< meta name="description" content="سلامتی وتندرستی" />

 با چروک پوست خداحافظی کنید!

حتی بهترین غذاها هم نمی توانند باعث از بین بردن نشانه های پیری شوند. اما یکسری غذاهای مناسب هستند که با بالا رفتن سن تفاوت هایی جدی در پوست ایجاد می کنند. غذاهای مغذی می توانند پوست را نرم و مرطوب نگه دارند و به احیاء کلاژن و فیبرهای ارتجاعی که برای داشتن پوست بدون چروک نیاز دارید کمک می کند. این غذاها از پیری زودرس در پوست جلوگیری می کنند. پس آشپرخانه را از این ابرغذاها پر کنید تا سالم و جوان و شاداب بمانید.

 گوجه فرنگی

به میوه فروشی بروید و گوجه فرنگی تازه خرید کنید تا پوستی بدون چین و چروک داشته باشید. گوجه فرنگی ها منبع لیکوپن و آنتی اکسیدان هایی است که تاثیرات پیری آفتاب را خنثی می کند. گوجه فرنگی ها منبع ویتامین C   و ویتامین A هستند. ویتامین C برای ساخت کلاژن ضروری می باشد و ویتامین A به پوست شادابی و درخشش طبیعی می دهد.

تخم مرغ

یکی دیگر از غذاهایی که برای سلامت پوست مفید هستند تخم مرغ می باشد.تخم مرغ ها سرشار از ویتامین A و مفید برای سلامت پوست هستند. همچنین دارای چربی های سالم هستند که رطوبت پوست را حفظ کرده و چین و چروک ها را از بین می برند. تخم مرغ ها شامل آهن، مس و زینک و مواد معدنی هستند که پوست را نرم و لطیف نگه می دارد. پروتئین های تخم مرغ آمینو اسیدهای مورد نیاز بدن را فراهم می کند و پوست را محکم و قوی نگه می دارد. باید برای دریافت فواید ضد پیری این غذا یک عدد تخم مرغ کامل را حتما مصرف کنید. سفیده تخم مرغ به تنهایی دربردارنده پروتئین است بنابراین اگر فقط سفیده تخم مرغ را مصرف کنید فواید ضد چروک و ضد پیری این غذا را از دست داده اید.

چای سفید

چای سفید بهترین انتخاب برای تازه و جوان نگه داشتن پوست است. آنتی اکسیدان موجود در چای سفید بیشتر از چای سبز است. آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزادی که باعث ایجاد چروک در پوست می شوند مبارزه می کنند. کافئین موجود در این چای کمتر از چای سبز یا سیاه است بنابراین خاصیت رطوبت رسانی بیشتری نسبت به آن ها دارد.

عصاره استخوان

عصاره استخوان یکی دیگر از غذاهای مفید برای سلامتی و ضد پیری است. از آن جا که مدت زمان پخت استخوان ها طولانی مدت است (گاهی اوقات ۲۴ ساعت یا بیشتر) سرشار از کلاژن می باشد. کلاژن پروتئینی است که پوست را نرم نگه می دارد و چین و چروک های پوست را از بین می برد. عصاره استخوان حاوی مقدار زیادی آمینو اسید برای تولید کلاژن می باشد. می توان مواد غذایی دیگری که برای پوست مفید هستند را به عصاره استخوان اضافه کرد. مثل زردچوبه، زنجبیل یا روغن فلفل که جریان خون در پوست را تقویت می کنند.

شاهی

شاهی یکی از مغذی ترین سبزیجات است که می تواند با چروک ها و نشانه های پیری به بهترین شکل ممکن مبارزه کند و بهترین منبع ویتامین A برای شادابی پوست است. این نوع سبزی منبع پتاسیم نیز می باشد. پتاسیم ماده معدنی مفید برای قلب است که جریان خون بدن را تقویت می کند. این نوع سبزی منبع اسیدهای چرب اومگا ۳ می باشد که از التهاب جلوگیری می کند و مانع ایجاد چروک در پوست می شود زیرا التهابات می توانند قابلیت ارتجاعی پوست راکاهش دهند.

روغن زیتون

روغن زیتون یکی دیگر از غذاهای مفید و سالم  ضد چروک  و رطوبت رسان پوست می باشد. وقتی احساس کردید مرطوب کننده ها برای پوست تان کافی نیستند سعی کنید با غذا به پوست رطوبت برسانید. وقتی غذا از چربی کافی برخوردار باشد لیپیدهای پوست باقی می مانند. در نتیجه پوست مرطوب باقی می ماند و چین چروک در پوست ایجاد نمی شود. روغن زیتون حاوی اسیدهای چرب غیر اشباع است که باعث ایجاد تعادل لیپیدهای پوست می شود. همچنین دارای آنتی اکسیدان هایی است که پوست را در مقابل آسیب های آلودگی و نور خورشید محافظت می کند. وقتی به غذا روغن زیتون اضافه کنید مواد مغذی مثل ویتامین A که برای پوست مفید هستند را نیز جذب می کنید.


موضوعات مرتبط: سلامتی وتندرستی ، خواص دارویی گیاهان ، راز های زندگی بهتر وشادتر ، خواص برخی ازغذاها ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 23 اسفند 1395برچسب:حق جو,چروک ,پوست,گوجه فرنگی,تخم مرغ , چای سفید,شاهی,عصاره استخوان,روغن زیتون, | 9:31 | نویسنده : Haghjoo |

 نوشیدنی های انرژی زای طبیعی

آب با آب لیمو ترش، چای سبز، دمنوش زنجبیل و عسل و ... انرژی زا هستند

برای داشتن یک روز خوب و پر نشاط لازم است که روزتان را با انرژی و شاداب شروع کنید. برای این کار می توانید چند نوشیدنی خیلی ساده و طبیعی برای خودتان آماده کرده و به صورت ناشتا میل کنید. این کار باعث می شود از نظر روحی و جسمی شاد و سرحال باشید. در این مطلب شما را با چند نوشیدنی ساده برای شروع روزی پرنشاط آشنا می کنیم. فقط یادتان باشد که این نوشیدنی ها را باید ناشتا میل کنید .

آب با لیموترش همیشگی

ترکیب آب و آب لیموترش شهرت زیادی دارد و بسیاری از افراد برای تصفیه ی بدن و حتی لاغری صبح خود را با این نوشیدنی آغاز می کنند . توصیه می شود این نوشیدنی هم به صورت ناشتا و هم بین غذا و قبل از خواب مصرف شود.  لیموترش یک ماده ی غذایی درمانی فوق العاده است که سرشار از ویتامین سی بوده و بدن را از شر توکسین ها یا  همان سموم خلاص و به دفع چربی های اضافه کمک می کند. علاوه بر این لیموترش باعث افزایش سیستم دفاعی بدن می شود و به بهبود عملکرد کبد و روده ها کمک زیادی می کند .

اگر لیموترش مصرفی تان ارگانیک باشد، می توانید از پوست آن نیز استفاده کنید. در این صورت می توانید لیموترش را با گوشت و آب آن میکس کنید و مطمئن باشید که با یک منبع خوب مواد مغذی و انرژی زا طرف هستید  اگرنمی توانید به صورت ناشتا مخلوط آب و آب لیموترش را بنوشید می توانید اندکی عسل نیز به آن اضافه کنید.

چای سبز

از خواص چای سبز هر چه بگوییم کم است. این چای مفید یکی از چای های معروف و خوشبختانه پرمصرف در دنیا و خواص فوق العاده ای برای بدن دارد. اما بهتر است که همیشه این چای را خارج از وعده های غذایی میل کنید تا بهتر جذب بدن شوداز آنجایی که چای سبز اندکی خاصیت محرکی دارد، انرژی بدن را در ساعات اولیه صبح چند برابر. این چای پرخاصیت سرشار از آنتی اکسیدان ها است و خواص دیورتیک دارد و برای افرادی که صبح ها با صورت و چشمانی پف کرده از خواب بیدار می شوند ایده آل است. در واقع با مصرف چای سبز فعالیت کلیه ها را تحریک می کنید. علاوه بر این یک نوشیدنی ضدسرطان قوی و یک محافظ طبیعی دندان مصرف می کنید .

دمنوش زنجبیل و عسل

زنجبیل و عسل به تنهایی هر کدامشان منبع خواص فوق العاده اند. ترکیب این دو به صورت دمنوش نیز بدن را پر از انرژی می کند. در واقع دمنوش زنجبیل و عسل باعث فعال شدن متابولیسم بدن می شود و انرژی زیادی تولید می کند. بنابراین، اگر شما جزو افرادی هستید که همیشه از خستگی شکایت دارند یا بی اشتها، سرمایی و بی حس و حال هستید می توانید از این دمنوش برای رفع مشکل خود استفاده کنید.

زنجبیل یک ادویه ی پرمصرف و تند است که با خود احساس گرما به همراه دارد. این ادویه ی پرخاصیت باعث بهبود عملکرد کبد می شود و به دلیل خواص ضدالتهابی که دارد دردها را تسکین می دهد.

می توانید از زنجبیل تازه استفاده کنید. برای این کار 3 برش نازک زنجبیل تازه یا مقداری پودر زنجبیل را با یک فنجان بزرگ آب به مدت 10 دقیقه دم بدهید. کمی عسل به آن اضافه کنید. بهتر است از عسل های ارگانیک استفاده کنید. چون عسل های دیگر حاوی مواد نگهدارنده هستند و برای اینکه مانند شهد باشند گرمای زیادی تحمل کرده اند.

دمنوش دارچین و استویا

این دمنوش خوشمزه و شیرین مانند بمب انرژی است. شما می توانید علاوه بر افزایش انرژی خود کمک زیادی به بهبود عملکرد پانکراس بکنید. حتماً   می دانید که این عضو بدن در تنظیم قند خون نقش مهمی دارد. این نوشیدنی برای افرادی مناسب است که نمی خواهند قند خونشان بالا برود. در عین حال برای تمام افرادی نیز مناسب است که طرفدار نوشیدنی ها و مواد غذایی شیرین هستند و یا مدام ریزه خواری می کننددارچین به تنظیم قند خون کمک زیادی کرده و هر غذا یا نوشیدنی را معطر و باب میل می کند.

استویا نیز که به صورت برگ خشک یا عصاره به فروش می رسد، یکی از شیرین کننده های طبیعی فوق العاده استاین شیرین کننده بهترین جایگزین قند برای افرادی محسوب می شود که نگران قند خون و تناسب اندام خود هستند. چون کالری ندارد و قند خون را افزایش نمی دهد. می توانید برای خود چای دارچینی تهیه کرده و با عصاره ی استویا شیرین کنید.

 شما می توانید از هر یک از این نوشیدنی ها به عنوان اولین نوشیدنی روزتان استفاده کنید و از خواص آن ها بهره مند شوید. توصیه می کنیم، این نوشیدنی ها را به صورت ناشتا و حدود نیم ساعت قبل از صبحانه میل کنید. البته در طول روز نیز می توانید از این نوشیدنی ها بهره مند شوید، اما سرعت جذب ترکیبات مفید آن ها به صورت ناشتا بیشتر خواهد بود.

 

 


موضوعات مرتبط: سلامتی وتندرستی ، خواص دارویی گیاهان ، راز های زندگی بهتر وشادتر ، نوشیدنی ها ، ،
برچسب‌ها:

آیامی خواهید به آرامش درون برسید؟

اگر می خواهید به رازهای آرامش درون خود پی ببرید باماهمراه باشید:

۱- راز آرامش درون خویشتنداری است، انرژیهای خود را پراکنده نکن، بلکه آنها را تحت نظر داشته باش و به طرز مفیدی هدایتشان کن.
۲- راز آرامش درون در این است که هرکاری را با حواس جمع و علاقه انجام دهی.


۳- راز آرامش درون در زمان حال زندگی کردن است، گذشته و آینده را در چرخه ذهنی ابدیت رها کن.
۴- راز آرامش درون در آسایش درون است، یعنی آسایش جسمانی ، عاطفی ذهنی و معنوی.


۵- راز آرامش درون در دل نبستن است،این را بدان که در حقیقت هیچ چیز و هیچ کس به تو تعلق ندارد.
۶- راز آرامش درون در شادی است، افکار شادی آفرین را آگاهانه حفظ کن.

۷- این را بدان که شادی در درون تو جای داردو نه در اشیاء و شرایط خارج از وجود تو .


۸- راز آرامش درون در این است که همه چیز را همانطور که هست بپذیری ، آنگاه با امید و آرامش در جهت بهبودی آن قدم برداری.
۹- راز آرامش درون در درک این مطلب است که تو نمی توانی دنیا را تغییر دهی، اما می توانی خودت را تغییر دهی.
۱۰- راز آرامش درون در دوستی با افراد مثبت است، از معاشرت با افرادی که طبیعتی خالی از صفا و صمیمیت دارند پرهیز کن.
۱۱- راز آرامش درون در ایجاد آرامش در محیط اطراف خویش است.


۱۲- راز آرامش درون در یک زندگی ساده است، ضروریات زندگی را دوباره برای خود تعریف کن.

۱۳- راز آرامش درون در یک زندگی سالم است، هر روز ورزش کن، غذای مناسب بخور و نفس عمیق بکش.
۱۴- راز آرامش درون در داشتن وجدانی پاک است.


۱۵- راز آرامش درون در رفتار آزادانه است، رفتاری که بر آمده از خود واقعی ات باشد، نه افکار دیگران.
۱۶- راز آرامش درون در این است که در تمام مراحل زندگی از حق پیروی کنی.


۱۷- راز آرامش درون در غبطه نخوردن به مال دیگران است، این را بدان که آنچه حق توست، هر طور شد خود را به تو خواهد رساند.
۱۸- راز آرامش درون در گله مند نبودن است، آنچه دنیا به تو می بخشد، در مقابل چیزی است که پیش تر ، تو به او بخشیده ای.

۱۹- راز آرامش درون در این است که اشتباهات خود را بپذیری و بدانی که فقط خود تو می توانی آنها را به موفقیت تبدیل کنی.
۲۰- راز آرامش درون در این است که بر دشمن درونت غلبه کنی، نه اینکه او را سرکوب کنی.


۲۱- راز آرامش درون در تمرین اراده است، حتی اگر ذهنت به شدت با آن مخالف باشد.

۲۲- راز آرامش درون در این است که دلت همیشه شاد باشد، حتی هنگامی که دیگران عبوس هستند.
۲۳- راز آرامش درون در این است که به جای توقع خوشحالی از دیگران، خودت آنها را خوشحال کنی.


۲۴- راز آرامش درون در این است که خیر و سلامت دیگران را خیرو سلامت خود بدانی.

۲۵- راز آرامش درون در بی آزار بودن است، هرگز کسی را نرنجان.


۲۶- راز آرامش درون، کار کردن درکناردیگران است، نه در مقابل آنها.


موضوعات مرتبط: سلامتی وتندرستی ، راز های زندگی بهتر وشادتر ، سبک زندگی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 18 مرداد 1394برچسب:آرامش درون ,شادی ,ورزش ,, | 9:4 | نویسنده : Haghjoo |

 

رازهایی که هر مردی باید درباره زنان بداند
تاحالا زن و شوهر هایی را دیده اید که 10 سال، 20 سال و شاید هم 30 سال از زندگی مشترکشان می گذرد اما هنوز عین روزهای اول ازدواج عاشق هم هستند؟ تحقیقات پژوهشگران نشان داده همسرانی که زندگی مشترک موفقی دارند و از آن لذت می برند، هر دو برای زنده نگه داشتن جادوی عشق تلاش کرده اند.
پس آقایان فکر نکنند حفظ رابطه عاشقانه فقط وظیفه خانم هاست که طبع لطیف تری دارند. همین حالا دست به کار شوید.
آقایان عزیز
1- روزی 4 بار همسرتان را در آغوش بگیرید.
2- او را برای شام بیرون ببرید و غافلگیرش کنید.

3- از او بخواهید فهرستی از کارهایی که دوست دارد شما انجام دهید تهیه کند؛ البته اگر زیادی بلندبالا بود تعجب نکنید!

4- با مناسبت و بی مناسبت برایش گل بخرید تا خوشحال شود.

5- برای رفتن به انجمن اولیا و مربیان مدرسه فرزندتان، داوطلب شوید.

6- در مورد روز کاری او سوال کنید.

7- بعد از شام با هم پیاده روی کنید.

8- هرازگاهی بدون بچه ها با او تنها باشید.

9- گاهی برایش یادداشت بگذارید یا ایمیل بزنید.
10- از هر فرصتی برای شادکردن او استفاده کنید.

11- به او بگویید که چقدر دوستش دارید.

12- بعضی وقت ها برای نظافت منزل از مستخدم استفاده کنید تا او هم استراحت کند.

13- شب ها کمی به او کمک کنید تا فرصت کند دوش بگیرد و خستگی روز کاری اش را رفع کند.

14- گاهی شما خرید منزل را انجام دهید.

15- شب ها قبل از خواب دراز بکشید و کمی با هم صحبت کنید.

16- بعضی اوقات پشتش را بمالید تا آرامش بگیرد.

17- وقتی راه را گم کرده اید از کسی آدرس بپرسید تا دیر نکرده و او را نگران نکنید!

18- از محل کار به او تلفن بزنید.

19- یادداشت عاشقانه یادتان نرود.

20- وقتی با او حرف می زنید به چشم هایش نگاه کنید.

21- وقتی از دست کسی ناراحت است طرف او را بگیرید.

22- تعمیرات ماشین او را خودتان به عهده بگیرید.

23- تاریخ تولد او و سالگرد ازدواجتان را فراموش نکنید.

24- وقتی به منزل می آید موسیقی مورد علاقه اش را بگذارید و با هم زمزمه کنید!
 

موضوعات مرتبط: راز های زندگی بهتر وشادتر ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 12 خرداد 1394برچسب:زنان ,همسران ,آقایان ,جادوی عشق ,ازدواج, | 10:46 | نویسنده : Haghjoo |

۱۴ راه برای اینکه فوق العاده باشید

اگر می خواهید مرد جذّابی باشید، به توصیه های زیر عمل کنید:

گره ابروهایتان را باز کنید!
احساس اولیه زنان به شما، در همان سه ثانیه ابتدایی دیدار شکل می گیرد. پس دیدار خود را با یک لبخند شروع کنید. علاوه بر تاثیر مثبت، روحیه شما را بهتر و استرس تان را کمتر و سیستم ایمنی تان را تقویت می کند و در کاهش فشار خون تان موثر است.

ول معطّل نباشید!
افرادی که دستاوردهای زیادی دارند، نسبت به کاری که انجام می دهند، شور و اشتیاق زیادی دارند. یکی از راه های پیدا کردن کاری که واقعا به آن علاقه دارید، این است که ببینید در کودکی چه چیزی را دوست داشته اید و چه چیزی شما را به هیجان می آورده است؟

آیه ی یاس نخوانید!
داشتن نگرشی مثبت، به سلامتی بدن هم کمک می کند. همچنین علائم افزایش سن را کاهش می دهد و باعث سریع تر شدن روند بهبود بیماری می شود. به این که چه اتفاقی در زندگی تان می افتد، توجه کنید و برای بهتر شدن آن ها برنامه بریزید.

ورزش کنید!
با ورزش از نظر ذهنی قوی تر می شوید، بهتر می خوابید و سلامت روانی بالاتری خواهید داشت. پنج روز در هفته، روزانه ۳۰ دقیقه ورزش کنید تا مرد قوی تری باشید.

رعایت آداب غذاخوردن!
رفتار مناسب سر میز غذا نشان می دهد که شما مردی کامل هستید که به آداب معاشرت اهمیت می دهید. رفتارهای مناسب سر میز غذا شامل صحیح نشستن، جویدن با دهان بسته، استفاده از دستمال سفره و معذرت خواهی هنگام بلند شدن از سر میز است.

پاکیزه باشید!
دستانتان را قبل از آشپزی یا غذاخوردن و بعد از استفاده از دستشویی، ۲۰ ثانیه بشویید. این یکی از آسان ترین و در عین حال ارزان ترین راه های پیشگیری از آنفولانزا و سرماخوردگی در طول سال است.اگر آب و صابون در دسترس نیست، از یک ضدعفونی کننده دست با پایه الکل استفاد کنید.

دیگران را خفه نکنید!
یک رایحه ی خوب باعث می شود احساس خوبی داشته باشید و اعتماد به نفس ناشی از آن هم باعث می شود در نظر دیگران بهتر دیده شوید. لباس های تمیز بپوشید. روزانه، به ویژه پس از ورزش کردن، حمام کنید. صابون، شامپو و خوشبو کننده ای با رایحه ی مورد علاقه تان پیدا کنید. برای اینکه نفستان تازه و خوشبو باشد، مسواک بزنید، از نخ دندان استفاده کنید، آب بنوشید و به توصیه های دندانپزشک تان عمل کنید. اگر از عطر استفاده می کنید، آن را به مقدار کم و مناسب به کار ببرید.

شیک پوش باشید!
برای اینکه لباس مناسب بپوشید، از رنگ های کلاسیک شروع کنید: مشکی، طوسی یا سورمه ای. همچنین جوراب هایی با همان رنگ، یک کراوات هماهنگ و کفش های تیره رنگ که واکس زده شده اند، بپوشید. موها و ناخن هایتان باید تمیز باشد. از زیورآلات (مانند دستبند یا گردنبند) خیلی کم استفاده کنید.

بادیگران رفتار مناسب داشته باشید!
ساده است: مهربان بودن با اطرافیانتان نشان می دهد که برای آن ها به عنوان یک انسان ارزش قائلید. مودب بودن را تمرین کنید. به دیگران فکر کنید و ببینید چه کاری می توانید برایشان انجام دهید. آن ها متوجه می شوند و تحت تاثیر شما قرار می گیرند. رفتار مناسب با دیگران باعث می شود شما هم نسبت به خودتان احساس بهتری داشته باشید.

به وقت اهمیت بدهید!
به موقع رسیدن سر قرار نشان می دهد که شما برای افراد و وقت آن ها ارزش قائل هستید. قرارها و کارهایتان را بنویسید تا فراموش شان نکنید. از شب قبل برای ملاقات و رویدادهای بزرگ آماده شوید. تخمین بزنید که هر کاری، تقریباً چقدر زمان می برد؟ برای اتفاقات غیر منتظره مانند ترافیک هم که باعث تاخیر می شوند، برنامه ریزی کنید و زمانی بیشتر از آنچه فکر می کنید به آن نیاز دارید، اختصاص دهید.

بگذارید آب از دستتان بچکد!
افرادی که اغلب کارهای داوطلبانه انجام می دهند، معمولاً شاد تر، با اعتماد به نفس بیشتر و هدفمند تر هستند. افراد بخشنده هم معمولاً بیشتر عمر می کنند و روابط قوی تری دارند. این کار برای همه یک بازی برد- برد است.

خودتان را نکشید!
گاهی به خود استراحت بدهید. این کار هدر دادن وقت نیست، بلکه انرژی شما را بازیابی می کند، استرس و نگرانی را کاهش می دهد و به شما اجازه می دهد لذت ببرید و اکتشاف کنید. با این کار، بهتر به روال عادی کار و زندگی باز می گردید.

غش کنید!
خندیدن بلند، به بدن، به ویژه قلب کمک می کند. تحقیقات نشان داده است که خندیدن برای عروق خونی مفید است. این کار باعث کاهش بیماری های قلبی می شود. فیلمی خنده دار ببینید یا با دوستانتان به تماشای یک نمایش کمدی بروید. سلامت و خنده دو دوست صمیمی اند.

نفس نفس بزنید!
موفقیت، به ندرت به معنی سریع دویدن است و اغلب شبیه به دوی ماراتون است. اگر برای آنچه که می خواهید تلاش کنید و برای آنچه که دارید هم ارزش قائل باشید، کارتان را درست انجام داده اید. 


موضوعات مرتبط: راز های زندگی بهتر وشادتر ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 2 اسفند 1393برچسب:راههای جذاب بودن, | 11:34 | نویسنده : Haghjoo |

      راهکارهای افزایش قوای جنسی


بسیارند همسرانی که از کمبود، کاهش یا تحلیل میل و قوای جنسی خود رنج می‌برند و می‌توان گفت که حتی در برخی افراد، این مسئله اصلی ترین یا دسته کم یکی از مشکلاتی است که زندگی مشترک آن‌ها را تحت الشعاع خود قرار داده. از این رو، در مطلب پیش رو برخی خوردنی‌ها، ویتامین‌ها، مواد معدنی و گیاهی را ذکر کرده‌ایم که از نظر طب سنتی موجد افزایش قوا و میل جنسی می‌شوند. ناگفته پیداست که در هر راهکار درمانی، پیروی از اصول و مبانی پزشکی مدرن، روشی بهتر و سریع‌تر محسوب می‌شود و بایسته است که در عمل، این اصول و مبانی را نیز در نظر داشته باشید.

ویتامین A
یکی از مواد موثر در تقویت جنسی ویتامین
A است،ویتامین A از ویتامین های محلول درچربی است که نقشی اساسی را در تولید مثل ایفا می کند. این ویتامین در هویج، کلم، شلغم، اسفناج، بروکلی، کاهو، فلفل قرمز و انبه یافت می شود.

ویتامین های گروه B
ویتامین های گروه
B نیز در تقویت جنسی نقش دارند.از ویتامین های گروه B، تیامین(B1)، ریبوفلاوین (B2) و نیاسین (B3) بسیار حایز اهمیت می باشند. البته ویتامین های BBB12 نیز برای کاهش استرس و تنظیم مقدار هورمون های بدن لازم هستند.ویتامین B3 (نیاسین) باعث اتساع عروق شده و گردش خون را بهبود می بخشد.

این ویتامین همچنین باعث ساخته شدن هورمون های جنسی می شود. مصرف نیاسین نیم ساعت قبل از فعالیت جنسی، هیجان جنسی را افزایش می دهد.ویتامین B6 از افزایش میزان پرولاکتین که خود باعث کاهش میل جنسی می شود، جلوگیری می کند. همچنین باعث افزایش باروری در زنان می گردد. ویتامین B12 در مردانی که اسپرم کافی ندارند، موثر است.
منابع سرشار از ویتامین های گروه
B عبارت اند از نان و غلات سبوس دار، تخم مرغ، حبوبات (نخود و لوبیا و..)، محصولات سویا، ماهی سالمون و دیگر ماهی های آزاد، آجیل، بروکلی، گوشت کم چرب و موز.موز دارای آنزیم بروملین است که در تقویت نیروی جنسی مردان موثر است. همچنین سرشار از پتاسیم و ویتامین های گروه B می باشد.باید توجه داشت که مصرف نوشیدنی های الکلی باعث از بین رفتن ویتامین های گروه B می شوند.

ویتامین C
ویتامین
C نیز از ویتامیهای موثر در تقویت نیروی جنسی است. ویتامین C جهت عملکرد سالم غدد جنسی لازم است. همچنین اسپرم ها را در برابر اثر رادیکال های آزاد که باعث چسبیدن و عدم تحرک آن ها می شود، محافظت می کند.ویتامین C احتمال بارور شدن تخمک توسط اسپرم را افزایش می دهد. منابع سرشار از این ویتامین انواع مرکبات، توت فرنگی، کیوی، هلو، انبه، گوجه فرنگی و سبزیجات برگ سبز می باشد.

ویتامین E
ویتامین
E به تولید هورمون های جنسی کمک کرده و گردش آن ها را بهتر می کند و در تقویت جنسی موثر است. همچنین اکسیژن لازم برای اندام های تناسلی را فراهم می کند و باعث بهبود استقامت جنسی و رسیدن به ارگاسم (اوج لذت جنسی) می شود. این ویتامین در لقاح سلول تخم موثر است. ویتامین E در مغزها، حبوبات، غلات سبوس دار، میوه ها و سبزیجات یافت می شود.


روی
روی از آنتی اکسیدان هایی است که باعث عملکرد صحیح غده فوق کلیه می شود. روی برای تولید هورمون تستوسترون (مردانه) و افزایش تعداد اسپرم لازم است. همچنین باعث افزایش استقامت جنسی می شود و احساس خستگی را از بین می برد. در ضمن اسپرم را در برابر باکتری های واژن محافظت می کند. مقدار مورد نیاز روی، ۴۰ میلی گرم در روز می باشد. روی در تخمه کدو تنبل، تخمه گل آفتابگردان، سیر و اسفناج یافت می شود.
منیزیم
یکی دیگر ازعناصر موثر در تقویت جنسی منیزیم است. منیزیم استقامت ماهیچه ها را افزایش می دهد و باعث افزایش تمدد اعصاب می گردد. همچنین باعث فعال شدن آنزیم های لازم برای متابولیسم کربوهیدرات ها و پروتئین ها می شود. کمبود منیزیم باعث کاهش اکسیژن رسانی به بافت های ماهیچه ای می شود. منابع غنی از منیزیم آجیل و غلات سبوس دار می باشند.
اسیدهای چرب ضروری
اسیدهای چرب ضروری در تقویت جنسی موثرند.اسیدهای چرب ضروری در تولید هورمون های جنسی نقش دارند و همچنین به ذخیره ی ویتامین های محلول در چربی مثل
D ،E و K کمک کرده و فرد را از نظر جنسی فعال نگه می دارند. اسیدهای چرب ضروری در ماهی ها، دانه کتان، کنجد، بادام، جوانه گندم و کدو تنبل به وفور یافت می شود.
اسید فولیک
اسید فولیک یکی از مواد موثر در تقویت جنسی است،اسید فولیک از ایجاد نقایص مادرزادی جلوگیری می کند و باروری را بهبود می بخشد. همچنین باعث افزایش تعداد اسپرم می شود. فقدان هیستامین در بدن با اختلالات جنسی مرتبط است و اسید فولیک در تولید هیستامین نقش موثری دارد. اسید فولیک در سبزیجات برگ سبز، نان سبوس دار، مغزها، جوانه ها، پرتقال، گریپ فروت، جگر، دل و قلوه، ماکیان و حبوبات یافت می شود.

سلنیوم
سلنیوم نیز یکی از مواد موثر در تقویت جنسی است.سلنیوم آنتی اکسیدانی است که بدن را در برابر اثر رادیکال های آزاد محافظت می کند. همچنین در کاهش نقایص مادرزادی و افزایش تعداد اسپرم در مردان موثر می باشد. سلنیوم در گوشت قرمز، ماهی تن، ماکارونی و نان سبوس دار یافت می شود.
ورزش
تاثیر ورزش در تقویت نیروی جنسی-ورزش باعث می شود که گردش هورمون ها در بدن به راحتی انجام گیرد. افرادی که ورزش می کنند، انرژی بیشتری داشته و در نتیجه از نظر جنسی فعال تر هستند.به طور خلاصه می توان گفت که برای افزایش توانایی جنسی باید تغذیه سالم داشته باشید، در صورت نیاز از مکمل ها استفاده نموده و ورزش کنید.

               تقویت جنسی

افزایش تقویت جنسی با 4 ماده غذایی زیر :
برخی از مواد غذایی می‌تواند به شما انرژی مضاعف دهد و نیروی جنسیتان را تقویت می‌کند.طبیعت، پر از مواد غذایی طبیعی است که شما را به اوج لذت جنسی نزدیک می‌کند. در این مطلب شما را با تعدادی ازمواد غذایی موثر در تقویت جنسی آشنا می‌کنیم.
1- هل
یکی دیگر از مواد غذایی موثر در تقویت جنسی هل است. هل، این دانه‌های خوشبو و معطر تقویت کننده و تسکین دهنده است. هل همانند ادویه‌هایی مثل کاری، زیره، زردچوبه و گشنیز جریان خون را تحریک و بیشتر می‌کند و برای همین انرژی جنسی شما را بالا می‌برد.
2- بادام
از دوره‌ی باستان این اعتقاد وجود دارد که بادام میل جنسی را افزایش می‌دهد. در سال ۲۰۰۷، محققان ایتالیایی اعلام کردند عملکرد و قوای جنسی زنانی که از سندرم متابولیک رنج می‌برند پس از دو سال مصرف بادام، میوه و سبزیجات، آجیل، مغزها و دانه‌های کامل و روغن زیتون بهبود یافته است.
3- زنجبیل
زنجبیل نیز یکی از مواد غذایی مفید در تقویت جنسی است.در طب سنتی چینی زنجبیل را به عنوان ماده‌ی غذایی «یانگ» توصیه می‌کنند. یعنی ماده‌ی غذایی که باعث گرمی می‌شود. برای همین زنجبیل میل و قوای جنسی را بالا برده و در شرایط مطلوب نگه می‌دارد. نامی که چینی‌ها به زنجبیل داده‌اند به معنی «مردی و چیزی است که دارای نیروی جسمی و جنسی مردانه» است. پس جای تعجب نیست که زنجبیل در بین خوراکی‌های تقویت کننده‌ی قوای جنسی قرار بگیرد.
4- گیاه مریم گلی
یکی دیگر از گیاهان موثر در تقویت جنسی گیاه مریم گلی است.مریم گلی سرشار از هورمون‌هایی است که قوای جنسی زنانه را تقویت می‌کند به خاطر این که این هورمون‌ها عملکردی مثل هورمون استروژن دارند. این گیاه برای زنانی که با سردمزاجی و کاهش میل جنسی مواجه هستند درمان فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود.
 


موضوعات مرتبط: خواص دارویی گیاهان ، راز های زندگی بهتر وشادتر ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 5 بهمن 1393برچسب: افزایش قوای جنسی ,ویتامینها, | 11:38 | نویسنده : Haghjoo |

وقتی زندگی خوب پیش نمی‌رود، این ۸ نکته را به خاطر بیاورید

 

۱. درد بخشی از رشد کردن است.

 

۲. همه چیز در زندگی گذرا و موقتی است.

 

۳. نگران بودن و شکایت کردن چیزی را عوض نمی‌کند.

 

۴. جای زخم‌های شما نشانه قدرتتان هستند.

 

۵. هر مشکل کوچک، قدمی رو به جلو است.

 

۶. منفی بودن دیگران مشکل شما نیست.

 

7. اگر قرار باشد اتفاقی بیفتد، بالاخره خواهد افتاد.

 

۸. بهترین کاری که می‌توانید بکنید این است که به راهتان ادامه دهید. 


موضوعات مرتبط: راز های زندگی بهتر وشادتر ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 4 بهمن 1393برچسب:مشکلات زندگی, | 11:6 | نویسنده : Haghjoo |

مزیت های شگفت انگیز دوش آب سرد

بنظر شما شاید دوش آب سرد کاری ناخوشایند بنظر برسد و هرگز شاید احساس جالبی نسبت به انجام دادنش نداشته اید; در عوض,در شرایطی که خارج از کنترل تان بوده به شما تحمیل گردیده است. مثلا شخص بی ملاحظه ای تمام آبهای گرم را استفاده نموده است. شرایط ناراحت کننده ای است, از دست آن فرد ناراحت می شوید برای اینکه شما را مجبور نموده تا این کار ناخوشایند را انجام بدهید چه حالی به شما دست می دهد اگر بگویم که باید درعوض سپاسگزار این فرد نیز باشید؟ برای سلامتی شما دارند کار درستی انجام می دهند. من از شما دعوت می نمایم تا 5 مزیت استفاده از دوش آب سرد را مرور کنید!
هیچ چیز قابل توجهی در مورد دوش آب گرم وجود ندارد

قبل از آنکه مزایای استفاده از دوش آب سرد را مرور نماییم, اجازه بدهید حقیقت ساده ای را برایتان بگویم که دوش آب گرم کاری از سر راحتیست نه یک ضرورت. در طول تاریخ بشریت, مردم مجبور به استحمام در آبهای در دسترس بودند. اگر در آب دریاچه شنا نموده اید, احتمالا این گفته تان را بخاطر می آورید, چقدر آب سرد است. یونانیان سیستم های گرمایش حمام عمومی را در قرن اول پیش از میلاد مسیح اختراع نمودند, اما یک مطلب جالب, بسیاری از یونانیان به خاطر مزایای بهداشتی و سلامتی آن به حمام نمودن در آب سرد ادامه دادند.

1. دوش آب سرد چربی ها را می سوزاند

دو نوع چربی در بدن وجود دارد. چربی سفید که از نوع بد است; و چربی قهوه ای. چربی سفید, چربی بدن است و همه دوست دارند از شرش خلاص شوند. وقتی کالری بیش از نیاز بدنمان مصرف می نماییم و ما آن کالری اضافی را نمی توانیم تبدیل به انرژی نماییم, به عنوان چربی سفید ذخیره می نماییم, که این چربی ها تمایل به تجمع در منطقۀ شکم, کمر, گردن, و ران ها دارند. چربی قهوه ای که از نوع خوب است و شاید تابحال هیچ چیزی راجع به آن نشنیده باشید, و نقشش تولید گرما برای گرم نگه داشتن بدن است. اینجا خبر خوشی است: وقتی چربی قهوه ای بخاطر سرمای شدید فعال می گردد, کالری را برای تولید گرما می سوزاند, که می تواند کمک شایانی در کاهش وزنتان داشته باشد. اما چقدر کارایی دارد؟ محققان اسکاندیناوی پی بردند که قرار گرفتن در معرض هوای سرد سوخت و ساز چربی قهوه ای بدن را تا 9 برابر افزایش می دهد, که اگر تداوم داشته باشد به فرد کمک می نماید تا حدود 5 کیلوگرم از وزن اضافی بدنش را در ظرف یکسال از دست بدهد.

2. دوش آب سرد سوخت و ساز بدنتان را بعد از فعالیت ورزشی افزایش می دهد

ورزشکاران حرفه ای بعد از تمرین شدید دوش آب سرد را برای کاهش درد و گرفتگی عضلات انجام می دهند. لازم نیست که مانند آنها باشید, اما پس از تمرینتان یک دوش آب سرد سریع می تواند همان منفعت ها را نیز برای شما داشته باشد. و حالتان را جا بیاورد.

3. دوش آب سرد سرحال و هوشیارتان می کند

صبح اول وقت که از خواب برمی خیزید چه احساسی دارید؟ این چیزی است که همه درگیرش هستند, اما اگر می خواهید صبح اول وقت شادابتر و سرحالتر باشید قبل از رفتن به محل کارتان یک دوش آب سرد حتما بگیرید. هنگامی که آب سرد بروی بدنتان می ریزد, در واکنش به آب سرد نفس هایتان عمیق تر می شود (و بدنتان تلاش می کند با مصرف اکسیژن بیشتر بدنتان را گرم نگه دارد). همچنین ضربان قلبتان افزایش می یابد, که در نتیجۀ آن گردش خون بدنتان تسریع می شود و شما را تا پایان روز پر انرژی و شاداب می نماید.

4. دوش آب سرد باعث افزایش گردش خون و بالا رفتن سیستم ایمنی بدن می شود

بخاطر بیاورید که گفتم دوش آب سرد باعث بالا رفتن سوخت و ساز بدنتان می شود, که کمک می کند چربی بدنتان را بسوزانید؟ با افزایش سوخت و ساز بدنتان سیستم ایمنی بدنتان فعال می گردد, که وظیفۀ مبارزه با بیماری ها بر عهدۀ سلول های سفید خون است که به شما کمک می نماید تا کمتر بیمار شوید. دوش آب سرد باعث بهبود گردش خون می شود, که از فشار خون بالا و تصلب شریان جلوگیری می نماید.

5. دوش آب سرد مو و پوستتان را جذابتر می نماید

اگر می خواهید جوش بدنتان کاهش بیابد, دوش آب سرد اینکار را برایتان انجام می دهد. آب گرم پوست تان را خشک می کند, در حالی دوش آب سرد پوستتان را سفت می کند و منافذش را باز می نماید, و مانع از مسدود شدن آن نیز می شود. همچنین می توانید دوش آب سرد را برای درخشندگی و جذابیت بیشتر موهایتان استفاده نمایید. دوش آب سرد کوتیکول موهایتان را می بندد, و باعث می شود موهایتان کمتر در گرد و غبار کثیف شوند.

اینکار را امتحان نمایید

اگر فیلم های جیمز باند را دیده باشید, حتما متوجه صحنۀ دوش گرفتن شده اید. جیمیز باند, با دوش آب گرم شروع می کرد, اما کم کم آب را سرد می نمیاد. این کار به خاطر اصلیت اسکاتلندی جیمز باند است, که دوش آب “سرد-به-گرم” به عنوان دوش اسکاتلندی معروف است.”

اگر می خواهید از تمام مزیت های شگفت انگیز دوش آب سرد بهرمند بشوید, به شما پیشنهاد می نمایم برنامۀ روتین دوش گرفتن جیمز باند را دنبال نمایید. می توانید به صورت متناوب هر 10 الی 20 ثانیه درجه حرارت آب را از گرم به سرد تغییر بدهید. وقتی به لرزش افتادید, سعی کنید چند لحظه در همان حالت بمانید. این چالش را بپذیرید


موضوعات مرتبط: راز های زندگی بهتر وشادتر ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 2 بهمن 1393برچسب:دوش آب سرد, | 10:0 | نویسنده : Haghjoo |

   درد پشت و گردن

 اگر شما با کامپيوتر کار ميکنيد يا کار اداري فراواني داريد که موجب ميشود ساعات زيادي را پشت ميز کارتان بگذرانيد، احتمال اينکه در پايان روز در ناحيه پشت و گردن احساس گرفتگي يا درد داشته باشيد زياد خواهد بود.

نگران نشويد، دليل اين حس، پيري و از کار افتادگي نيست، تحقيقات جديد نشان داده است که حتي کودکان ابتدايي و راهنمايي هم ، در صورتي که مدت طولاني پشت ميز يا مقابل کامپيوتر و مشغول انجام تکاليف خود باشند دچار چنين مشکلي خواهند شد.  

در واقع نشستن در مقابل کامپيوتر تبديل به شيوه اي از زندگي امروز شده است. فن آوري کامپيوتر در عين اينکه بازدهي و توانايي ادارات را تا حد فراواني تشديد کرده است، کار با آن نيز عوارضي در گردن، پشت و شانه هاي کاربران ايجاد کرده است.

يکي از پزشکان پر سابقه مشکلات جسمي گفته است : "مردم به سادگي وقت بسياري را به حالت نشسته ميگذرانند. شيوه نشستن آنها، همراه با حرکات مکانيکي و تکرار شونده و اينکه مدت طولاني در يک حالت قرار گرفته اند، دردهاي مختلفي در بدن آنها ايجاد ميکند که در صورت تغيير رويه ندادن به شکل مزمن درخواهد آمد . 

                           بعضی از راهکارها برای جلو گیری و برطرف نمودن اين مشكلات
مشکلات عمده اي که کاربران کامپيوتر از آن شکايت دارند هر نوع درد عمومي تا دردهاي موضعي چون گردن درد، درد قسمتهاي بالايي يا پاييني پشت و دردهايي در مچ دست و لگن را در بر ميگيرد. علائم هشدار دهنده جديتري چون خواب رفتگي يا بي حسي، نشان دهنده مشکلات جدي تر و مزمن تري هستند که در اثر جدي نگرفتن دردهاي کوچک در طول زمان ايجاد شده اند .

هنگامي که درد دليلي چون آسيبهاي ناشي از زمين خوردگي يا تصادفات و ... نداشته باشد، دليل آن معمولا به نوع کار بستگي دارد . مشکل در ابتدا به صورت يک درد يا گرفتگي بروز ميکند که چند روز دوام مي آورد و ظاهرا دليل خاصي هم ندارد، گاهي اوقات مشکل به صورت يک حس ناراحتي کلي و خشکي بدن و مفاصل خواهد بود و اکثرا هنگام خواب توجه فرد مبتلا را به خود جلب ميکند يعني زماني که آها در آرامش بوده و بيشتر متوجه بدن خود هستند .

طرز قرارگیری بدن و ارگونومی ارگونوميک (Ergonomics) شاخه اي از علم مهندسي است که به طراحي ابزار و لوازمي براي حفظ سلامت فيزيکي بدن در هنگام کار ميپردازد. درد غالبا در اثر حفظ مداوم يک حالت نادرست قرارگيري بدن ايجاد ميشود. مثالهاي رايج آن شامل : تايپ همزمان با صحبت تلفني با نگه داشتن گوشي تلفن در گودي گردن، چرخاندن مداوم سر از چپ به راست هنگام تايپ از روي يک متن و نگاه کردن به صفحه کامپيوتر و يا فقط با نشستن به مدت طولاني هستند .
ارگونوميک به نگه داشتن بدن در حالت صحيح کمک ميکند. صندليهايي با طراحي ارگونوميک، بالشها، پد هاي بالشتک دار براي ماوس و خود ماوسي که با شيوه ارگونوميک طراحي شده باشد در کاهش و پيشگيري چنين ناراحتي هايي بسيار موثر هستند .
راهکارهای عمومی

در صورت نبودن وسايل ارگونوميک بايد از روشهاي زير براي رفع مشکل خود استفاده کنيد .
هنگامي که بدن بيش از حد به جلو خم شده باشد، شانه و عضلات گردن قادر به نگه داشتن وزن سر نيستند. به ياد داشته باشيد که بيشتر دردهاي ناحيه گردن و پشت که هنگام کار با کامپيوتر عارض ميشوند، به دليل قرار گيري نادرست بدن روي صندلي و پشت ميز است. اين مساله يک مشکل عمومي بين کودکان مدرسه اي و بزرگسالان کارمند است .

هنگام کار پشت خود را تا حد امکان صاف نگه داريد. از خم شدن روي صفحه کليد بپرهيزيد و سعي کنيد صفحه کليد را تا حد امکان بالا بياوريد تا مجبور نباشيد ساعات طولاني به پايين نگاه کنيد. مدام صاف نشستن را به خود ياد آوري کنيد. حتا ميتوانيد يک يادداشت روي صفحه نمايشگر(مونيتور) کامپيوتر خود نصب کنيد و هربار با ديدن آن طرز نشستن خود را تنظيم کنيد. در طي زمان بالاخره به صاف نشستن عادت خواهيد کرد .


اگر شما هنگام کار در ساعات طولاني، به درد جدي در ناحيه گردن مبتلا ميشويد، شايد به جا به جا کردن صفحه نمايشگر نياز باشد. پزشکان اعتقاد دارند که ساختار و استخوان بندي طبيعي گردن بعضي افراد طوري است که نگاه کردن به چپ يا راست در مدت زمان طولاني، موجب دردهاي شديد گردن ميشود. اين افراد ميتوانند به سادگي و با جا به جا کردن صفحه نمايشگر روي ميز خود از بروز اين مشکل جلوگيري کنند .
شايد شما تبليغاتي را با اين مضمون ديده باشيد که کار کردن با کامپيوترهاي قابل حمل (laptop) و يا با قرار دادن صفحه کليد بر روي پا، چقدر آسان است. اما اينطور نگاه کردن به پايين ميتواند خسارات جبران ناپذيري بر گردن و ستون مهره ها وارد کند. اگر دچار مشکلي چون گرفتگي و خشکي گردن داريد، از اين حالت قرار دادن کامپيوتر بپرهيزيد .

استراحت و انجام حرکات کششی بهترین راه مقابله با اين درد ها است 

مدام به خود ياد آوري کنيد که در بين کار به خود استراحت بدهيد. بايستيد، چند حرکت کششي انجام دهيد و پشت خود را صاف کنيد. اگر بتوانيد هر 15 دقيقه حتا کشش کوتاهي هم به عضلات خود بدهيد ايده آل است. در غير اين صورت سعي کنيد هر 45 دقيقه از جاي خود بلند شويد، چند قدم راه رفته و کششي به عضلات خود بدهيد. به اين کار که کلا حدود 3 تا 5 دقيقه طول ميکشد، به چشم يک نوع وقت تلف کردن نگاه نکنيد، در طول زمان متوجه خواهيد شد که ارزشش را دارد و بازده کاري شما هم بيشتر شده است .

وضعیت نشستن صحیح و استفاده از کامپیوتر  

با يک معاينه کوتاه متوجه ميشويد که آيا صندلي شما مشکل ساز هست يا خير. آيا ارتفاع صندلي شما طوري هست که قرارگيري شما بدون اشکال و خميدگي يا کش آمدن عضلاتتان انجام بگيرد؟ مشکلي با تنظيم صفحه کليد و صندلي خود نداريد؟ اگر مشکلي هست، يک صندلي ديگر را امتحان کنيد. از همه بهتر اين است که صندلي خريداري کنيد که مخصوص افرادي با مشکلات پشت طراحي شده است. اين صندليها شايد گران باشند يا خنده دار به نظر برسند اما درد موضوع خنده آوري نيست و اگر چيزي بتواند در کم کردن يا پيشگيري از درد کمک کند بايد از آن استفاده کرد .  

نتیجه گیری

در نهايت، دلايل متعددي براي بروز درد پشت و/يا گردن وجود دارند و خودتان بهتر از هر کس ميتوانيد آن را بيابيد. فقط نکته در اين است که اين درد بيش از هر چيز ريشه اي فيزيکي دارد، بيش از حد به امکانات رواني بروز چنين دردهايي نيانديشيد. چون تنشهاي عصبي، نارضايتي شغلي، فشارهاي عصبي، کمبود خواب و... ممکن است گاهي موجب درد شوند اما گردن درد، گردن درد است و هنگامي که ميتوانيد با اجراي نکات ساده آنرا برطرف کنيد، چرا زندگي را به کام خود تلخ ميکنيد ؟

 


موضوعات مرتبط: سلامتی وتندرستی ، راز های زندگی بهتر وشادتر ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 1 بهمن 1393برچسب:دردپشت وگردن, | 10:49 | نویسنده : Haghjoo |

به نظر شما راز زندگی جاودان کشف شده است ؟

بهتر است بدانید که با خوردن بعضی مواد غذایی می توانید به این مسئله کمک کنید و به طول عمرتان بیفزایید .

این مواد غذایی که به خاطر همین مسئله مشهور شده اند ، حاوی دسته ای ویتامین ها و مواد شیمیایی مخصوص هستند که به شما برای مقابله با بسیاری از بیماری های کشنده کمک می کند . در اینجا به دسته ای از این مواد غذایی اشاره می کنیم .

۱- سیب

محتویات : سیب سرشار از آنتی اکسیدان هایی مثل کورستین است . همچنین حاوی فیبرهای قابل حل مثل پکتین می باشد .

اثرات آن روی سلامتی :

کورستین که یکی از بهترین آنتی اکسیدان ها به شمار میرود، از ابتلا به سرطان و از لخته شدن خون جلوگیری می کند . پکتین نیز سطح کلسترول خون را پایین می آورد و سموم سرطان زا را از جریان خون دفع می کند .

بهترین راه استفاده : بهتر است سیب را به حالت خام و با پوست استفاده کنیم چون کورستین در پوست سیب موجود است .

2- آوکادو

محتویات : آوکادو حاوی مقدار قابل توجهی فیبر است و حتی بیش از موز پتاسیم در خود دارد .

اثرات آن روی سلامتی : نه تنها باعث صافی و نرمی پوست می شود، بلکه از بالا رفتن فشار خون، بیماری های قلبی و انواع بخصوصی از سرطان ها به ویژه سرطان روده نیز جلوگیری می کند .

بهترین راه استفاده : فقط کافی است که پوست آن را کنده و خام بخورید . می توانید آن را با گوجه فرنگی، آبلیمو، فلفل هالپانو و نمک نیز ترکیب کرده و سس گواکامولی از آن بسازید .

۳- موز

محتویات : موز حاوی مقدار زیادی پتاسیم، منیزیم و فلیت است .

اثرات آن روی سلامتی :

پتاسیم از بالا رفتن فشار خون جلوگیری کرده و احتمال سکته را پایین می آورد. فلیت به رشد صحیح بافت ها کمک کرده و از ایتلا به بیماری های قلبی و سرطان جلوگیری می کند .

بهترین راه استفاده :

به راحتی موز را پوست کنده ، بخورید و لذت ببرید .

۴- تخم مرغ

محتویات : تخم مرغ حاوی مقدار قابل توجهی کولین، پروتئین، کاروتینوئید و زآکسانتین می باشد .

اثرات آن روی سلامتی : فایده ی عمر طولانی چیست اگر حتی نتوانید به یاد بیاورید که دندان مصنوعی های تان را کجا گذاشته اید؟ خوردن تخم مرغ به شما کمک می کند . کولین موجود در تخم مرغ به حفظ حافظه در زمان پیری کمک می کند . کاروتینوئید نیز از ابتلا به بیماری های چشمی مربوط به پیری مثل آب مروارید جلوگیری می کند .

بهترین راه استفاده : تخم مرغ را می توانید به حالت آب پز، جوشانده یا خاگینه استفاده کنید . فقط به یاد داشته باشید که پختن آنها با مقدار زیادی کره یا روغن برای تان ضرر دارد .

5- سیر

محتویات : سیر هم حاوی مقدار زیادی از آنتی اکسیدان ها می باشد .

اثرات آن روی سلامتی : سیر از لخته شدن خون جلوگیری کرده و خطر سکته را کاهش می دهد. همچنین با کشتن سلول های سرطانی مقدار زمان زنده ماندن را در افراد سرطانی افزایش می دهد .

بهترین راه استفاده : بهتر است که سیر را به حالت خام استفاده کنید. می توانید آن را خرد کرده و به محتویات سالادتان اضافه کنید .

6- لوبیا قرمز

محتویات : حاوی مقدار زیادی فیبر قابل حل می باشد .

اثرات آن روی سلامتی : فیبر به حفظ سلامتی سیستم گوارشی کمک بسیاری می کند و یک سیستم گوارشی سالم نیز از ابتلا به دیابت و سرطان روده جلوگیری می کند. فیبر قابل حل همچنین کلسترول و قند خون را پایین می آورد .

بهترین راه استفاده : هم لوبیای خشک و هم لوبیای کنسرو شده این اثرات خوب را روی سلامتی می گذارند . خوب است که مقداری از این لوبیاها را هم در غذاهای مورد علاقه تان بیندازید یا آنها را به غذاهای مکزیکی اضافه کنید .

۷-گردو

محتویات : گردو حاوی مقدار قابل توجهی اسید چرب امگا ۳ است .

اثرات آن روی سلامتی : اسید چرب امگا ۳ نه تنها از لخته شدن خون و ابتلا به بیماری های قلبی جلوگیری می کند ، همچنین می تواند از افسردگی و ورم مفاصل هم جلوگیری کند .

بهترین راه استفاده : بهتر است که گردو را به حالت تازه بعد از بیرون آمدن آن از پوست استفاده کنید ، اما تا دو هفته بعد از بیرون آمدن از پوست هم می توانند تا حدودی تازگی خود را حفظ کنند به شرط این که در مکان های خشک و خنک نگهداری شوند . از گردو می توانید برای تزئین روی سالاد هم استفاده کنید .

8- محصولات سویا و توفو 

محتویات: حاوی هورمون های گیاهی ایزوفلاون می باشد .

اثرات آن روی سلامتی : سویا به پایین آمدن میزان L.D.L ناسالم در کلسترول خون کمک می کند که فشار خون را پایین آورده و احتمال حملات قلبی را نیز کاهش می دهد .

بهترین راه استفاده : توفوی سفت بهترین منبع سویا می باشد و برخلاف باور عموم توفو طعم بدی ندارد .

9- انگور قرمز

محتویات : انگور قرمز حاوی آنتی اکسیدان های قوی کاتچین و نوعی پلی فنول به نام رسیراترول می باشد

اثرات آن روی سلامتی : کاتچین به از بین بردن رادیکال های آزاد کمک کرده و از ابتلا به سرطان جلوگیری می کند . تحقیقات جدید نیز نشان می دهد که رسیراترول میزان کلسترول خون را کاهش می دهد و از پیشرفت سرطان های پوستی و سایر سرطان ها جلوگیری می کند .

بهترین راه استفاده : نوشیدن یک یا دو لیوان آب انگور در روز برای این منظور کافی است . اما مصرف بیشتر از این میزان می تواند اثرات خوب این ماده را از بین ببرد . 

10- اسفناج

محتویات : اسفناج یکی از سالم ترین سبزیجات به حساب می آید. به اندازه ی سیر در خود آنتی اکسیدان داشته و منبع خوبی برای اسید فولیک و ویتامین های A و C به شمار می رود .

اثرات آن روی سلامتی : اسفناج تاثیرات بسیار مثبتی روی سلامتی شما دارد. با سرطان، بیماری های قلبی و اختلالات مغزی مبارزه می کند .

بهترین راه استفاده : اسفناج خام یا بخارپز شده بهترین نوع خوردن این ماده ی مفید غذایی می باشد . می توانید آن را با گوجه فرنگی، گردو و تخم مرغ آب پز ترکیب کرده و سالادی خوشمزه بسازید .

11- رازیانه

محتویات : رازیانه که جزء سبزیجات ایتالیایی است ، حاوی مقدار زیادی ویتامین A ، کلسیم ، پتاسیم و آهن می باشد .

اثرات آن روی سلامتی : رازیانه به برطرف کردن مشکلات گوارشی کمک می کند . آهن و ویتامین A موجود در این گیاه به سلامت پوست و ناخن کمک بسزایی می کند . از خستگی و کم خونی نیز جلوگیری می کند .

بهترین راه استفاده : رازیانه را می توانید به صورت های مختلفی استفاده کنید : خام، بخار پز شده یا سرخ شده .

بهتر است که حتماً آنها را در برنامه غذایی تان بگنجانید تا همیشه سالم مانده و عمری طولانی داشته باشید  

ورزشكار و سلامت باشيد .

 


موضوعات مرتبط: خواص دارویی گیاهان ، راز های زندگی بهتر وشادتر ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 1 بهمن 1393برچسب:خواص میوه هاوغذاها,راززندگی جاودان, | 10:33 | نویسنده : Haghjoo |
صفحه قبل 1 صفحه بعد
.: Weblog Themes By VatanSkin :.