمینو اسیدها و سیستئین هستند که محافظان خوبی در برابر سرطان ها محسوب می شوند. محققان معتقدند مصرف روزانه یا چندین بار در هفته سیر می تواند به مبارزه با تومورهای سرطان سینه، معده، روده و مری بپردازد.

* لوبیا


مطالعه محققان امریکایی نشان می دهد که لوبیاهایی با رنگ تیره مانند لوبیا قرمز می تواند نقش به سزایی در کاهش سرطان روده داشته باشند. لوبیا حاوی ترکیباتی به نام فیتوکمیکال است که می تواند مانع از رشد تومورهای سرطانی بخصوص سرطان سینه و روده شود.

* ماهی


ویتامین دی موجود در ماهی می تواند سهم به سزایی در کاهش ابتلا به سرطان سینه و روده داشته باشد. ویتامین دی در بدن باعث مسدود شدن تومورهای سرطانی می شود تا از رشد آنها جلوگیری کند.

* محافظت از بدن با ادویه هایی مانند زردچوبه و فلفل

از زردچوبه و فلفل به عنوان ادویه هایی یاد می شود که دارای خاصیت ضد سرطانی هستند. زردچوبه دارای کارکامین بوده و می تواند حمله سلول های سرطانی به سلول های سالم را کاهش دهد.

* چای

چای، یکی از نوشیدنی های مفیدی است که به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان می تواند با سرطان هایی مانند سینه، کبد، ریه و پوست به مبارزه بپردازد.

* تخم مرغ


تخم مرغ به دلیل دارا بودن ماده ای با نام فولات می تواند جایگزین مناسبی برای داروهای شیمیایی باشد. فولات را می توان در خوراکی های دیگری مانند جگر مرغ، دانه آفتابگردان و سبزیجاتی با برگ های سبز مانند اسفناج و کاهو یافت.

* قارچ


قارچ ها به دلیل دارا بودن مقادیر بالایی از ویتامین سی و همینطور سلنیوم که فعالیت آنتی اکسیدانی دارند، می توانند بر تومورهای سرطانی بتازند.

اما از سوی دیگر مصرف برخی خوراکی ها می تواند ابتلا به سرطان را رقم بزند که از میان آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

* مصرف بیش از حد قند و شکر


قند و شکر ممکن است به طور مستقیم باعث ابتلا به سرطان نشود اما محققان معتقدند که مصرف بیش از حد قند و شکر می تواند باعث تغییر عملکرد بدن و در نتیجه کاهش مقاومت بدن به تومورهای سرطانی شود.

* فست فودها


شاید مصرف کم و هر ازگاهی از ساندویچ ها و فست فودها برای بدن آسیب چندانی نداشته باشد اما مصرف سوسیس، گوشت، گوشت های فرآوری شده می توانند احتمال ابتلا به سرطان های روده و معده را افزایش دهند.

* مصرف نوشیدنی های الکلی


نوشیدنی هایی حاوی الکل هر چند به مقدار کم و ناچیز می تواند خطر ابتلا به انواع سرطان هایی مانند دهان، مری، معده، سینه و روده را افزایش دهد.


موضوعات مرتبط: سلامتی وتندرستی ، خواص دارویی گیاهان ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 28 دی 1393برچسب:پیشگیری ازسرطان,خوراکی های مفید علیه سرطان, | 11:34 | نویسنده : Haghjoo |

      خوراکی هایی که پوستشان پرفایده تر از خودشان است

اما انگار این ادعاها تنها در دنیای طب سنتی طرفدار ندارد و محققانی که به علم مدرن گرایش دارند هم چنین ادعایی را رد نمی‌کنند. آنها می‌گویند بسیاری از تفاله‌های غذایی که هر روز دور می‌ریزید، حتی بیشتر از خود خوراکی‌هایی که می‌خورید به سلامت شما خدمت می‌کنند. اگر هنوز هم این ادعاها را باور ندارید، ادامه مطلب را بخوانید و از دلایل پژوهشگران برای پرفایده‌تر دانستن این تفاله‌های غذایی باخبر شوید.

پوست سیب‌زمینی
به جای اینکه زحمت کندن پوست سیب‌زمینی را به خود بدهید، آن را با دقت بشویید و با پوست در غذاها بریزید. پوست سیب‌زمینی سرشار از پتاسیم، ویتامین C، آهن و مس است و به دلیل فیبر فراوانی که دارد، می‌تواند دستگاه گوارش شما را تنظیم کرده و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را از شما دور کند.
گذشته از این، مصرف سیب‌زمینی با پوست به‌دلیل فیبری که به بدن‌تان می‌رساند، نمی‌گذارد هر روز چاق‌تر شوید و اشتهای‌تان را کنترل می‌کند. برای خوردن سیب‌زمینی با پوست، پس از شستن، می‌توانید آنها را ورقه کنید، در فر بگذارید و سپس با ریختن پنیر پیتزا روی آنها در کوتاه‌ترین زمان یک خوراک خوشمزه را تهیه کنید.

برگ هویج
اگر فشار خون‌تان بالا و پایین می‌رود و استخوان‌ها و عضلات‌تان جان ندارند، به جای خوردن هویج، برگ این گیاه را بخورید. برگ‌های هویج سرشار از کلروفیل هستند و از آنجا که کلروفیل می‌تواند نیاز بدن شما به منیزیم را تامین کند، خوردنش به قوی شدن استخوان‌ها و عضلات کمک می‌کند. گذشته از این برگ هویج منبع غنی پتاسیم است و به همین دلیل با تنظیم سوخت‌وساز بدن و پایین آوردن فشارخون، سلامت شما را تضمین می‌کند.
برگ‌های هویج که اغلب دور ریخته می‌شوند، بیشتر از هرکسی به خانم‌ها نفع می‌رسانند چراکه از پوکی استخوان پیشگیری می‌کنند و به‌دلیل داشتن ویتامین K
که نه در خود هویج بلکه در برگش پیدا می‌شود، سلامت استخوان‌ها را حفظ می‌کنند. برگ هویج به‌دلیل داشتن پتاسیم فراوان تلخ است و اگر آن را با سبزیجات خوش‌طعم دیگر مخلوط نکنید، خوردنش برای‌تان آسان نخواهد بود.


پوست پرتقال
هنگام گرفتنپوست پرتقال تا آنجا که می‌توانید با ظرافت عمل کنید و نگذارید قسمت‌های سفید دور پوست، از خود میوه جدا شوند. محققان می‌گویند سفیدی‌های چسبیده به پوست پرتقال چهار برابر خود این میوه فیبر دارند.
گذشته از این ماده د-لیمونین که در سفیدی‌های این میوه وجود دارد، بهترین ماده برای ایمن شدن در برابر سرطان پوست است. سفیدی‌های پوست پرتقال ضددیابت و ضدالتهاب هم هستند و بهتر از هر دارویی کلسترول خون را پایین می‌آورند.
شاید نتوانید به‌راحتی سفیدی انار یا قسمت سفید هندوانه یا پوست پرتقال را بخورید، اما با درست کردن مربای پوست پرتقال یا خشک کردن این میوه، می‌توانید پوستش را هم نوش جان کنید.

برگ کلم بروکلی

بهتر است فروشگاهی را پیدا کنید که این سبزی را با برگ‌هایش می‌فروشد. تنها 30 گرم برگ کلم بروکلی می‌تواند 90درصد ویتامین A موردنیاز شما در روز را تامین کند. شما برای حفظ ایمنی بدن و بهبود بینایی‌تان به ویتامین A نیاز دارید و گذشته از این، به‌دلیل ویتامین C فراوانی که در برگ‌های بروکلی وجود دارد، با خوردنش می‌توانید سیستم ایمنی بدن‌تان را تقویت کنید. برگ کلم بروکلی را مثل اسفناج بخارپز کنید یا اینکه همراه با تخم‌مرغ از برگ سرخ شده بروکلی، نرگسی درست کنید. برگ‌های ریز و جوان گزینه خوبی برای سالاد درست کردن هم هستند.

سفیدی انار
انار یک میوه ضدسرطان پوست است که به‌دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی‌اش نمی‌گذارد رادیکال‌های آزاد در بدن شما فعال شوند و زمینه ابتلا به سرطان را ایجاد کنند. اما چنین خاصیتی بیشتر از آنکه در دانه‌های انار وجود داشته باشد، در پوست و قسمت‌های سفید آن وجود دارد. سفیدی‌های انار که اغلب دور ریخته می‌شود، از منابع غنی آنتی‌اکسیدان هستند که ایمنی بدن را بالا می‌برند و از آن در برابر بیماری‌های مهلکی مثل سرطان محافظت می‌کنند.
اگر می‌خواهید از همه خاصیت‌های انار بهره ببرید، دانه‌های این میوه را همراه با قسمت‌های سفیدش در آبمیوه‌گیری بریزید. چراکه احتمالا به تنهایی خوردن سفیدی‌های انار برای‌تان آسان نخواهد بود.

سفیدی هندوانه
درست است که قسمت سفید هندوانه به شیرینی گوشت قرمز رنگ آن نیست اما می‌تواند مقدار زیادی سیترولین به بدن شما برساند. این آمینو اسید در بدن شما به آرجینین تبدیل می‌شود و سلامت قلب و سیستم گردش خون‌تان را تضمین می‌کند. گذشته از این مصرف سفیدی هندوانه ایمنی بدن‌تان را بیشتر می‌کند و از بدن شما در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. سفیدی هندوانه گذشته از همه فوایدی که گفتیم، با بهبود بخشیدن وضعیت گردش خود در بدن شما، نمی‌گذارد تمرین‌های ورزشی زود خسته‌تان کند.
اگر از خوردن سفیدی هندوانه به‌عنوان یک میوه لذت نمی‌برید، آب آن را درست کنید و قسمت‌های سفید را همراه با گوشت قرمز هندوانه در مخلوط کن بریزید تا معجون یکدستی درست شود و سپس آن را میل کنید.

پوست پیاز
در خواص گیاهان فیبردار هر چه بگوییم کم گفتیم. فیبر موجود در آنها نه‌تنها تناسب اندام شما را حفظ می‌کند، بلکه به سلامت قلب و بهبود گردش خون در بدن‌تان هم کمک می‌کند. پوست پیاز هم یکی از تفاله‌های گیاهی است که فیبر فراوانی در خود دارد و به‌دلیل همین خطر ابتلا به بیماری قلبی و مشکلات گوارشی را کمتر می‌کند. این ماده مفید که اغلب دور ریخته می‌شود، در برابر سرطان روده بزرگ بدن‌تان را ایمن می‌کند و احتمال ابتلای‌تان به دیابت نوع دو و اضافه‌وزن را کمتر می‌کند.قطعا نمی‌توانید پوست پیاز را به‌تنهایی بخورید، اما می‌توانید یک پیاز سالم را خوب بشویید و در سوپ بیندازید تا عصاره‌اش به خورد غذای شما برود. البته مراقب بوی دهان‌تان باشید چراکه مصرف پیاز با پوستش، عطر آن را هم بیشتر می‌کند.

 

 


موضوعات مرتبط: خواص دارویی گیاهان ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 20 دی 1393برچسب:خواص پوست خوراکی ها, | 10:11 | نویسنده : Haghjoo |
صفحه قبل 1 2 صفحه بعد
.: Weblog Themes By VatanSkin :.