< meta name="description" content="نکات ومطالبی درمورد سلامتی وتندرستی وراز های زندگی بهتر وشادتروکنترل ودرمان برخی بیماری هاوخواص برخی غذاها ومیوه ها" />

آیامی دانید که : نصف فنجان انجیرکلسیم بیشتری ازنصف فنجان شیردارد ؟

آیامی دانید که : میوه های قرمزقلب شماراقوی نگه می دارد ؟

آیامیدانید که : ویتامین سی موجود درکیوی دوبرابر پرتغال است ؟

آیامی دانید که : سیب هادرآب شناورند ، چون 25درصدآن راهواتشکیل می دهد ؟

آیامی دانید که : پرتغال ها چشم های شماراسالم نگه می دارند ؟

آیامی دانید که : میوه های زرد شمارادربرابرمریض شدن محافظت می کند .

آیامی دانید که : میوه های سبز به قدرت دندان ها واستخوان های شما کمک می کند ؟

آیامی دانید که : میوه های آبی وبنفش به حافظه شماکمک می کند ؟

آیامی دانید که : هندوانه شامل 92درصد آب و6درصد قنداست ؟

آیامی دانید که : خوردن یک عددسیب روش معتبرتری برای بیدارماندن از خوردن یک فنجان قهوه است ؟

آیامی دانید که : آناناس هازودترمی رسند اگرآن هاراوارونه روی برگ هایشان قراردهید ؟


موضوعات مرتبط: خواص میوه ها ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 20 فروردين 1394برچسب:آیامی دانیدکه , میوه ها , خواص میوه ها (سیب ,پرتغال ,هندوانه ,آناناس ,کیوی , انجیر ), | 8:55 | نویسنده : Haghjoo |

10 کاربرد جالب سرکه

 

سرکه فقط برای ترشی و سالاد مورد استفاده ندارد. از آن می توان برای سهولت زندگی روزمره خود هم بهره گرفت. این مایع با بوی تندی که دارد در رنگ ها و طعم های مختلف موجود است و کارهایی از دستش بر می آید که شاید باور نکنید.


1. برای باز کردن چاه ظرفشویی، نصف پیمانه جوش شیرین و نصف پیمانه سرکه را درون چاه ظرفشویی بریزید. آب موجود در ظرفشویی شروع به کف کردن می کند. پس از اینکه از جوشیدن و کف کردن افتاد، آب گرم را باز کنید تا همه مواد شسته شوند و پایین بروند.
2. وقتی اثر چسب روی دیوار می ماند، سرکه سفید را درون آب‌پاش بریزید و روی سطح چسبناکی که از نوار چسب برجا مانده بپاشید. اجازه دهید چند ثانیه بماند و سپس با دستمال آن را پاک کنید.
3. وقتی سطل زباله بوی بد و آزاردهنده ای می گیرد، هر چقدر هم که آن را بشویید، بو از بین نمی رود. برای برطرف کردن این بوی آزاردهنده، روی یک تکه نان تست سرکه بریزید تا خیس بخورد و سپس آن را کف سطل قرار دهید تا یک شب تا صبح بماند. صبح آن را از سطل بیرون بیاورید تا بوی بد از بین برود.
4. اگر حوصله انواع مواد شوینده را ندارید، بی خیال همه آنها بشوید. یک بطری اسپری انتخاب کنید. یک‌سوم آن را سرکه بریزید و بقیه آن را با آب پر کنید. چند قطره هم صابون ظرفشویی مایع در آن بریزید. در بطری را ببندید و هم بزنید. با این محلول می توانید همه سطوح دستشویی و آشپزخانه را تمیز کنید.
5 . اگر مگس و پشه در خانه موجب ناراحتی شما می شوند، راهکار ساده ای برای بیرون کردن آنها وجود دارد. یک استکان را تا نیمه از سرکه سیب پر کنید. سپس روی آن یک لایه سلفون بکشید. با نوک چاقو در آن سوراخ ایجاد کنید و در مکانی که پشه دارد قرار دهید تا از راهی که آمده اند، بازگردند.
6 . لباس هایتان اگر چروک است و حوصله اتوکشیدن ندارید، آن را از چوب‌رختی آویزان کنید. یک شیشه اسپری بردارید، نصف پیمانه سرکه و سه پیمانه آب درون آن بریزید و هم بزنید. سپس آن را روی لباس اسپری کنید و اجازه دهید چند دقیقه آویزان بماند. پس از اینکه خشک شد، می بینید که همه چروک ها از بین رفته اند.
7. اگر در خانه گربه دارید و با ناخن هایش همه سطح مبل و کاناپه ها را از بین برده است، یک راه ساده برای پیشگیری وجود دارد. کمی سرکه روی سطح مبل اسپری کنید. گربه ها از بوی سرکه متنفر هستند و دیگر دوباره به سراغ مبل نازنین شما نخواهند رفت.
8 . گل های تازه زیبایی زیادی دارند، اما خیلی زود هم خراب و خشک می شوند. اگر دوست دارید گلی که خریده اید، دوام بیشتری داشته باشد و بیشتر زنده بماند، کمی سرکه سیب قرمز درون آب بریزید و گل ها را درون این محلول قرار دهید. به این ترتیب، گل ها چند روز بیشتر تازه و زنده خواهند ماند.
9. سرکه سفید را با مقدار کمی آب مخلوط کنید و روی سطح شیشه عینک دودی بپاشید. سپس با دستمال نرم آن را پاک کنید. همه لکه ها و چربی ها از روی آن پاک می شوند و شیشه حسابی برق می افتد.

10. اگر اثر روغن سوخته روی تابه های چدنی و نچسب باقی مانده است و نمی توانید با اسکاچ یا سیم‌ظرفشویی آن را از بین ببرید، با سرکه می توانید این کار را انجام دهید. یک پیمانه صابون مایع کف تابه بریزید. یک پیمانه سرکه سفید اضافه کنید و در آخر کمی آب اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید تا 5 دقیقه بجوشد. به این ترتیب همه آن لکه ها از بین می روند و تابه دوباره تمیز و نو می شود. 


موضوعات مرتبط: خواص برخی ازغذاها ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 8 فروردين 1394برچسب:کاربردهای سرکه, | 10:57 | نویسنده : Haghjoo |

نوروز

روز اول فروردین
«نوروز » به معنی نخستین روز از ماه فروردین است. ایرانیان در قدیم برای هر روز از ماه نامی گذاشته بودند و روز اول بهار یا فروردین، هُرمَزد نام داشت.

شعری که حاجی فیروز می خواند
حاجی فیروزه سالی یه روزه
همه میدونن من هم می دونم
تو هم می دونی عید نوروزه
سالی یه روزه حاجی فیروزه
سبزه عید
به نشانه رفتن زمستان و آمدن بهار، ایرانیان از قدیم، پیش از شروع نوروز سبزه می كارند و آن را بر سر سفره هفت سین می گذارند. سبزه ها را تا روز سیزدهم نگاه می دارند و بعد از خانه بیرون میبرند و در آب روان می اندازند.
سفره هفت سین
قدیم ها سفره را سفید انتخاب می كردند، اما حالا سفره های رنگین می گذارند و آیینه و شمع و ماهی قرمز و تخم مرغ رنگ كرده و قرآن هم در كنار هفت سین قرار می گیرد. سیب، سبزه ، سنجد، سماق ، سیر ، سركه و سمنو سر سفره هفت سین نمادی از فراوانی است. اگر به رسم و رسوم مقیدیم سفره را باید تا روز سیزدهم باز نگه داریم.
آینه

آینه سر سفره هفت سین نماد ذهن و فکر است.
سركه
سركه نماد صبر است. چون كه درست شدن سركه روزهای زیادی طول می كشد و صبر زیادی می خواهد، سركه نماد صبر شده است.
قرآن و دیوان حافظ
مردم ایران و خیلی از فارسی زبان ها، قرآن و دیوان حافظ را هم توی سفره هفت سین می گذارند و معتقدند باعث آرامش می شود.
سیر و سلامتی
سیر با آن كه بد بو است اما در سفره هفت سین جایگاه ویژه ای دارد . شاید به این خاطر كه قدیمی ها معتقد بودند سیر 70 جور مریضی را از بین می برد و نماد سلامت است.
سبزه ، سبزه تازگی
سبزه سفره هفت سین نماد جوانه زدن و نو شدن است.
تخم مرغ رنگی
تخم مرغ كه رنگش می کنیم و توی سفره هفت سین می گذاریم نماد زایش است.
سنجد میوه محبت است
وقتی درختِ کُنار به اندازه كافی بزرگ شود، میوه ای خوش بو می دهد. مردم در آن قدیم قدیم ها معتقد بودند كه بوی این میوه باعث عشق و علاقه و محبت مردم به یكدیگر می شود. میوه این درخت سنجد نام دارد.

سکه
سکه سر سفره هفت سین نماد برکت است.
ماهی قرمز
ماهی نمادی است برای زنده نگه داشتن سفره هفت سین.
سیب سرخ محبت
سیب سفره هفت سین نماد خیلی چیزهاست، اما از همه مهمتر نماد مهر و محبت و عشق است.
سمنو، شیرینی زندگی
سمنو چون غذایی است مقوی و شیرین نماد شیرینی زندگی است.
سماق سرخ و خورشید
خورشید موقع طلوع کردن رنگ سماق می شود. به همین خاطر در فرهنگ ما، سماق نماد رفتن تاریکی شب و شروع صبح و روشنایی است. شاید به همین دلیل باشد كه سماق را سر سفره هفت سین می گذارند.
خوراكی های عید
تا همین چند وقت پیش که بابا و مامان های ما کوچک بودند یا شاید کمی عقب تر، غذای شب سال تحویل برنج و پلو ماهی بود. خیلی هم غذای مهمی بود، آخه آن موقع ها سالی یکی دو بار بیش تر برنج نمی خوردند. حالا دیگر پلو ماهی اهمیت گذشته را ندارد، اما هنوز هم ما شب عید پلو ماهی می خوریم. آجیل و شیرینی و میوه پذیرایی هم كه خیلی می خوریم.
سیزده نوروز
هیچ روزی مانند روز سیزده نوروز نیست كه همه فقط به فكر بیرون رفتن باشند. هیچ روزی هم نمی شود این همه آدم را دید كه برای تفریح از خانه بیرون آمده باشند. زیر درخت ها پر از آدم است، كنار جو پر از آدم است، گوشه باغ، وسط پارک و حتی پیاده رو هم پر از آدم است.


موضوعات مرتبط: عمومی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 19 اسفند 1393برچسب:نوروز, | 11:27 | نویسنده : Haghjoo |

 10 نکته بهداشتی که باید بدانید...

زمانی که به دستشویی های عمومی می روید، از دست خشک کن های برقی استفاده می کنید یا دستمال کاغذی؟ آیا تصور می کنید صابون های آنتی باکتریال بهداشتی تر هستند؟ زمانی که یک تکه میوه یا هر ماده ی غذایی به زمین می افتد، عکس العمل تان چگونه است؟ آیا آن را برداشته و فوت می کنید و در دهانتان می گذارید؟ همین الان بگویید مسواک تان کجای منزل قرار دارد؟ چقدر به تمیزی سینک ظرفشویی اعتقاد دارید؟ این ها و چند سوال دیگر بخشی از سوالات بهداشتی هستند که قصد داریم در این مطلب پاسخ دهیم. لطفا با ما همراه باشید.
 
دست خشک کن برقی یا دستمال کاغذی؟
امروزه در توالت های عمومی معمولا یا دست خشک کن های برقی تعبیه شده است و یا دستمال کاغذی، تا افراد دست های خود را خشک کنند. اما زمانی که صحبت از بهداشت فردی است باید گفت که کارایی این دو وسیله در یک سطح نیست.
دست خشک کن های برقی 60 درصد زمان بیشتری در مقایسه با دستمال کاغذی می گیرند تا دست ها را کاملا خشک کنند. به همین دلیل اکثر مردم حوصله کافی به خرج نمی دهند و قبل از خشک شدن کامل دست ها مکان را ترک می کنند. باید بدانید که دست مرطوب یک فضای مطلوب برای باکتری هاست. در نتیجه توصیه می شود برای خشک کردن کامل دست ها از دستمال کاغذی استفاده کنید.
 
صابون های آنتی باکتریال: مفید یا مضر؟
چند سالی هست که صابون های آنتی باکتریال محبوبیت زیادی پیدا کرده اند، به خاطر اینکه برخی تصور می کنند این نوع صابون ها در مقایسه با انواع معمولی آن، باکتری های بیشتری را نابود می کنند. اما نتایج پژوهش های اخیر نشان می دهند که این نوع صابون ها هیچ برتری نسبت صابون های معمولی ندارند و بنا به دلایلی از انواع معمولی خود پرآسیب تر هستند. به خاطر اینکه حاوی ترکیبی به نام «تری کلوزان» است که باعث اختلالات هورمونی می شوند.
 
قانون 5 ثانیه غلط است
باوری وجود دارد که اگر در طی پنج ثانیه یک ماده غذایی از روی زمین برداشته شود، امکان آلودگی آن وجود ندارد، اما این باور غلط است. واقعیت این است که به محض افتادن ماده ی غذایی روی زمین، 99 درصد باکتری ها روی آن جمع می شوند.
 
سینک ظرفشویی تمیز نیست
خیلی از مردم جرات نمی کنند که از شیر دستشویی آب بخورند. اما همه ی ما ظرف هایمان را در سینک و با خیال راحت می شوییم، غافل از اینکه این بخش از آشپرخانه کثیف تر از دستشویی می تواند باشد. توجه داشته باشید که سینک ظرفشویی کثیف می تواند صدهزار برابر دستشویی، میکروب داشته باشد. برای همین حتما سینک ظرفشویی را بعد از شستن ظروف و هر کار دیگری، با اسکاچ و مایع ظرفشویی کاملا بشویید، طوری که از تمیزی برق بزند.
 
ناف نقطه ای فراموش شده
محققان معتقدند که ناف یکی از قسمت های فراموش شده در حین شستشوی بدن است.
نتایج بررسی هایی که روی شصت نفر انجام شده است نشان می دهد که حداقل 2300 باکتری در ناف وجود دارد که 1500 نوع آن قبل از انجام این پژوهش شناخته نشده بود.
در نتیجه این بار که حمام رفتید، حتما این قسمت از بدنتان را نیز بشویید.
 
 
مسواک زدن: مهم است اما فراموش شده
همه ی مردم می دانند که برای پیشگیری از پوسیدگی دندان باید مسواک بزنند، اما معمولا خستگی و تنبلی مانع از این می شود که افراد به طور مرتب مسواک بزنند.
البته این موضوع مربوط به ما نمی شود. اولین مسواک در قرن 15 میلادی ابداع و ساخته شد، در حالیکه عادت مسواک زدن تا جنگ جهانی دوم بین مردم نهادینه نشده بود. برای مراقبت از دندان ها حتما باید با حوصله و دقت مسواک بزنید. در غیر این صورت باید منتظر عواقب آن باشید.
 
شستشوی روزانه ی موها چندان خوب نیست
همه ی ما از ترس اینکه مبادا موهایمان چرب شود و کثیف به نظر برسد، هر روز دوش می گیریم و موهایمان را می شوییم. اما باید بدانید شستشوی روزانه ی موها باعث افزایش سبوم (چربی طبیعی) کف سر شده و باعث می شود که غدد سباسه، چربی بیشتری تولید کنند. در واقع یک دور باطل شکل می گیرد. هر چه موها را بیشتر بشویید چرب تر می شوند. متخصصان پوست و مو توصیه می کنند که موها هفته ای دو تا سه مرتبه شسته شوند.
 
یک دنیای کوچک در بین تار و پود فرش
فرش ها در مقایسه با کف پوش های هایی مانند پارکت، سنگ، سرامیک و غیره، 10 برابر گردوخاک بیشتری به خود می گیرند. این گرد و غبار در فرش هایی که کرک های بلندی دارند، به چشم نمی آید. واقعیت این است که لابه لای این دنیای نقش و نگار، پر است از باقیمانده ها و خورده ریزهای غذا، حشرات مرده، خرده های پوست و غیره.
 
قرار دادن مسواک در دستشویی: وحشتناک ترین اشتباه بهداشتی
اکثر مردم مسواک هایشان را مقابل آینه ی تعبیه شده در دستشویی قرار می دهند. این محل نزدیک ترین محل موجود به کاسه ی توالت و میکروب های معلق موجود در هوا است. اگر فاصله ی مسواک تان تا این محل مورد نظر کمتر از دو متر باشد، امکان آلوده شدن آن به میکروب ها خیلی زیاد است. پس مسواک تان را بیرون از دستشویی بگذارید.

میکروب های بدن از جمعیت کشور بیشتر است
همه ی ما تلاش می کنیم که بدن مان را از شر میکروب ها در امان بداریم، اما به عقیده ی محققان این یک جنگ از پیش باخته است، چون بدن انسان پذیرای حداقل 1000 نوع باکتری و میکروب های گوناگون است. اگر می خواهید آمار دقیق تری از میکروب های موجود در بدن داشته باشید باید بگوییم که چیزی حدود چهار برابر جمعیت کشور است.  

موضوعات مرتبط: سلامتی وتندرستی ، سبک زندگی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 11 اسفند 1393برچسب:نکات بهداشتی درمورد :مسواک ,موها ,صابون و,,,, | 8:59 | نویسنده : Haghjoo |

۱۴ راه برای اینکه فوق العاده باشید

اگر می خواهید مرد جذّابی باشید، به توصیه های زیر عمل کنید:

گره ابروهایتان را باز کنید!
احساس اولیه زنان به شما، در همان سه ثانیه ابتدایی دیدار شکل می گیرد. پس دیدار خود را با یک لبخند شروع کنید. علاوه بر تاثیر مثبت، روحیه شما را بهتر و استرس تان را کمتر و سیستم ایمنی تان را تقویت می کند و در کاهش فشار خون تان موثر است.

ول معطّل نباشید!
افرادی که دستاوردهای زیادی دارند، نسبت به کاری که انجام می دهند، شور و اشتیاق زیادی دارند. یکی از راه های پیدا کردن کاری که واقعا به آن علاقه دارید، این است که ببینید در کودکی چه چیزی را دوست داشته اید و چه چیزی شما را به هیجان می آورده است؟

آیه ی یاس نخوانید!
داشتن نگرشی مثبت، به سلامتی بدن هم کمک می کند. همچنین علائم افزایش سن را کاهش می دهد و باعث سریع تر شدن روند بهبود بیماری می شود. به این که چه اتفاقی در زندگی تان می افتد، توجه کنید و برای بهتر شدن آن ها برنامه بریزید.

ورزش کنید!
با ورزش از نظر ذهنی قوی تر می شوید، بهتر می خوابید و سلامت روانی بالاتری خواهید داشت. پنج روز در هفته، روزانه ۳۰ دقیقه ورزش کنید تا مرد قوی تری باشید.

رعایت آداب غذاخوردن!
رفتار مناسب سر میز غذا نشان می دهد که شما مردی کامل هستید که به آداب معاشرت اهمیت می دهید. رفتارهای مناسب سر میز غذا شامل صحیح نشستن، جویدن با دهان بسته، استفاده از دستمال سفره و معذرت خواهی هنگام بلند شدن از سر میز است.

پاکیزه باشید!
دستانتان را قبل از آشپزی یا غذاخوردن و بعد از استفاده از دستشویی، ۲۰ ثانیه بشویید. این یکی از آسان ترین و در عین حال ارزان ترین راه های پیشگیری از آنفولانزا و سرماخوردگی در طول سال است.اگر آب و صابون در دسترس نیست، از یک ضدعفونی کننده دست با پایه الکل استفاد کنید.

دیگران را خفه نکنید!
یک رایحه ی خوب باعث می شود احساس خوبی داشته باشید و اعتماد به نفس ناشی از آن هم باعث می شود در نظر دیگران بهتر دیده شوید. لباس های تمیز بپوشید. روزانه، به ویژه پس از ورزش کردن، حمام کنید. صابون، شامپو و خوشبو کننده ای با رایحه ی مورد علاقه تان پیدا کنید. برای اینکه نفستان تازه و خوشبو باشد، مسواک بزنید، از نخ دندان استفاده کنید، آب بنوشید و به توصیه های دندانپزشک تان عمل کنید. اگر از عطر استفاده می کنید، آن را به مقدار کم و مناسب به کار ببرید.

شیک پوش باشید!
برای اینکه لباس مناسب بپوشید، از رنگ های کلاسیک شروع کنید: مشکی، طوسی یا سورمه ای. همچنین جوراب هایی با همان رنگ، یک کراوات هماهنگ و کفش های تیره رنگ که واکس زده شده اند، بپوشید. موها و ناخن هایتان باید تمیز باشد. از زیورآلات (مانند دستبند یا گردنبند) خیلی کم استفاده کنید.

بادیگران رفتار مناسب داشته باشید!
ساده است: مهربان بودن با اطرافیانتان نشان می دهد که برای آن ها به عنوان یک انسان ارزش قائلید. مودب بودن را تمرین کنید. به دیگران فکر کنید و ببینید چه کاری می توانید برایشان انجام دهید. آن ها متوجه می شوند و تحت تاثیر شما قرار می گیرند. رفتار مناسب با دیگران باعث می شود شما هم نسبت به خودتان احساس بهتری داشته باشید.

به وقت اهمیت بدهید!
به موقع رسیدن سر قرار نشان می دهد که شما برای افراد و وقت آن ها ارزش قائل هستید. قرارها و کارهایتان را بنویسید تا فراموش شان نکنید. از شب قبل برای ملاقات و رویدادهای بزرگ آماده شوید. تخمین بزنید که هر کاری، تقریباً چقدر زمان می برد؟ برای اتفاقات غیر منتظره مانند ترافیک هم که باعث تاخیر می شوند، برنامه ریزی کنید و زمانی بیشتر از آنچه فکر می کنید به آن نیاز دارید، اختصاص دهید.

بگذارید آب از دستتان بچکد!
افرادی که اغلب کارهای داوطلبانه انجام می دهند، معمولاً شاد تر، با اعتماد به نفس بیشتر و هدفمند تر هستند. افراد بخشنده هم معمولاً بیشتر عمر می کنند و روابط قوی تری دارند. این کار برای همه یک بازی برد- برد است.

خودتان را نکشید!
گاهی به خود استراحت بدهید. این کار هدر دادن وقت نیست، بلکه انرژی شما را بازیابی می کند، استرس و نگرانی را کاهش می دهد و به شما اجازه می دهد لذت ببرید و اکتشاف کنید. با این کار، بهتر به روال عادی کار و زندگی باز می گردید.

غش کنید!
خندیدن بلند، به بدن، به ویژه قلب کمک می کند. تحقیقات نشان داده است که خندیدن برای عروق خونی مفید است. این کار باعث کاهش بیماری های قلبی می شود. فیلمی خنده دار ببینید یا با دوستانتان به تماشای یک نمایش کمدی بروید. سلامت و خنده دو دوست صمیمی اند.

نفس نفس بزنید!
موفقیت، به ندرت به معنی سریع دویدن است و اغلب شبیه به دوی ماراتون است. اگر برای آنچه که می خواهید تلاش کنید و برای آنچه که دارید هم ارزش قائل باشید، کارتان را درست انجام داده اید. 


موضوعات مرتبط: راز های زندگی بهتر وشادتر ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 2 اسفند 1393برچسب:راههای جذاب بودن, | 11:34 | نویسنده : Haghjoo |

 

میوه های تقویت کننده نیروی جنسی را بشناسید!

- یکی از میوه هایی که باعث تقویت نیروی جنسی میشود آلبالو است. خوردن روزانه آلبالو به همراه عسل برای تقویت نیروی جنسی بسیار مفید است.

- خوردن آناناس برای تقویت و تجدید قوای جنسی بسیار مفید است.

- همچنین گیاه دیگری که خاصیت تقویت کنندگی دارد آووکادو است که بهتر است در دو وعده صبح و عصر میل شود.

- انار ترش نیروی جنسی را کاهش می‌دهد.

- میوه انبه مقوی نیروی جنسی است.

- انجیر و گردو محرک شهوت است. انجیر ۱۰ عدد و گردو یک عدد هنگام صبحانه میل شود.

- برای تقویت نیروی جنسی و ازدیاد شهوت صبحانه مویز و نخود برشته میل شود.

- سرکه کم‌کننده نیروی جنسی است مخصوصاً سردمزاجان.

- ساعت ۱۰ صبح و ۵ عصر بادام بوداده با کمی عسل میل شود.

- بادام‌زمینی ۵۰ گرم و عسل یک قاشق غذاخوری و آب هویج یک لیوان بعنوان صبحانه محرک شهوت است.

- خوردن پرتقال همراه عسل باعث ازدیاد اسپرم می‌شود.- پسته روزی ۱۵ عدد با کمی عسل هنگام صبحانه به مدت ۲۱ روز میل شود.

- برای تقویت نیروی جنسی پودر تخم تمرهندی ۲۰ گرم را با ۱۰۰ گرم عسل مخلوط نموده روزی ۳ قاشق میل شود و این معجون باعث دیر ارضاشدن می‌گردد.

-  برای تقویت نیروی جنسی ۱۰ صبح و ۵ عصر تمشک میل شود

- از دانه بوداده زردآلو استفاده شود در ضمن دیرهضم می‌باشد کم خورده شود و نباید بیش از ۲۰ دانه در روز خورده شود.

- مربای شکوفه سیب تقویت‌کننده نیروی جنسی است.

- هلو تقویت‌کننده نیروی جنسی است بعد از هر غذا یک دانه خورده شود و یا ۱۰ دقیقه بعد از نزدیکی یک دانه میل شود.

- برای افزایش نیروی جنسی روزی ۱۰ دانه فندق همراه عسل جویده و میل شود.

- روزی یک قاشق روغن فندق میل شود.

- موز محرک نیروی شهوت است.

- نارگیل زیادکننده حرارت غریزی و تحریک کننده مراکز عصبی دستگاه تناسلی و زیادکننده اسپرم است با شکر خورده شود.

- نارنگی باعث افزایش نیروی جنسی می‌شود.

- برای تقویت نیروی جنسی شب ۱۰ عدد خرما را در شیر خیس نموده صبح کمی دارچین به آن اضافه کرده بعنوان صبحانه با یک لیوان شیر میل شود.


موضوعات مرتبط: خواص میوه ها ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 29 بهمن 1393برچسب:خواص میوه ها ,تقویت نیروی جنسی, | 14:19 | نویسنده : Haghjoo |

1

خانواده ها لذت خانه تکانی را با به خطر انداختن سلامت خود از دست ندهند

استقبال نوروز از دیرباز با برنامه های مختلفی از جمله خانه تکانی آغاز می شود. خانه تکانی سنتی است که از تازگی بهار الگو گرفته و همراه دیگر آداب و رسوم در روزهای پایانی سال از سوی خانواده ها انجام می شود در واقع نو و تازه شدن امری است که ابتدا از خانه ها شروع می شود و به دنبال آن به افراد یادآوری می کند که باید خود را در سال جدید متحول کنند. به باور ایرانیان نظافت خانه، زندگی و روحیه آنان را نو و شاداب می کند و این شادابی و تازگی روحیه مضاعفی را به آنان برای آغازی نو می دهد. اما در این میان رعایت نکات ایمنی و توجه به بهداشت جسمی از اهمیت خاصی برخورد دار است که لازم است در عین کار و فعالیت به این نکات پزشکی اهمیت داده شود .
رعایت اصول بهداشتی وپیشگیری
هنگام خانه تکانی باید اصول بهداشتی و پیشگیری جدی گرفته شود افزود. اصولا خانه تکانی در ایام قبل از عید یا به نوعی شب عید در خانواده ها بر عهده خانم ها بخصوص زنان خانه دار است بنابراین باید اصول بهداشتی و پیشگیری در این سنت قدیمی در رسومی نظیر رسم پرده کوبی، جابجا کردن میز و صندلی ها، تمیزی خانه و غیره رعایت شود تا دچار مشکلاتی نظیر کمر درد، پا درد، درد گردن، دیسک کمر، سیاتیک و غیره که متاسفانه این موارد امروزه در بین زنان جامعه ما بسیار شایع شده است نشوند.
نکته دیگر اینکه خانم ها بهتر است آویزان کردن پرده را به آقایان محول کنند چون کش و قوس هایی که زنان بر اثر آویز کردن چیزی در یک بلندی بر روی بدن خودشان ایجاد می کنند فشار زیادی را در ستون فقرات آنها وارد کرده در نتیجه منجر به کمر دردهای شدید در این افراد خواهد شد.
اصل دوم در خانه تکانی های شب عید همان اصول بلند کردن یک شیء از روی زمین است که متاسفانه بیش از 90 درصد زنان این اصول را جدی نمی گیرند در واقع زنان زمانی که می خواهند یک شی سنگین و یا حتی سبکی را مثل صندلی یا یک ظرف از روی زمین بردارند باید ابتدا بنشینند بعد آن را بلند کنند. در واقع روش کار آنها باید همانند یک وزنه بردار باشد همانطور که وزنه بردار ابتدا می نشیند بعد وزنه را بلند می کند زنان نیز باید ابتدا بنشینند و از خم شدن در هنگام بلند کردن شی پرهیز کنند این در حالی است که زنان این فعالیت ها را بصورت خم شده انجام می دهند.

باید گفت امروزه کمر درد، پا درد، دیسک کمر و غیره از بیماری های بسیار شایع در جامعه زنان ما به شمار می رود اگر چه برای درمان این دردها از روش های ورزش درمانی، فیزیوتراپی، درمان طبی و حتی جراحی های ساده و پیچیده بکار می رود اما در بیشتر موارد زنان ما تا پایان عمر درگیر این مشکلات ستون فقراتی خواهند شد بنابراین رعایت بهداشت اصولی کارها و همچنین پیشگیری بهترین روش درمانی از بروز بیماری های ستون فقراتی در زنان بخصوص خانم های خانه دار است.

انجام فعالیت های ناگهانی، طولانی مدت و شدید برای بیماران قلبی؛ ممنوع

انجام فعالیت های ناگهانی، طولانی مدت و شدید را برای بیماران قلبی ممنوع می باشد. انجام فعالیت های فیزیکی نظیر خانه تکانی در بیماران قلبی بسته به میزان فعالیت، نوع بیماری قلبی و توصیه های پزشک معالج متفاوت است اما تمامی افرادی که درگیر بیماری های قلبی و عروقی هستند باید برای انجام فعالیت های خود یک سری اصول کلی بهداشتی و پیشگیری را رعایت کنند و این اصول کلی نیز این است که باید از انجام کارهای ناگهانی، شدید، سنگین و طولانی توسط این افراد پرهیز شود.
هر کدام از این بیماران باید در انجام فعالیت های فیزیکی یک سری اصول خاصی را رعایت کنند اما بیماران دریچه قلب نسبت به سایر بیماران محدودیت کمتری در انجام فعالیت و کار منزل دارند ولی بیماران قلبی با ناراحتی های عروقی کسانی هستند که یا تحت عمل باز قلب قرار گرفته و پیوند عروق کردند و یا اینکه سکته های قلبی کرده اند بنابراین فعالیت های شدید و خسته کننده توسط آنها، ممکن است منجر به سکته قلبی مجدد در آنها شده و یا بیماری آنها را تشدید کند.

اثر مواد شوینده نظیر وایتکس و غیره بر روي دستگاه تنفس در بيماران قلبي

موقع استفاده از مايعات شوينده اي مانند وايتکس و جوهر نمك، بخار سمي متصاعد شده و در هوا پراکنده مي شود استشمام اين بخار روي مخاط تنفسي اثرات التهابي و مضري مي گذارد در نهايت منجربه بيماري تنگي نفس مي شود در بيماراني که سابقه نارسايي قلبي توام با بيماري هاي ريوي هستند، استفاده از اين مواد باعث تنگي نفس و شدت بيماري آنها مي شود. بيماراني که دچار نارسايي قلبي هستند بهتر است از اين مواد استفاده نکنند.

بطور کلی توصیه می شود بیماران قلبی برای انجام فعالیت های فیزیکی و کار در منزل، باید اصول کلی آن یعنی از انجام کارهای طولانی، کار در ارتفاع نظیر شیشه پاک کردن، فعالیت شدید، سنگین و ناگهانی پرهیز کنند و این افراد بهتر است فعالیت های خود را با مشورت پزشک خود آغاز کنند.نکته دیگر در خصوص کار این بیمار ان این است که توصیه می شود بیماران قلبی فعالیت خود را قبل از غذا خوردن و با شکم خالی انجام دهند در غیر اینصورت خطرات جدی متوجه آنها خواهد شد.

خانه تکانی زنان باردار

 انجام کارهای سنگین و مضاعف در حالت معمولی برای زنان می تواند آنها را با مشکلات جسمی نظیر کمر درد و غیره مواجه کند و برای آنها توصیه نمی شود حال اگر خانمی در شرایط وضع حمل بخواهد کار منزل بخصوص خانه تکانی که در ایام عید در خانواده ها رایج است را انجام دهد به دلیل اینکه آنها تعادل مشخص و ثابتی ندارند و نمی توانند همانند زنان دیگر در حین فعالیت تعادل خود را حفظ کنند می تواند آنها را با خطرات جدی مانند شکستگی دست، پا، کتف و حتی پارگی کیسه آب و در موارد حاد سقط جنین را به همراه داشته باشد.
 در واقع یک تصوری غلطی که در بین بسیاری از زنان باردار وجود دارد این است که آنها گمان می کنند که پارگی کیسه آب تنها در ماههای‌ آخر حاملگی اتفاق می‌افتد اما این تصور اشتباه است. پارگی کیسه آب ممکن است در هر زمانی از بارداری بر اثر عدم رعایت برخی اصول لازم بارداری مانند بلند کردن شی سنگین یا زمین خوردن اتفاق بیفتد.

 زنان باردار باید برای اطمینان خاطر از سلامت جنین خود تا حدی که می توانند از تماس با بسیاری از شوینده هایی مثل وایتکس، کلر، جوهر نمک و غیره که ترکیبات شیمیایی در آن بکار رفته است خودداری کنند زیرا در حالت معمولی زنان باردار با تنگی نفس مواجه هستند و اگر در مواجه با این مواد قرار بگیرد تنگی نفس آنها افزایش یافته در نتیجه اکسیژن کمتری به جنین می رسد بنابراین توصیه می شود این افراد حتی در صورت استفاده از ماسک ها نیز از نزدیکی با این مواد دور کنند.

آسیب های پوستی مواد شوینده

آسیب های آلرژیک را از شایع ترین آسیب های پوستی مواد شوینده می باشد .این آسیب ها افراد را دچار اگزماهای تماسی می کند. در برخی موارد دیده شده است که افرادی که از دستکش های "لاتکس" در زمان کار با مواد شوینده استفاده می کنند ممکن است به مواد آن آلرژی داشته باشند و عوارضی مانند خارش، تورم در محل تماس با پوست ایجاد شود که در صورت تشدید و استفاده طولانی مدت و به مرور زمان عوارض ناشی از آن تمام پوست بدن را دچار قرمزی و تورم می کند.

به افرادی که زمینه ابتلا به بیماری های آلرژیک دارند توصیه می شود با مواد شوینده قوی کمتر تماس داشته باشند زیرا این دسته از افراد ممکن است به اگزمای سرشتی دچار شوند زیرا نسبت به مواد شیمیایی حساسیت بیشتری داشته و بیشتر در معرض خطر قرار دارند توصیه می شود از شوینده های ملایم مانند شامپو و صابون بچه برای شست و شوی دست ها استفاده کنند. همچنین از پاک کننده های غیرصابون استفاده کنند تا چربی مختصر پوستشان از بین نرود تا پوست آنها دچار خشکی، سوزش و خارش نشود.

احتمال بروز مشکلات ریوی و تنفسی در کودکان و زنان هنگام خانه تکانی


با فرا رسیدن روزهای پایانی سال، خانواده ها به فکر تمیزکردن، شست شو و خانه تکانی هستند اما در نحوه استفاده از مواد شوینده توجه کافی ندارند به خصوص در این میان زنان و کودکان بیشتر از سایر افراد سلامتی شان به خطر می افتد. افرادی که در منزل از شوینده های قوی استفاده می کنند بدون رقیق کردن مواد شوینده با آب، آنها را روی سطوح می ریزند که متاسفانه این کار عواقب و عوارض جبران ناپذیری برای سلامتی آنها دارد.
در واقع استفاده از مواد شوینده با آب داغ موجب می شود که هنگام شست وشوی سطوح، مواد شیمیایی درون این مواد شوینده به بخار تبدیل شوند و پس از ورود به مجرای تنفسی فرد برای او مشکل ساز شوند. اما بطور کلی مواد شوینده معمولی می تواند جایگزین مناسبی به جای شوینده های پرعارضه باشد به طوری که مواد شوینده معمولی حاوی آنزیم کم خطر است.

سفید کننده ها و یا جرم گیرها اگر با غلظت بالا و با بوی تند و سوزاننده استفاده شود محرک دستگاه تنفسی فوقانی و تحتانی می شوند. استشمام بخار متصاعد شده از مایعات شوینده مانند وایتکس و جوهر نمک بر مخاط تنفسی اثرات التهابی و مضری می گذارد و در نهایت منجر به بیماری تنگی نفس در افراد می شود و استفاده از این مواد در بیمارانی که سابقه نارسایی قلبی توام با بیماری های ریوی دارند استفاده از این مواد باعث تنگی نفس و شدت بیماری آنها می شود.
بهتر است افراد هنگام استفاده از مواد شوینده شیمایی از ماسک‌های فیلتردار استفاده کنند ماسک‌های معمولی نیز می‌توانند مفید باشند ولی اثربخشی ماسک‌های فیلتردار را ندارند. ماسک‌های فیلتردار از ورود ذرات کوچک هم جلوگیری می‌کنند و نکته دیگر این است که هر گونه غبار می‌تواند موجب حمله در افراد مبتلا به آسم شود. این افراد نیز در هنگام غبارروبی منزل حتما باید از ماسک استفاده کنند.


موضوعات مرتبط: سلامتی وتندرستی ، عمومی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 23 بهمن 1393برچسب:حفظ سلامتی موقع خانه تکانی عید, | 11:20 | نویسنده : Haghjoo |

10خاصیت انجیر

 

1- رفع یبوست

2- کاهش فشارخون

3- غنی ازآنتی اکسیدان

4- کنترل دیابت

5-جلوگیری ازسرطان

6- افزایش انرژی

7- بهبود کم خونی

8- باکلسیم بالا

9- قلب سالم

10- پاک کننده سموم 


موضوعات مرتبط: خواص میوه ها ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 21 بهمن 1393برچسب:خاصیت های انجیر, | 13:39 | نویسنده : Haghjoo |
 
برخي از سنت هاي رفتاري پيامبر اكرم (صلي الله عليه وآله)
 
 
١. تبعيت از مؤذن و تكرار کلماتی که مؤذن می گفت.
 
٢. نماز شب.
 
٣. سه قسمت کردن آب در زمان نوشیدن..
 
٤. با طهارت خوابیدن
 
٥. به دیدار یکدیگر رفتن به خاطر خدا.
 
٦. تکاندن زيرانداز قبل از خواب
 
٧. همکاری کردن با اعضای خانواده در امور منزل.
 
٨. تغيير دادن اثرات پیری (خضاب کردن).
 
٩. لباس سفید پوشیدن.
 
١٠. دست دادن هنگام ملاقات..
 
١١. خوابیدن روی قسمت راست بدن..
 
١٢.عیادت کردن مریض..
 
13.برداشتن چیزهای مزاحم از مسیر..
 
14.خوردن خرما و رطب به صورت فرد (١، ٣، ٥).
 
15.فوت نکردن در نوشیدنی
 
 
سنت پيامبر صلي الله عليه وآله را انتشار دهیم تا شا مل این دعایش شويم:
 
"هر کس یکی از سنتهای مرا زنده کرد و مردم بدان عمل کردند مانند اجرکسی که به آن عمل می کند او نیز اجرمی گیرد و از آن اجرچیزی تغییر نمی کند."

موضوعات مرتبط: عمومی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 20 بهمن 1393برچسب:سنت های رفتاری پیامبر اکرم (ص), | 14:18 | نویسنده : Haghjoo |

چهل حدیث پزشکی از مولا امیرالمومنین (ع):

 1- آب :
 
از ایستاده آب خوردن بپرهیزید که باعث دردی می شود که درمان نداشته باشد .
 
2- آب باران :
 
آب باران بنوشید که بدن را پاکیزه نموده و بیماری ها را دفع نماید .
 
3- آب سرد :
 
تطهیر با آب سرد بواسیر را قطع می کند .
 
4- آفتاب :
 
اگر خواستید در آفتاب بنشینید پشت به آن بنشینید , زیرا آفتاب بیماری درون را ظاهر می سازد .
 
5- آویشن :
 
آویشن پرزهای معده را تقویت کرده و سالم نگه می دارد .
 
6- ادرار:
 
بول کردن در حمام باعث فقر و پریشانی است .
 
7- اسپند :
 
ریشه ی اسپند شادی آور و در ساقه و برگ آن درمان هفتاد و دو بیماری وجود دارد .
 
8- اشک :
 
خوردن عدس دل را نازک می کند و اشک را جاری می سازد .
 
9- اعصاب :
 
خوردن به قلب را قوت بخشد و معده را پاکیزه نماید و اعصاب را خوانا سازد و ترس را از دل می زداید .
 
10- انار :
 
به کودکان خود انار دهید تا زودتر به سخن آیند .
 
11- انجیر :
 
خوردن انجیر انسدادها را نرم می کند و برای باد قولنج مفید است , در روز از آن بسیار ولی در شب اندک بخورید .
 
12- اندوه :
 
شستن لباس غم و اندوه را می زداید .
 
13- انگور :
 
انگور هم قاتق است و هم میوه و هم غذا و هم شیرینی است .
 
14- بادرنجبویه :
 
بادرنجبویه سده را می گشاید و اشتهای به غذا آورد و سل را برطرف سازد و به هضم غذا کمک کند .
 
15- بخور کردن :
 
بخور کردن موجب سلامتی سر ( از بیماری ) است و بدن را از درون پاک می کند و انواع بیماری سر را از بین می برد .
 
16- بدن :
 
حجامت بدن را سالم و خرد را استوار می سازد .
 
17- بلغم :
 
ریشه ی ترب بلغم را قطع و غذا را هضم نماید .
 
18- بنفشه :
 
حرارت تب را به بنفشه و آب خنک بشکنید که گرمای آن از گرمای جهنم است .
 
19- بوی دهان :
 
جویدن کندر دندان ها را محکم و بلغم را دفع می کند و بوی دهان را از بین می برد .
 
20- به :
 
خوردن به قلب ضعیف را تقویت می نماید و معده را پاک و دل را قوی و ترسو را شجاع و کودک در رحم را زیبا می سازد .
 
21- بهداشت فردی :
 
امیر مومنان دستمالی داشت که پس از وضو ساختن روی خود را بدان خشک می کرد سپس آن را به میخی می آویخت و کسی جز او به آن دست نمی زد .
 
22- بیماری :
 
خوراکت را کم کن تا بیماری ات کم شود .
 
23- بینی :
 
روغن بنفشه در بینی بچکانید که حضرت رسول اکرم(ص) فرموند : اگر مردم فواید این روغن را بدانند آن را سر می کشیدند .
 
24- پرخوری :
 
پرخوری بدن را بدبو کند و از زیرکی جلوگیری کند .
 
25- پرندگان :
 
از خوردن پرندگانی که سنگدان و چینه دان و خار پا ندارند و پرندگانی که سلاحشان ناخنشان می باشد بپرهیزید .
 
26- پوست :
 
استعمال نوره ( جهت زدایش موی زاید ) پوست بدن را پاکیزه و منافذ آن را باز می کند .
 
27- پیری :
 
چهار چیز موجب پیری زودرس می گردند : خوردن گوشت مانده و نشستن در جای نمناک و از پله ها بسیار بالا و پایین رفتن و با پیرزن نزدیکی نمودن .
 
28- تب :
 
عناب تب را برطرف می سازد .
 
29- تند خویی :
 
کسی که دوست دارد کمتر خشمگین گردد از گوشت دراج بخورد .
 
30- چاشت :
 
هر که خواهد عمرش طولانی باشد چاشت را بامداد بخورد .
 
31- چشم :
 
دست شستن پیش از غذا خوردن و بعد از آن چشم را جلا می دهد .
 
32- حسد :
 
حسد دل را بیمار نموده و اندوه شدید آورد .
 
33- ختنه :
 
در ختنه کردن فرزندانتان شتاب کنید که برایشان پاک تر است .
 
34- خرما :
 
خرما بخورید که در آن درمان دردها است .
 
35- خطمی :
 
شستن سر با خطمی چرک ها را می زداید و جانوران موجود در آن را نابود می کند .
 
36- خواب :
 
پرخوری و بسیار خوابیدن بدن را تباه سازد و زیان به بار آورد .
 
37- خوره :
 
در حمام آجر و سفال بر پای خود نسایید که مورث خوره است .
 
38- دارو :
 
نوشیدن دارو برای بدن مانند صابون است برای لباس , آن را تمیز می نماید ولی کهنه اش نیز می کند .
 
39-شانه کردن :
 
ایستاده شانه کردن باعث فقر و پریشانی می گردد.
 
40- کفش :
 
نیکو انتخاب نمودن کفش به سلامتی بدن و نیز به طهارت در نماز کمک می کند .

موضوعات مرتبط: سلامتی وتندرستی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 20 بهمن 1393برچسب:احادیث پزشکی, | 13:56 | نویسنده : Haghjoo |
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد
.: Weblog Themes By VatanSkin :.